Robotizációba és az AI-ba fektet a spanyol Alcampo
A spanyol Alcampo áruházlánc 19,4 millió eurót költött egy teljesen automatizált raktárra Madrid közelében, hogy javítsa online vásárlási szolgáltatását.
Az Ocado által működtetett, San Fernando de Henaresben található Customer Fulfillment Centre (CFC) akár havi 280.000 online rendelést is képes kezelni. A központban robotok válogatják és csomagolják a termékeket, míg mesterséges intelligencia biztosítja a gyors és pontos rendelésteljesítést. Az automatizálás révén nincs szükség emberi munkára az online rendelések kezeléséhez.
A raktárban kiemelt figyelmet kap az élelmiszerbiztonság és a nyomonkövethetőség, és jelenleg 30 robotkar és 1.000 robot dolgozza fel a napi körülbelül 500 rendelést, melyek száma szükség esetén napi 4.000-re növelhető. Américo Ribeiro, az Alcampo spanyolországi vezérigazgatója szerint az új létesítmény az ágazat és a társadalom folyamatos fejlődésének jele.
Az Alcampo az Auchan Alapítvánnyal és helyi szervezetekkel is együttműködik a fenntarthatóság érdekében. Egy projekt keretében – melyet az Auchan Alapítvány 40.000 euróval támogat, Burgos tartományban egy hektárnyi elhagyatott területet alakítanak ökoszisztémává: egy „ehető erdőt” hoznak létre, melybe 1.600 gyümölcsfát és bokrot telepítenek. Az olyan fenntartható mezőgazdasági gyakorlatok, mint amilyen például a KeyLine rendszer, alkalmazásával a vízgazdálkodást és a talaj egészségét javítják.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >