Robotizált raktárbázist nyitott a Euronics Kft. Üllőn
Robotizált raktárbázist nyitott a Euronics műszaki áruházlánc Üllőn, az 1,6 milliárd forintos beruházás nyomán megduplázódott a raktártér, az automatizálásnak köszönhetően pedig mintegy harminc százalékkal gyorsabb az árukiadás – közölte a cég az MTI-vel csütörtökön.
Hangsúlyozták, hogy a mesterséges intelligencia által vezérelt árumozgató robotok révén a dolgozók fizikai terhelése is csökkenthető.
A veszprémi székhelyű műszaki áruházlánc új, 28 ezer négyzetméteres raktára gazdaságosabb és hatékonyabb üzemeltetést tesz lehetővé. Az Euronics eddig két raktárból látta el hálózatát termékekkel, mostantól azonban minden logisztikai operáció egy helyen zajlik majd – közölték.
Hozzátették, hogy a beruházást a vállalat 2-5 évre előre gondolkodva, folyamatos kapacitásbővülésre és a cég várható növekedésére is számítva tervezte meg. Mintegy 30 ezer féle, összesen 300-400 ezer darab termék tárolása válik így lehetővé.
Az 1100 alkalmazottat foglalkoztató Euronics kiskereskedelmi árbevétele 2021-ben az előző évhez képest több mint 11 százalékkal nőtt, elérte a 71 milliárd forintot. A webshopon keresztül elért forgalom csaknem 20 százalékkal meghaladta a 2020. évi teljesítményt. Az árbevétel döntő része a 64 szaküzletből álló országos üzlethálózaton keresztül zajló értékesítésekből származott, amely szintén kétszámjegyű növekedést mutatott az előző évhez képest.
A legnagyobb árbevétel Pest megyéhez köthető, Budapest nélkül is csaknem 12 milliárd forint forgalmat ért el a cég ebben a régióban. Második helyen a főváros áll, Győr-Moson-Sopron megye a harmadik lett.
A 2020-ban bevezetett kert és barkács termékkör árbevétele 2021-re több mint ötszörösére nőtt az előző évhez képest.
A vállalat január végén 7 milliárd forint értékben hajtott végre zöldkötvény-kibocsátást, amiből a céges infrastruktúrát érintő energiahatékonysági projekteket fogják finanszírozni – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Dr. Kozák Tamás: „A magas inflációnak hosszú az árnyéka”
A 2024-es év gazdasági folyamatai érzékenyen érintették a hazai kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Erős novembert zárt az Euronics, taroltak a tévék
Több mint 16 százalékos forgalomnövekedéssel zárta a Black Novembert az…
Tovább olvasom >Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >