Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a legnagyobb ételfutár cégeknél, jelentette be Nagy Márton minisztériuma. Az intézkedésre azért kerül sor, mert az elmúlt hetekben megszaporodtak az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos fogyasztói panaszok, amelyek az összes jelentős piaci szereplőt, így a Woltot és a Foodorát is érintik.
A minisztériumi közlemény szerint a fogyasztók a következő problémákat jelezték az ételfutárok szolgáltatásaival kapcsolatban:
- A kiszállítási határidők be nem tartása, az ételek jelentős késéssel érkeznek.
- Az árak nem egyértelmű feltüntetése vagy hibás megjelenítése.
- A kiszállítás minőségével kapcsolatos gondok, például az étel állapotának nem megfelelő volta.
A vizsgálat fókuszterületei
A kormányhivatal a vizsgálat során négy fő területre fog összpontosítani:
- A kiszállított ételek minősége és állapota – ellenőrzik, hogy az étel kihűlt-e, kiborult-e, kifolyt-e, összerázódott-e, vagy elázott-e a szállítás során.
- A kiszállítási idő betartása – vizsgálják, hogy mekkora késéssel érkezik meg a rendelés.
- Árazási problémák – felülvizsgálják a kiszállítási díjak és szolgáltatási díjak felszámítását.
- Kompenzáció biztosítása – ellenőrzik, hogy a cégek vállalják-e a kompenzációt sérelem esetén, és hogy a fogyasztók visszakapják-e a vételárat.
Kiterjedt ellenőrzés a cégek tájékoztatási kötelezettségeinél
Az ellenőrzés kiterjed a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben szereplő tájékoztatási kötelezettségek felülvizsgálatára is. Ez magában foglalja, hogy mennyire egyértelműen és részletesen tájékoztatják a fogyasztókat a szolgáltatási feltételekről, illetve arról, hogy milyen lehetőségeik vannak sérelem esetén.
A lépés háttere
A minisztérium célja a fogyasztók érdekeinek védelme és a szolgáltatások minőségének javítása. Az utóbbi időben jelentkező panaszok egyértelmű jelzésként szolgáltak arra, hogy az ételfutárok szolgáltatásai terén szükség van a szabályozások betartatására és a minőség biztosítására. Az ellenőrzés eredményei segíthetnek abban, hogy a fogyasztók elégedettebbek legyenek a szolgáltatásokkal, és a vállalatok jobban igazodjanak az előírásokhoz.
A vizsgálat lefolytatása és annak eredményei kulcsfontosságúak lesznek a jövőbeli szabályozások és a szolgáltatók működésének átláthatóbbá tétele szempontjából.
Kapcsolódó cikkeink
Élelmiszer-biztonsági kockázat miatt indított hatósági ellenőrzést az NKFH
Hatósági ellenőrzést folytat a Drops of Nature márkanév alatt, eladásra…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Az NKFH határozottan fellépett a forgalomból élelmiszer-hamisítás miatt kivont kamu zsírpusztító szereket forgalmazó influenszer ellen
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) határozott lépéseket tett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvannak a Fenntarthatóság szimbóluma idei díjazottjai
A Trade magazin hatodszor hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A…
Tovább olvasom >Eltérően értelmezi a versenyhivatal vizsgálatainak eredményeit a kereskedelmi szövetség és a versenyhatóság
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >Rovaralapú élelmiszerek: miért nem váltják le a hagyományos húsokat?
Bár az utóbbi években a rovartenyésztést a hagyományos hústermelés környezetbarát…
Tovább olvasom >