Ritkábban mennek boltba és az akciókat keresik a vásárlók
Ritkábban járnak boltba a fogyasztók, egyre többen keresik az olcsóbb üzleteket és az akciós vásárlási lehetőségeket. Megállt ugyanakkor a kereskedelmi márkák népszerűség-növekedése – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
A Nielsen „Economic Current” elnevezésű jelentése a világ tizenkét nagy piacának havi trendjeit veszi górcső alá. A vizsgált országok átlagában, az élelmiszer-kiskereskedelem mennyiségben mért forgalma a decemberi csökkenés után idén valamennyi hónapban változatlan maradt, a tavalyi hasonló hónapokkal összevetve. Európában kivétel Nagy-Britannia, ahol júliusban – ez évben először – lassú növekedést regisztrált a Nielsen.
Értékben ugyanakkor mindegyik hónapban állandó, átlagosan kis mértékű növekedés tapasztalható az előző évi hasonló időszakokhoz képest. Földrészünkön Németországban és Spanyolországban stagnált a piac júliusban.
A német piacon többet adtak el promócióban, ahogyan Franciaországban, és különösen Nagy-Britanniában is. A francia piacon szembetűnő, hogy tovább nőtt az olcsó üzletekbe áramló vásárlók aránya.
Olaszországban és Spanyolországban úgy tűnik, a vásárlók a bevásárlásaik számának csökkentésével igyekeznek költéseiknek gátat szabni: 4 százalékot meghaladóan csökkent a vásárlások gyakorisága az élelmiszer-kiskereskedelemben.
A közvélemény érdeklődése egyébként csökken a globális recesszióról szóló információk iránt. A válsággal foglalkozó blogbejegyzések hét ország átlagában, márciushoz képest közel egyharmaddal csökkentek augusztusra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >