Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a legnagyobb ételfutár cégeknél, jelentette be Nagy Márton minisztériuma. Az intézkedésre azért kerül sor, mert az elmúlt hetekben megszaporodtak az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos fogyasztói panaszok, amelyek az összes jelentős piaci szereplőt, így a Woltot és a Foodorát is érintik.
A minisztériumi közlemény szerint a fogyasztók a következő problémákat jelezték az ételfutárok szolgáltatásaival kapcsolatban:
- A kiszállítási határidők be nem tartása, az ételek jelentős késéssel érkeznek.
- Az árak nem egyértelmű feltüntetése vagy hibás megjelenítése.
- A kiszállítás minőségével kapcsolatos gondok, például az étel állapotának nem megfelelő volta.
A vizsgálat fókuszterületei
A kormányhivatal a vizsgálat során négy fő területre fog összpontosítani:
- A kiszállított ételek minősége és állapota – ellenőrzik, hogy az étel kihűlt-e, kiborult-e, kifolyt-e, összerázódott-e, vagy elázott-e a szállítás során.
- A kiszállítási idő betartása – vizsgálják, hogy mekkora késéssel érkezik meg a rendelés.
- Árazási problémák – felülvizsgálják a kiszállítási díjak és szolgáltatási díjak felszámítását.
- Kompenzáció biztosítása – ellenőrzik, hogy a cégek vállalják-e a kompenzációt sérelem esetén, és hogy a fogyasztók visszakapják-e a vételárat.
Kiterjedt ellenőrzés a cégek tájékoztatási kötelezettségeinél
Az ellenőrzés kiterjed a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben szereplő tájékoztatási kötelezettségek felülvizsgálatára is. Ez magában foglalja, hogy mennyire egyértelműen és részletesen tájékoztatják a fogyasztókat a szolgáltatási feltételekről, illetve arról, hogy milyen lehetőségeik vannak sérelem esetén.
A lépés háttere
A minisztérium célja a fogyasztók érdekeinek védelme és a szolgáltatások minőségének javítása. Az utóbbi időben jelentkező panaszok egyértelmű jelzésként szolgáltak arra, hogy az ételfutárok szolgáltatásai terén szükség van a szabályozások betartatására és a minőség biztosítására. Az ellenőrzés eredményei segíthetnek abban, hogy a fogyasztók elégedettebbek legyenek a szolgáltatásokkal, és a vállalatok jobban igazodjanak az előírásokhoz.
A vizsgálat lefolytatása és annak eredményei kulcsfontosságúak lesznek a jövőbeli szabályozások és a szolgáltatók működésének átláthatóbbá tétele szempontjából.
Kapcsolódó cikkeink
Fuvarozás egy kattintásra: közeleg a kamionos Uber kora?
Ha valakinek van egy biciklije vagy robogója, könnyen lehet belőle…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >