A METRO jó úton jár
Roland Ruffing, a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója jól ismeri a magyar piacot. Vele beszélgettünk a nagykereskedelem jelenlegi helyzetéről, illetve mindazokról a megkülönböztető tényezőkről, amelyekkel a METRO igyekszik többet nyújtani versenytársainál.
– Hogyan látja a kereskedelem tavalyi évét?
– A magyar gazdaság tele volt kihívásokkal – ez ma is így van. Vevőink, különösen a kisvállalkozások, vendéglátós partnereink, vagy a független kiskereskedők is mind a költségek növekedésére és a kisebb bevételre panaszkodtak, általánosan a háztartások kisebb fogyasztására. Ennek ellenére a METRO sikeres évet zárt, köszönhetően a rengeteg új kezdeményezésnek, amiket tavaly indítottunk; ilyen volt például a kínálat átalakítása, árazásunk vagy a kiszállítási szolgáltatás javítása. Boldog vagyok, hogy a METRO jó formában van, megbízható partner és munkaadó.
– A METRO-t közvetlenül hogyan érintette a hazai fogyasztás csökkenése?
– Partnereink szenvednek ettől igazán. Kevesebb vevő tér be az éttermekbe, pubokba, és ha mégis, akkor is az olcsóbb menük a népszerűek. A kiskereskedésekben is inkább az olcsóbb termékeket választják, jobban keresik az akciókat.
– Hogyan kívánják ezeket a hatásokat tompítani, mik az idei tervek?
– Egyértelműen a vevőkapcsolatok erősítése innovatív termékekkel és szolgáltatásokkal. Segítjük partnereinket ezekben a nehezebb időkben, rengeteget fektetünk az árak csökkentésébe, az ő versenyképessé tételükben. Megújítjuk és megkülönböztetjük a 20 000 termékből álló kínálatunkat, nemcsak az árak tekintetében. Néhány kategóriában piacvezetők vagyunk, gondoljunk csak a borkínálatunkra, ahol képzett sommelier segít a választásban. Említhetném még a zöldség-gyümölcs kínálatunk frissességét is. Számtalan fajta friss húst kínálunk, és közel 70-féle halfajtából válogathatnak vevőink állandóan, most már a könnyű, gyors elkészítés érdekében szószokkal, sütéskész csomagolásban is. Egyre fontosabb tényező még a szolgáltatás színvonala: évek óta nő a kiszállítási szolgáltatásunk népszerűsége; ma már nemcsak hoteleknek és éttermeknek szállítunk ki, hanem a kis- és középvállalkozó partnereink is vásárolnak webshopunkból iroda-, takarítási vagy élelmiszertermékeket.
– Milyen más eszközökkel lehet sikeres egy kereskedő?
– A METRO, mondhatjuk, hogy a legszélesebb élelmiszer- és nemélelmiszer-
választékkal rendelkező nagykereskedés a piacon. Folyamatosan növeljük az ultra friss termékeink kínálatát, helyi vállalkozásokkal dolgozunk együtt, hogy a hazai, magyar termékek még szélesebb körben jelenjenek meg a kínálatunkban. Ehhez szükség van arra, hogy együtt alakítsuk az ellátási/logisztikai folyamatot, illetve a minőségbiztosítást a beszállító telephelyén – be kell vezetniük a GFSI vagy ISO minősítésrendszert –, mindezt a vevőkért a megbízhatóság és biztonság érdekében. Saját márkáink, mint a Horeca Select vagy RIOBA különleges minőséget és csomagolást kínálnak a profi séfeknek, konyháknak. Az ARO márka – amelyet, azt hiszem, mindenki ismer Magyarországon – és a Fine Food márkacsaládok vonzó áron érhetőek el. Aki pedig a frissesség és minőség iránt érdeklődik, annak egyértelműen a METRO a spórolás helye, emellett 100 százalékos elérhetőséget garantálunk, még nagy mennyiség esetén is.
– Tudjuk, hogy a METRO áruházon kívüli szolgáltatásokat is kínál. Itt is törekszenek a megkülönböztetésre?
– Igen, a METRO egyértelműen több mint egy raktáráruház. A Vevőakadémiánkon képezzük, oktatjuk partnereinket profi látványkonyhánkban, ahol számtalan főzési, barista vagy borajánló képzéseket tartunk, vagy helyet adunk csapatépítéseknek, 100 fős konferenciáknak. De például a fenntarthatóság, a környezet óvása is fontos számunkra. Sok, csak ránk jellemző eszközzel bizonyítjuk ezt, hiszen nálunk a zöldség-gyümölcs és a hús is termekben kínálja magát – ez a megoldás nemcsak környezetbarátabb, de a termékek frissességét is magasabb szinten garantálja. E gondolkodásmód jegyében indult útjára a METRO Energia Tudatossági Program is. Összességében azt tudom mondani, hogy segítjük partnereinket abban, hogy erősítsék vállalkozásaikat és a METRO által olcsóbb, hosszú távú beszerzési forrással dolgozhassanak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >