Rigó Csaba Balázs: Több cég, amint meglátta a konkurencia alacsonyabb árait, másnap azonnal reagált és a saját árait is mérsékelte
Kiemelkedő érdeklődés mutatkozik az online árfigyelő rendszer iránt, amelyet július elsején indítottak el. Nemcsak a fogyasztók, hanem a kiskereskedelmi láncok is felkészültek a rendszer indulására akciókkal és árengedményekkel – nyilatkozta Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke a Napi.hu-nak adott interjújában.

Rigó Csaba Balázs
Az árfigyelő rendszer célja az infláció leszorítása, és az első tapasztalatok rendkívül kedvezőek. Az üzletláncok már az első napokban napi árazásra váltottak, ami élénkíti a versenyt és csökkenti a fogyasztói árakat.
„Az első héten ez olyan mértékig élénkítette a versenyt, hogy több cég, amint meglátta a konkurencia alacsonyabb árait, másnap azonnal reagált és a saját árait is mérsékelte”
– mondja Rigó.
Az árfigyelő hosszú távú hatásait még várják, de a rendszer indulása óta már kimutathatók az árak csökkenése néhány termékcsoportban, például tojás, kenyér és sertéshús terén. Az árfigyelő rendszer megvalósításában aktívan együttműködtek az üzletláncok és a szakmai érdekképviseletek is, és terveik szerint a jövőben továbbfejlesztik az oldalt olyan funkciókkal, mint a bevásárlólista és kalkulátor, hogy még jobban segítsék a fogyasztókat az árak összehasonlításában és a legjobb ajánlatok kiválasztásában.
A teljes anyag itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Versenyhivatali eljárás indult a Decathlon magyarországi cége ellen
A GVH szerint megtévesztő árak, valótlan akciók és félrevezető készletinformációk…
Tovább olvasom >GVH-elnök: A magyar nyelvi modellek fejlesztése nemzeti szuverenitási kérdés
Szakmai egyeztetésen fogadta Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >