A METRO jó úton jár
Roland Ruffing, a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója jól ismeri a magyar piacot. Vele beszélgettünk a nagykereskedelem jelenlegi helyzetéről, illetve mindazokról a megkülönböztető tényezőkről, amelyekkel a METRO igyekszik többet nyújtani versenytársainál.
– Hogyan látja a kereskedelem tavalyi évét?
– A magyar gazdaság tele volt kihívásokkal – ez ma is így van. Vevőink, különösen a kisvállalkozások, vendéglátós partnereink, vagy a független kiskereskedők is mind a költségek növekedésére és a kisebb bevételre panaszkodtak, általánosan a háztartások kisebb fogyasztására. Ennek ellenére a METRO sikeres évet zárt, köszönhetően a rengeteg új kezdeményezésnek, amiket tavaly indítottunk; ilyen volt például a kínálat átalakítása, árazásunk vagy a kiszállítási szolgáltatás javítása. Boldog vagyok, hogy a METRO jó formában van, megbízható partner és munkaadó.
– A METRO-t közvetlenül hogyan érintette a hazai fogyasztás csökkenése?
– Partnereink szenvednek ettől igazán. Kevesebb vevő tér be az éttermekbe, pubokba, és ha mégis, akkor is az olcsóbb menük a népszerűek. A kiskereskedésekben is inkább az olcsóbb termékeket választják, jobban keresik az akciókat.
– Hogyan kívánják ezeket a hatásokat tompítani, mik az idei tervek?
– Egyértelműen a vevőkapcsolatok erősítése innovatív termékekkel és szolgáltatásokkal. Segítjük partnereinket ezekben a nehezebb időkben, rengeteget fektetünk az árak csökkentésébe, az ő versenyképessé tételükben. Megújítjuk és megkülönböztetjük a 20 000 termékből álló kínálatunkat, nemcsak az árak tekintetében. Néhány kategóriában piacvezetők vagyunk, gondoljunk csak a borkínálatunkra, ahol képzett sommelier segít a választásban. Említhetném még a zöldség-gyümölcs kínálatunk frissességét is. Számtalan fajta friss húst kínálunk, és közel 70-féle halfajtából válogathatnak vevőink állandóan, most már a könnyű, gyors elkészítés érdekében szószokkal, sütéskész csomagolásban is. Egyre fontosabb tényező még a szolgáltatás színvonala: évek óta nő a kiszállítási szolgáltatásunk népszerűsége; ma már nemcsak hoteleknek és éttermeknek szállítunk ki, hanem a kis- és középvállalkozó partnereink is vásárolnak webshopunkból iroda-, takarítási vagy élelmiszertermékeket.
– Milyen más eszközökkel lehet sikeres egy kereskedő?
– A METRO, mondhatjuk, hogy a legszélesebb élelmiszer- és nemélelmiszer-
választékkal rendelkező nagykereskedés a piacon. Folyamatosan növeljük az ultra friss termékeink kínálatát, helyi vállalkozásokkal dolgozunk együtt, hogy a hazai, magyar termékek még szélesebb körben jelenjenek meg a kínálatunkban. Ehhez szükség van arra, hogy együtt alakítsuk az ellátási/logisztikai folyamatot, illetve a minőségbiztosítást a beszállító telephelyén – be kell vezetniük a GFSI vagy ISO minősítésrendszert –, mindezt a vevőkért a megbízhatóság és biztonság érdekében. Saját márkáink, mint a Horeca Select vagy RIOBA különleges minőséget és csomagolást kínálnak a profi séfeknek, konyháknak. Az ARO márka – amelyet, azt hiszem, mindenki ismer Magyarországon – és a Fine Food márkacsaládok vonzó áron érhetőek el. Aki pedig a frissesség és minőség iránt érdeklődik, annak egyértelműen a METRO a spórolás helye, emellett 100 százalékos elérhetőséget garantálunk, még nagy mennyiség esetén is.
– Tudjuk, hogy a METRO áruházon kívüli szolgáltatásokat is kínál. Itt is törekszenek a megkülönböztetésre?
– Igen, a METRO egyértelműen több mint egy raktáráruház. A Vevőakadémiánkon képezzük, oktatjuk partnereinket profi látványkonyhánkban, ahol számtalan főzési, barista vagy borajánló képzéseket tartunk, vagy helyet adunk csapatépítéseknek, 100 fős konferenciáknak. De például a fenntarthatóság, a környezet óvása is fontos számunkra. Sok, csak ránk jellemző eszközzel bizonyítjuk ezt, hiszen nálunk a zöldség-gyümölcs és a hús is termekben kínálja magát – ez a megoldás nemcsak környezetbarátabb, de a termékek frissességét is magasabb szinten garantálja. E gondolkodásmód jegyében indult útjára a METRO Energia Tudatossági Program is. Összességében azt tudom mondani, hogy segítjük partnereinket abban, hogy erősítsék vállalkozásaikat és a METRO által olcsóbb, hosszú távú beszerzési forrással dolgozhassanak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >