Romániában 10 százalékkal csökkent a sörfogyasztás a járvány kezdete óta
Romániában 10 százalékkal csökkent a sörfogyasztás a koronavírus-járvány kezdete óta, a március-május közötti időszakban, de a gyártók arra számítanak, hogy a krízis leginkább a harmadik negyedévben fogja éreztetni hatását – közölte csütörtökön a romániai sörgyártók egyesülete.
A gyártók aggodalmukat fejezték ki a romániai vendéglátóipar helyzete miatt, mert jelenleg a vendéglátópari egységek csak takaréklángon működnek, beltérben nem fogadhatnak vendégeket, csak teraszokon, és ott is korlátozott számban. Emellett Romániában az elmúlt időszakban nőtt a fertőzések száma, és a hatóságok bejelentették, hogy harminc nappal meghosszabbítják a veszélyhelyzetet. Az egyesület emlékeztetett, hogy hagyományosan a harmadik negyedévben fogy a legtöbb sör, az számít a csúcsidőszaknak, ezért arra számítanak, hogy ekkor fog leginkább megérződni a fogyasztás csökkenése. Úgy vélik, létfontosságú a kormány által a vendéglátóiparban működő vállalatok számára meghirdetett támogatások mielőbbi átültetése a gyakorlatba. Julia Leferman, az egyesület igazgatója szerint fontos lenne, hogy akár helyi önkormányzati döntésekkel lehetségessé váljon a teraszok felületének bővítése, mobilbárok létesítése. Felhívták a figyelmet, hogy március óta 30 százalékkal nőtt a sör fogyasztása az egyszerhasználatos csomagoló anyagokból. Tavaly Romániában 16,8 millió hektoliter sört fogyasztottak, alig 0,4 százalékkal többet az előző évinél, az egy főre jutó fogyasztás évi 86 liter volt, 1 literrel haladta meg az előző évben jegyzett 85 litert. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak…
Tovább olvasom >Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >