Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a legnagyobb ételfutár cégeknél, jelentette be Nagy Márton minisztériuma. Az intézkedésre azért kerül sor, mert az elmúlt hetekben megszaporodtak az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos fogyasztói panaszok, amelyek az összes jelentős piaci szereplőt, így a Woltot és a Foodorát is érintik.
A minisztériumi közlemény szerint a fogyasztók a következő problémákat jelezték az ételfutárok szolgáltatásaival kapcsolatban:
- A kiszállítási határidők be nem tartása, az ételek jelentős késéssel érkeznek.
- Az árak nem egyértelmű feltüntetése vagy hibás megjelenítése.
- A kiszállítás minőségével kapcsolatos gondok, például az étel állapotának nem megfelelő volta.
A vizsgálat fókuszterületei
A kormányhivatal a vizsgálat során négy fő területre fog összpontosítani:
- A kiszállított ételek minősége és állapota – ellenőrzik, hogy az étel kihűlt-e, kiborult-e, kifolyt-e, összerázódott-e, vagy elázott-e a szállítás során.
- A kiszállítási idő betartása – vizsgálják, hogy mekkora késéssel érkezik meg a rendelés.
- Árazási problémák – felülvizsgálják a kiszállítási díjak és szolgáltatási díjak felszámítását.
- Kompenzáció biztosítása – ellenőrzik, hogy a cégek vállalják-e a kompenzációt sérelem esetén, és hogy a fogyasztók visszakapják-e a vételárat.
Kiterjedt ellenőrzés a cégek tájékoztatási kötelezettségeinél
Az ellenőrzés kiterjed a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben szereplő tájékoztatási kötelezettségek felülvizsgálatára is. Ez magában foglalja, hogy mennyire egyértelműen és részletesen tájékoztatják a fogyasztókat a szolgáltatási feltételekről, illetve arról, hogy milyen lehetőségeik vannak sérelem esetén.
A lépés háttere
A minisztérium célja a fogyasztók érdekeinek védelme és a szolgáltatások minőségének javítása. Az utóbbi időben jelentkező panaszok egyértelmű jelzésként szolgáltak arra, hogy az ételfutárok szolgáltatásai terén szükség van a szabályozások betartatására és a minőség biztosítására. Az ellenőrzés eredményei segíthetnek abban, hogy a fogyasztók elégedettebbek legyenek a szolgáltatásokkal, és a vállalatok jobban igazodjanak az előírásokhoz.
A vizsgálat lefolytatása és annak eredményei kulcsfontosságúak lesznek a jövőbeli szabályozások és a szolgáltatók működésének átláthatóbbá tétele szempontjából.
Kapcsolódó cikkeink
Tartózkodnak a keresztárazástól az üzletek – de a kormány továbbra is figyel
Gerlaki Bence, a Nemzetgazdasági Minisztérium adóügyekért, fogyasztóvédelemért és kereskedelemért felelős…
Tovább olvasom >Indul a Wolt és a Magyar Telekom együttműködése
A helyi kereskedelmi platformjáról ismert technológiai vállalat, a Wolt örömmel…
Tovább olvasom >Macskásak inkább a magyarok – ezeket a termékeket rendelik házi kedvenceiknek
Megduplázódott a kisállat-termékek iránti kereslet az elmúlt évben a foodorán.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Innovációk napján kerültek átadásra az „Inno d’Or – Év innovációja 2025” díjak
Idén ötödik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által életre…
Tovább olvasom >Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >Üzlet, innováció, kapcsolatépítés: FRUIT LOGISTICA
Töretlen lendülettel és minden eddiginél pozitívabb visszajelzésekkel zárult a világ…
Tovább olvasom >