Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM)munkatársai november 27-én a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren adnak tájékoztatást az érdeklődő utasoknak a légiutas-jogokról és a járatkéséssel, vagy törléssel kapcsolatos jogérvényesítési lehetőségekről – jelentette be szerdai közleményében a minisztérium.
A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
A kitelepülés célja a fogyasztói tudatosság növelése a beszállások visszautasításával, a járatkéséssel, a járattörléssel, valamint a poggyászproblémákkal összefüggésben.
Az NGM közleménye felhívta a figyelmet arra, hogy a hazai fogyasztóvédelmi intézményrendszerben a légi utasok jogainak védelme érdekében a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalok és a békéltető testületek mellett a Nemzetgazdasági Minisztériumon belül működő Európai Fogyasztói Központ (EFK) is fontos szerepet lát el, amelynek munkatársai kiemelt feladatot töltenek be a tárca kitelepülése során.
Az EFK egy uniós hálózat hazai tagjaként a más uniós tagállamban, Izlandon, Norvégiában vagy az Egyesült Királyságban honos vállalkozásokkal, légitársaságokkal szemben felmerült határon átnyúló fogyasztói panaszok esetén nyújt ingyenes, hatósági eljáráson kívül történő panaszkezelési segítséget, valamint tanácsadást. Eredményességét mutatja, hogy az EFK-hoz tavaly közel kétezer határon átnyúló panasz érkezett, és a szervezetnek köszönhetően több mint 62 millió forint összeghez jutottak hozzá a károsult fogyasztók. Az EFK segítségével tehát a fogyasztók elkerülhetnek egy hosszadalmas és költséges határon átnyúló bírósági-jogi eljárást.
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium a légiközlekedéssel összefüggésben tapasztalható problémák maradéktalan felszámolása és a magyar családok védelme érdekében határozottan fellép a jogsértést elkövető légitársaságokkal szemben. Ezért a nemzetgazdasági miniszter még a nyár végén rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el a légitársaságoknál, amely jelenleg is folyamatban van – emlékeztetett az NGM.
A Nemzetgazdasági Minisztérium, valamint a 2025. január 1-jével létrejövő Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság a jövőben is mindent megtesz az utazások zavartalanságáért és a fogyasztói jogok hatékony érvényesítéséért – szögezte le a közlemény.
Kapcsolódó cikkeink
Fokozódik az utazási kedv, de még nem az igazi
Bár fokozódik a középkorú magyarok utazási kedve, a tavalyelőtti mélypontot megelőző…
Tovább olvasom >Átláthatóbb árak az Airbnb-n: globálisan bevezetik a teljes költséget mutató rendszert
Mostantól világszerte minden felhasználó számára alapértelmezetté válik az Airbnb-n a…
Tovább olvasom >NKFH: Magyarország 2024-ben is negyedik Európában a veszélyes termékek kiszűrésében
Tavaly minden eddiginél több, összesen 4137 figyelmeztetést regisztrált az uniós…
Tovább olvasom >További cikkeink
A gazdálkodókban bíznak a legjobban
Az EIT Food Consumer Observatory legfrissebb, 2024-es Food Trust Reportja…
Tovább olvasom >Coccolino Wonder Wash mosógél
A Coccolino Wonder Wash megoldást kínál a felgyorsult mindennapokra: az…
Tovább olvasom >BMI: mérsékelt bővülés februárban
A 2024. évi tavaszi időszak mérsékelt bővülését követően június óta tartós…
Tovább olvasom >