Rewe To Go: Új korszak a németországi kényelmi kereskedelemben

Szerző: Rennack Sebastian Dátum: 2025. 08. 27. 09:55

Az A2-es autópálya mellett nyitotta meg a Rewe Csoport a nyár elején első, az utazók igényeit kiszolgáló Rewe To Go üzletét, amivel új szintre emelte a mobilitásra épülő kényelmi kereskedelmet és segíti a vállalatot a kisformátumú élelmiszer-kereskedelmi pozíciójának erősítésében.

Sebastian Rennack
international retail analyst
Aletos Retail

A Rewe Csoport első Rewe To Go üzletét a német az A2-es autópályán található Rhynern Nord pihenőhelyen nyitotta meg, ami új mérföldkövet jelent a vállalat kényelmi kereskedelmi stratégiájában. A Lekkerlanddal, a Rewe kényelmi nagykereskedelmi ágával együttműködésben kialakított kompakt üzletformátum gondosan válogatott „grab-and-go” kínálatot, helyben sütött pékárukat és fogyasztásra kész meleg ételeket kínál, kifejezetten az autópályán utazók és ingázók igényeire szabva.

Az üzlet egy elektromos töltőállomásokkal, üzemanyagkutakkal és higiéniai létesítményekkel felszerelt csomópontban működik, mely így pihenőhelyből nagy forgalmú kiskereskedelmi központtá vált.

A többségében Aral benzinkutaknál található mintegy 900 Rewe To Go üzlettel a kereskedő Németországban egy olyan egyedi kényelmi platformot épített ki, amely méretezhető módon kapcsolódik az üzemanyagellátó infrastruktúrához. Ellentétben olyan versenytársakkal, mint az Aldi vagy a Lidl, amelyek ugyan tesztelték a kompakt városi üzletformátumokat, de nem tudták azokat országos szinten bevezetni, a Rewe továbbra is nagy forgalmú helyszíneken terjeszkedik. Az új, autópálya-menti üzlet jól illusztrálja, hogy a cégcsoport képes kínálatát a mobilitás által vezérelt alkalmakhoz igazítani, és ezzel vezető innovátorként tovább erősíti pozícióját Németország egyelőre még nem kiteljesedett kisformátumú élelmiszer-kiskereskedelmi szegmensében.

Az autópálya-pihenőhelyen a Rewe To Go üzlet azonnal felismerhető homlokzatáról, a kültéri promóciós táblák pedig közvetlenül kapcsolódnak az utazáshoz-közlekedéshez kapcsolódó fogyasztási alkalmakhoz

Az üzleten kívül a Rewe To Go a jelenleg legnépszerűbb energiaitalokat népszerűsíti árösztönzőkkel

A bejáratnál található központi helyen elhelyezkedő „friss étel” sziget megerősíti az üzlet friss árura épülő pozicionálását. Az üzlet elrendezése és a zónák egymástól jól elkülönített kialakítása felgyorsítja és megkönnyíti a vásárlók tájékozódását

A kínálat középpontjában a fogyasztásra kész friss ételek és snackek állnak. A választékot a salátatálak uralják, ami a városi ingázók egészségtudatos kényelmi preferenciáit tükrözi

A fehérjedús és bio termékektől kezdve a tejtermékeket tartalmazó hűtőig az üzlet minden eleme a legújabb egészségtrendeket követi. A kínálatban a saját márkás termékek dominálnak

A hűtést nem igénylő snackek részlegén a jól strukturált polcvégen feltűnő feliratok irányítják a figyelmet multipack ajánlatokra – minden polcszint egy adott pick&mix ajánlathoz tartozó termékeket kínál

„Útravaló az idegeknek?” – A Rewe To Go a vásárlást utazással kapcsolatos nyelvezettel igyekszik ösztönözni

Az impulzusterméknek minősülő pékárukra is mennyiségi kedvezménnyel kaphatók az eladás növelése érdekében. Az utazásra hangolt üzenet („Jól feltankolt az úticélig?”) az úton lévő vásárlóknak szól

Az impulzusvásárlásokat a stratégiai okból a kassza mellett található cukorkás polc fölött elhelyezett digitális kijelzők is ösztönzik

A zónák kialakítása a vásárlókat az édességektől a hűtött italok felé vezeti. Játékos nyelvezet és vizuális rendezettség segíti az ösztönös tájékozódást az üzletbeli rövid tartózkodás során

A csomagajánlatokban hűtött italok és magas árrésű élelmiszerek kerülnek összekapcsolásra. Az árjelzéssel ellátott menüajánlatok hivatottak megkönnyíteni a döntést az időszűkében lévő vásárlók számára

A kasszazóna egyszerre felel meg az „grab-and-go” elgondolásnak és tükrözi a gyorséttermi pultok megközelítését. A kávé, édesség és menüajánlatok együttesen támogatják a vásárlók által ott töltött időből származó bevétel maximalizálását

A dohánytermékek az életkorhoz kötött termékekre vonatkozó szabályozásoknak megfelelően egy a vásárlók által nem hozzáférhető hátsó falon találhatók, és kizárólag az eladó segítségével lehet hozzájuk jutni. A pult fölött elhelyezett két nagy digitális kijelző – megragadva a sorban álló vásárlók figyelmét – menüajánlatokat reklámoz

Közvetlenül a kassza mellett található „Heiß Speed” melegítősarok az impulzusvásárlásokat célozza. A melegítésre vonatkozó 45 másodperces ígéret a spontán snackbeszerzéseket ösztönzi – még azok körében is, akik eredetileg nem terveztek étkezést

A frissen készített meleg snackek, például a Rustino szendvicsek üveg mögött kerülnek kihelyezésre gyakran az utolsó pillanatban ösztönözve étkezésre az ott elhaladókat. A pult fölött reklámozott menüajánlat a vásárlókat közvetlenül fizetés előtt sarkallja a vásárolt cikkek körének bővítésére

A második pénztár kialakítása inkább hasonlít egy barista pultéra, mint egy kasszáéra. A széles péksütemény-kínálat révén az utazók itt gyorsan juthatnak friss, meleg ételhez anélkül, hogy a fő kasszánál sorba kellene állniuk

Péksüteményük vagy meleg snackjük mellé a vásárlók kérhetnek a barista pénztárostól friss kávét…

…vagy dönthetnek az önkiszolgálóból vásárolt kávé mellett, amely hagyományos tejjel és zabitallal kiegészített változatban is elérhető

A kávépult mellett elhelyezett különálló hűtőben található az O-Mochi – a Németországban legújabban hódító prémium jégkrém

A Rewe To Go üzletben friss gyümölcs is kapható az impulzuszónában. Egy alma egészséges, minimális erőfeszítést igénylő snackként szolgál útközben is

 

Kapcsolódó cikkeink