Robotizált házhoz szállítást tesztel a finn S Group
Az S Group online élelmiszerüzlete, az S-kaupat a tavasz és a nyár folyamán fokozatosan, zéró kibocsátású, expressz házhoz szállítási szolgáltatást indít robotok segítségével.
A finn kiskereskedő az autonóm szállítórobotokat fejlesztő és gyártó Starship Technologies-szal lépett partnerségre a vásárlások megrendeléstől számított átlagosan egy órán belüli kiszállítása érdekében.
A szolgáltatás az App Store-ban és a Google Play Store-ban található S-kaupat alkalmazásban elérhető.
Az első fázisban a házhoz szállítás az S-csoport regionális szövetkezetében, a HOK-Elantónál indul el, ahol a robotokat tavaly már sikeresen kipróbálták.
A következő lépésben, a nyár folyamán a szolgáltatást hat üzletre terjesztik ki Tampere, Turku, Pori, Rauma, Jyväskylä és Oulu városában.
A Starship robotok mesterséges intelligencia és GPS-helymeghatározás segítségével tervezik meg útvonalukat. A robot ismeri a környezet és az útvonal minden részletét, beleértve az útkereszteződéseket is, és mesterséges intelligencia segítségével tanul arról folyamatosan.
A Starship robotok emberi felügyelet mellett önállóan működnek.
A technológia számítógépes látást használ az akadályok azonosítására, és úgy van programozva, hogy az akadály észlelése után gyorsan megálljon.
– A tavalyi sikeres espooi együttműködés megmutatta, hogy a finnek körében valós igény van a robotizált kiszállításra
– mondta Alastair Westgarth, a Starship Technologies vezérigazgatója
– Hisszük, hogy a vásárló megkedvelik majd innovatív szolgáltatásunkat és a szállítási szolgáltatások a mindennapi életük szerves részévé válnak.
Kapcsolódó cikkeink
AI, biztonság, élmény: így választunk ma úti célt
Ma már nem elég tudni, hová utazunk – egyre fontosabb…
Tovább olvasom >A jövő kulcsa: mesterséges intelligencia és digitális innováció a vagyonkezelésben
Újabb mérföldkőhöz érkezett a magyar wealth management szektor tudástára: megjelent…
Tovább olvasom >Összefogott a Just Eat és a Maxi Zoo Írországban
Úttörő együttműködést jelentett be a Just Eat és a Maxi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Márkahangolás 2025-re – A kommunikáció, amit ma már elvárnak
A digitális zaj, a túlkommunikált márkák és a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >Rugalmas nyitvatartással és bővülő kínálattal készül a nyári szezonra a PENNY
A PENNY Magyarország a nyári hónapokban is a vásárlói igényekre…
Tovább olvasom >Az NKFH az országos szamócaellenőrzésnél csaknem 3 millió forintnyi bírságot szabott ki
Lezárult a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) négy héten…
Tovább olvasom >