Rendszeres egyeztetésről állapodott meg a MÁV és az logisztikai szakma
Rendszeres egyeztetésről állapodott meg a MÁV és a logisztikai szakma, hogy a fuvarozók, a megbízók időben felkészülhessenek a felújítások miatt várható korlátozásokra – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) pénteken az MTI-vel.
Az MLSZKSZ összesítése szerint fejlesztések, felújítások 2030-ig csaknem ezerhatszáz kilométernyi vasúti szakaszon, és mintegy ezeregyszáz kilométernyi gyorsforgalmi úton lehetnek. Az érintett vasútvonalak közé tartozik az ország legforgalmasabb pályaszakasza, a budapesti déli körvasút, a miskolci vonal, Debrecen térségében több pályaszakasz, illetve a
Csepeli Szabadkikötő elérése szempontjából kulcsfontosságú Gubacsi-híd is. Emellett épül a Budapest-Belgrád vasútvonal, és elkezdődhet a fővárost elkerülő V0 építése. A gyorsforgalmi utakon folytatódnak az elmúlt években kezdett „szintre hozó” felújítások, valamint az M1-es, az M7-es és az M3-as autópálya bővítése is több más beruházás mellett.
Hangsúlyozták, a lezárások, terelések nehézséget jelentenek a logisztikában, amely a bruttó hazai termék (GDP) öt százalékát adja, és jelentősen növekszik a fuvarozási igény az ipari fejlesztési hullám – például autó- és akkumulátorgyárak – miatt is.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) a magyar logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze, lefedi a közúti, vízi, vasúti, légi fuvarozást, valamint a logisztikai szolgáltatói tevékenységet is. A szövetségnek jelenleg 89 tagja van, az általuk képviselt árbevétel meghaladja az évi 1200 milliárd forintot.
Kapcsolódó cikkeink
Ismét Business Superbrands elismerést kapott a Magyar Logisztikai Egyesület
A Magyar Logisztikai Egyesületet (MLE) 2025 júniusában ismét Business Superbrands…
Tovább olvasom >Fuvarozás egy kattintásra: közeleg a kamionos Uber kora?
Ha valakinek van egy biciklije vagy robogója, könnyen lehet belőle…
Tovább olvasom >HUNGRAIL: a Vasúti Egyes Kocsi Teherfuvarozás támogatási programot a következő években is fenn kell tartani
A VEKT (Vasúti Egyes Kocsi Teherfuvarozás) támogatási programot idén is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marad 2026-ra is a kiskereskedelmi különadó
A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság követeli az árréscsökkentés eltörlését
Az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Magyarország ellen az élelmiszerekre,…
Tovább olvasom >Veszélyben a Mohu palackvisszaváltási szerepe egy új uniós rendelet miatt
Egy új európai uniós rendelet értelmében 2029-től kizárólag nonprofit szervezetek…
Tovább olvasom >