Rómába érkezett a Hungarian Food Business Program
Varsó és Bukarest után Róma városa adott otthont az Agrármarketing Centrum üzletember találkozójának, amely a Hungarian Food Business Program soron következő állomása volt. A 2024. május 8-9-én zajló kétnapos rendezvényen 12 magyar cég mutatkozhatott be a potenciális olaszországi beszerzőknek. A hazai cégek többek között prémium borokat, kézműves söröket, libamáj különlegességeket, vadhús termékeket, gyümölcskészítményeket ajánlottak a disztribútorok figyelmébe. A magyar cégek elmondása szerint az AMC által szervezett programok óriási lehetőséget jelentenek az exportálni kívánó vállalkozásoknak, hiszen ezeken személyesen tárgyalhatnak az adott ország beszerzőivel.

A Római Magyar Akadémia adott otthont Magyarország Római Nagykövetsége és az Agrármarketing Centrum közös szervezésében megvalósuló üzletember találkozónak. A tizenkét magyar cég mintegy hatvan beszerzőnek mutathatta be termékeit. A cégek szerint kifejezetten nagy segítség számukra az ilyen alkalmakkor rendezett piacismereti nap is, amelyen ezúttal az olasz piac szabályozási, kereskedelmi és logisztikai sajátosságaival ismerkedhettek meg.
Simon György, az ABO Holding Kft. tulajdonosa és ügyvezetője rendszeres résztvevője az üzletember találkozóknak. Elmondása szerint az AMC által szervezett professzionális nemzetközi kiállítások, valamint B2B találkozók igen komoly lendületet adtak és adnak export tevékenységüknek, a magyar mezőgazdaság által megtermelt kukoricából készült extrudált készítményeik már több mint tíz európai országba jutnak el, de nemrég útnak indult első konténerük Japánba is.
A Hungarian Food Business Program eseményeit kifejezetten keresik az exportot tervező cégek – mondta el Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese. A szakember szerint egyértelműen látszik, hogy a hazai gyártóknak szüksége van a központi exportpromócióra, arra, hogy az AMC a diplomácia segítségével kinyissa számukra azokat a kapukat, amelyek segítségével az exportkényszerben lévő magyar élelmiszeripar megtalálja új piacait, beszerzői kapcsolatait. Az exportfejlesztési programok folyamatosan teltház mellett működnek, évente így többszáz hazai vállalkozásnak, mintegy 20-25 helyszínen tudják biztosítani a külpiaci megjelenést.
A római esemény előtt márciusban Varsóban, áprilisban pedig Bukarestben szerveztek hasonló találkozókat. A magyar élelmiszergyártók számára a célpiacok – elsősorban Ázsia fele történő – diverzifikálása mellett a további európai piaci terjeszkedés is elsődleges szempont. A B2B találkozók alkalmával az országos hálózattal rendelkező, nemzetközi áruházláncok, illetve az online kereskedelem beszerzői mellett szakújságírók, vezető influencerek is érdeklődnek a hazai termékek iránt.
Kapcsolódó cikkeink
„Az idei év legfontosabb feladata a tudásátadás” – Interjú Papp Zsolttal, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökével
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2025-ben kiemelt célként tűzte ki az…
Tovább olvasom >Magyar ételkülönlegességeket is lehet kapni a szingapúri Food and Hotel Asia kiállításon
Idén is megnyílt Szingapúrban a Food and Hotel Asia (FHA)…
Tovább olvasom >Magyar különlegességek Szingapúrban
Megnyílt Ázsia egyik legjelentősebb nemzetközi, szakmai kiállítása Szingapúrban, a Food…
Tovább olvasom >
Még több cikk hasonló témában >
További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >