Robotizált házhoz szállítást tesztel a finn S Group
Az S Group online élelmiszerüzlete, az S-kaupat a tavasz és a nyár folyamán fokozatosan, zéró kibocsátású, expressz házhoz szállítási szolgáltatást indít robotok segítségével.
A finn kiskereskedő az autonóm szállítórobotokat fejlesztő és gyártó Starship Technologies-szal lépett partnerségre a vásárlások megrendeléstől számított átlagosan egy órán belüli kiszállítása érdekében.
A szolgáltatás az App Store-ban és a Google Play Store-ban található S-kaupat alkalmazásban elérhető.
Az első fázisban a házhoz szállítás az S-csoport regionális szövetkezetében, a HOK-Elantónál indul el, ahol a robotokat tavaly már sikeresen kipróbálták.
A következő lépésben, a nyár folyamán a szolgáltatást hat üzletre terjesztik ki Tampere, Turku, Pori, Rauma, Jyväskylä és Oulu városában.
A Starship robotok mesterséges intelligencia és GPS-helymeghatározás segítségével tervezik meg útvonalukat. A robot ismeri a környezet és az útvonal minden részletét, beleértve az útkereszteződéseket is, és mesterséges intelligencia segítségével tanul arról folyamatosan.
A Starship robotok emberi felügyelet mellett önállóan működnek.
A technológia számítógépes látást használ az akadályok azonosítására, és úgy van programozva, hogy az akadály észlelése után gyorsan megálljon.
– A tavalyi sikeres espooi együttműködés megmutatta, hogy a finnek körében valós igény van a robotizált kiszállításra
– mondta Alastair Westgarth, a Starship Technologies vezérigazgatója
– Hisszük, hogy a vásárló megkedvelik majd innovatív szolgáltatásunkat és a szállítási szolgáltatások a mindennapi életük szerves részévé válnak.
Kapcsolódó cikkeink
Egyelőre nem engedjük át a takarítást a robotoknak
Az ár-érték arány a legfontosabb szempont a magyarok körében amikor…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Annyi a Temunak és Sheinnek Európában is?
Az amerikai kereskedelmi szigorítások hatására újabb kihívás előtt áll az…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >