Robbanás előtt áll az előfizetéses e-kereskedelem Magyarországon
Iparági előrejelzések szerint a globális e-kereskedelem előfizetéses modellje évente 50 százalék felett bővül, míg Magyarországon az alacsony penetráció miatt akár ennél is nagyobb növekedés lehetséges. A trend kiaknázása kritikus fontosságú a hazai e-kereskedelmi szektor versenyképességének növelése szempontjából.
Vevőből Előfizető Program néven indít úttörő kezdeményezést a Shoprenter és Humanize, a Visa támogatásával, hogy előmozdítsa az előfizetéses üzleti modell elterjedését Magyarországon – jelentette be Rab Máté, a Shoprenter ügyvezetője.
A hazai e-kereskedelmi piac számos kihívással néz szembe: a KSH adatai szerint a forgalom 2023-ban csupán három százalékkal bővült. Ennél is nagyobb nehézség, hogy a hazai webáruházak évek óta visszaszorulnak, főként régiós és globális szereplők tudtak egyre nagyobb szeletet kihasítani a piacból. Ezzel szemben kínál lehetőséget a versenyképesség növelésére, jelentős növekedési potenciáljával az előfizetéses e-kereskedelem.
A Vevőből Előfizető Program célja, hogy felgyorsítsa ezt a fejlődést Magyarországon is, támogatást nyújtva a vállalkozásoknak az előfizetéses modell bevezetésében. A program online és offline eseményeken keresztül vezet be az előfizetéses szolgáltatás kialakításának és működtetésének jó gyakorlatába.
Magyarországon még kevéssé ismert az előfizetéses e-kereskedelem fogalma(2), pedig már sokan használják is. Amikor előre tudjuk, hogy minden héten vagy hónapban szükségünk van egy termékre, akkor felesleges időt tölteni a megrendelésével, egyszerűbb és jobban megéri, ha előfizetünk rá. Így az előre megadott időben tudja a futár a zöldség- vagy gyümölcscsomagot, a pelenkát vagy éppen a borotvát meghozni.
„Az előfizetéses e-kereskedelem előnyei a vásárlók számára többek között a költség- és időmegtakarítás, a tervezhetőség és az exkluzivitás, a különleges ajánlatokhoz és termékekhez való hozzáférés lehetősége. Míg az e-kereskedők számára a tervezhető megújuló bevételek, a vevői lojalitás javulása, a hatékony készletgazdálkodás a fő előnyök”
– mondta Stampf Attila, a Humanize ügyfélélmény-folyamat tervezője.
Az Amerikában és Nyugat-Európában az előfizetéses üzleti modell a kétezres évek elején jelent meg, majd terjedt el széles körben és bővült egyre növekvő ütemben. Itthon sem ismeretlen a modell, több vállalkozás alkalmazza sikeresen, azonban mostanáig nem vált általánossá. Az e-kereskedelem elmúlt években történt rohamos fejlődése, a kártyás fizetések terjedése, a technológiai háttér kiépülése teremtette meg a mai kedvező helyzetet a piac kiépülésének.
„Célunk, hogy a digitális fizetési megoldások továbbfejlesztésével és az előfizetéses e-kereskedelem szélesebb körű bevezetésével növeljük a digitális vásárlói élményt és ezzel támogassuk a magyar e-kereskedelmi piac növekedését. A fogyasztók egyre inkább elvárják, hogy az online vásárlás ugyanolyan zökkenőmentes legyen, mint a személyes, függetlenül attól, hogy milyen kereskedőtől vásárolunk vagy milyen eszközt használunk. A kereskedők pedig azon dolgoznak, hogy megfeleljenek ezeknek a vásárlói elvárásoknak. Mindeközben nehéz megtalálni az egyensúlyt a felhasználói élmény és a megfelelő biztonság és csalásmegelőzés között. A partnerségek, amilyen a most bejelentett is, kulcsfontosságúak lesznek a jövőben, hogy zökkenőmentes, biztonságos, személyre szabott és intuitív online fizetési élményt nyújthassunk”
– mondta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.
Az előfizetéses e-kereskedelem jelentősége egyre nő az e-kereskedelmen belül és pont úgy alakítja át a szektort, mint a streaming szolgáltatások a zeneipart. Nemzetgazdasági jelentőségű, hogy az intenzív növekedés előtt álló hazai előfizetéses e-kereskedelmi átalakulás győztesei a magyar vállalkozások legyenek.
Kapcsolódó cikkeink
Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >