Rigó Csaba Balázs: Több cég, amint meglátta a konkurencia alacsonyabb árait, másnap azonnal reagált és a saját árait is mérsékelte
Kiemelkedő érdeklődés mutatkozik az online árfigyelő rendszer iránt, amelyet július elsején indítottak el. Nemcsak a fogyasztók, hanem a kiskereskedelmi láncok is felkészültek a rendszer indulására akciókkal és árengedményekkel – nyilatkozta Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke a Napi.hu-nak adott interjújában.

Rigó Csaba Balázs
Az árfigyelő rendszer célja az infláció leszorítása, és az első tapasztalatok rendkívül kedvezőek. Az üzletláncok már az első napokban napi árazásra váltottak, ami élénkíti a versenyt és csökkenti a fogyasztói árakat.
„Az első héten ez olyan mértékig élénkítette a versenyt, hogy több cég, amint meglátta a konkurencia alacsonyabb árait, másnap azonnal reagált és a saját árait is mérsékelte”
– mondja Rigó.
Az árfigyelő hosszú távú hatásait még várják, de a rendszer indulása óta már kimutathatók az árak csökkenése néhány termékcsoportban, például tojás, kenyér és sertéshús terén. Az árfigyelő rendszer megvalósításában aktívan együttműködtek az üzletláncok és a szakmai érdekképviseletek is, és terveik szerint a jövőben továbbfejlesztik az oldalt olyan funkciókkal, mint a bevásárlólista és kalkulátor, hogy még jobban segítsék a fogyasztókat az árak összehasonlításában és a legjobb ajánlatok kiválasztásában.
A teljes anyag itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >Gondolja Végig Higgadtan! – tájékoztató anyagokkal segít a GVH
A digitális világ, így az influenszerek is egyre nagyobb hatással…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >