Rigó Csaba Balázs: Több cég, amint meglátta a konkurencia alacsonyabb árait, másnap azonnal reagált és a saját árait is mérsékelte
Kiemelkedő érdeklődés mutatkozik az online árfigyelő rendszer iránt, amelyet július elsején indítottak el. Nemcsak a fogyasztók, hanem a kiskereskedelmi láncok is felkészültek a rendszer indulására akciókkal és árengedményekkel – nyilatkozta Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke a Napi.hu-nak adott interjújában.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/02/rigo_csaba_balazs-300x226.jpg)
Rigó Csaba Balázs
Az árfigyelő rendszer célja az infláció leszorítása, és az első tapasztalatok rendkívül kedvezőek. Az üzletláncok már az első napokban napi árazásra váltottak, ami élénkíti a versenyt és csökkenti a fogyasztói árakat.
„Az első héten ez olyan mértékig élénkítette a versenyt, hogy több cég, amint meglátta a konkurencia alacsonyabb árait, másnap azonnal reagált és a saját árait is mérsékelte”
– mondja Rigó.
Az árfigyelő hosszú távú hatásait még várják, de a rendszer indulása óta már kimutathatók az árak csökkenése néhány termékcsoportban, például tojás, kenyér és sertéshús terén. Az árfigyelő rendszer megvalósításában aktívan együttműködtek az üzletláncok és a szakmai érdekképviseletek is, és terveik szerint a jövőben továbbfejlesztik az oldalt olyan funkciókkal, mint a bevásárlólista és kalkulátor, hogy még jobban segítsék a fogyasztókat az árak összehasonlításában és a legjobb ajánlatok kiválasztásában.
A teljes anyag itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >Nem mindegy, hogy borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Kiemelten figyeli a versenyhivatal a légitársaságok tevékenységét
A Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) számos panasz érkezik a légitársaságok tájékoztatásaival,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >