Rengeteg játék lesz a fa alatt
Idén karácsonykor a magyar gyermekek 2-3 különböző játékra is számíthatnak, melyekre a szülők többsége 10 ezer forintnál is többet költ a REGIO JÁTÉK kutatása szerint – írja a penzcentrum.hu. A játékkereskedő áruházaiban az első adventi hétvégén 6 százalékkal, a másodikon 3 százalékkal nőtt a forgalom tavalyhoz képest, míg az online értékesítés már a második hétvégén háromszoros forgalmat generált. Játékvásárláskor figyelni kell az ajándék minőségére is, ebben a CE jelölés a szülők legnagyobb segítsége.
A játékpiac legnagyobb forgalmát adó időszaka hagyományosan a karácsonyt megelőző hónapokra esik. „Kereskedelmi szempontból a december a legerősebb, ilyenkor értékben magasabb, és mennyiségre több játék kerül a szülők kosarába. Tavaly minden ötödik termék – összesen 1,25 millió darab – ekkor talált gazdára” – avatott be a részletekbe Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A cég 2018. november közepén készített felmérése szerint a szülők egyharmada 2, szintén egyharmada 3 különböző ajándékot is választ karácsonyra, háromból egy 5-10 000 forintot, többségük (57%) viszont 10 000 forint felett költ egy gyermek esetén.
A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók fele novemberben kezdi el az ajándékok beszerzését, azonban a legtöbb vásárlás a karácsony előtti 3-4 héten realizálódik. „Az első adventi hétvégén 6 százalékkal, a másodikon 3 százalékkal nőtt az áruházi forgalmunk 2017-hez képest. Az ünnephez közeledve kisebb emelkedésre számítunk, ezért idén december 22-ére várjuk az áruházi forgalom tetőpontját. Az online értékesítés a második hétvégén indult be igazán, ekkor két nap alatt háromszoros forgalmat generáltunk a tavalyi évhez képest” – tette hozzá a marketingvezető.
Karácsonykor is elengedhetetlen a tudatosság
A gyermekjátékok piacának legforgalmasabb időszakában is fokozott figyelmet kell fordítaniuk a szülőknek a megvásárolni kívánt ajándék minőségére. A legnagyobb segítséget a CE (Conformité Européenne) jelölés nyújtja, mely azt jelenti, hogy a játék megfelel a rá vonatkozó előírásoknak, és szabadon forgalmazható az Európai Gazdasági Térség belső piacán. „A gyártó és forgalmazó felelőssége mellett a szülői tudatosság is nélkülözhetetlen játékvásárlásnál, hiszen a játék csak akkor lesz igazán jó, ha mindenekelőtt biztonságos, és örömöt okoz a gyermeknek” – mondta el Gyaraki Dávid. Az idei karácsony slágertermékei egyébként a társas- és kreatív játékok, a LEGO, a kisautók és a játékbabák lesznek.
A REGIO JÁTÉK fogyasztóvédelmi referensének legfontosabb tanácsai játékvásárlás esetén:
Elemes játékok: vegyük figyelembe, hogy a gyári csomagolásba általában próbaelemeket tesz a gyártó, a vásárlás után érdemes tartósabb elemre cserélni. Amikor megvettük az elemes játékot, figyeljünk rá, hogy a csavarral rögzített elemtartó doboz csavarja ne lazuljon ki, időnként húzzuk meg!
Társasjátékok: a gyártói ajánlást az életkorra vonatkozóan vegyük figyelembe, hiba lehet, hogy a kicsi testvér is odaül társasozni, és elkapja a kisméretű dobókockát vagy bábot, ami fulladásveszélyt jelenthet. A csomagoláson jelölve van a 0-3 éves korig tiltás, vagyis hogy a játék 3 éves kor alatti gyereknek nem való.
Funkcionális játékok (pl. hintaló, gyerekhinta): játék közben a szülő semmiképpen ne távolodjon el karnyújtásnyinál nagyobb távolságra gyermekétől!
Játék babakocsik: igaz, hogy a babakocsi sokszor élethű másolata a valódi babakocsiknak, mégsem lehet bele kisállatot vagy kisgyermeket tenni, mert teherbírása nem megfelelő, és sérülés keletkezhet.
Kreatív készletek: a termék doboza jelzi a termék tartalmát, így a szülő meg tudja ítélni a kreatív készlet nehézségi fokát. Bár a játéküzletek által forgalmazott gyurmákra és festékekre igaz, hogy nem tartalmaznak az egészségre ártalmas anyagot, ettől függetlenül ügyeljünk rá, hogy szembe, szájba ne kerüljenek, mert nem alkalmasak étkezési célra.
Hintaló: a gyermek lábának le kell érni róla a biztonságos használathoz. Ha nem ér le a lába, és túlhajtja a gyermek a hintalovat, leborulhat róla. Figyeljünk, hogy az éles sarkoktól távol legyen a játék! A vásárlás során a szülő mérje fel a helyes nyeregmagasságot!
Puzzle: vásárlása 2 éves kortól jellemző, akkor még nagyobb darabokkal, amely a kicsik szín- és formavilágának megfelel. A nagyobb gyermekeknek nagyobb darabszámú és kis darabokból álló kirakós vásárolható már. Itt is figyeljük a gyártó korcsoport ajánlását, mert magáról a képről nem állapítható meg mindig a puzzle nehézségi foka. (penzcentrum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A Lego továbbra is a fenntarthatóság útján: jelentős növekedés és zöld beruházások
A Lego cég az elmúlt időszakban kiemelkedő üzleti eredményeket ért…
Tovább olvasom >Zsebükbe nyúlnak a szülők tanévkezdéskor
Küszöbön az iskolakezdés, ami komoly kihívást jelent a családok pénzügyi…
Tovább olvasom >Nyáron is pörög a játékpiac – így vakációznak a kisgyerekes családok
Zsonglőrködés a szabadságokkal, erősítés a nagyszülőktől és táborok széles kínálata:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >Omnichannel Scale 2024 – Miként maradhatnak versenyképesek a magyar kereskedők?
Mindannyian érezzük, hogy valami nagyon megváltozott a kereskedelemben. A digitális…
Tovább olvasom >Magyar fejlesztésű AI-szoftver írja át a nemzetközi üzleti világot a vendéglátóiparban
A 100%-ban magyar fejlesztésű Everguest Intelligence AI-szoftver nem csupán egy…
Tovább olvasom >