A KAJAHU LETT AZ ÉV KERESKEDŐJE
Idén második alkalommal rendezték meg Az Év Kereskedője versenyt
Budapest, 2017. szeptember 28. – A KAJAHU közösségi étterem és piac lett idén Az Év Kereskedője verseny abszolút győztese. A második helyezettnek járó elismerést ezúttal a tavalyi győztes Decathlon kapta, a képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig három kereskedő, a Spar Magyarország, a Laptop.hu és a Rossmann állhatott fel.
A Mastercard második alkalommal hirdette meg Az Év Kereskedője versenyt azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet az eredeti és különleges megoldásokra, valamint inspirálja a fejlesztéseket, bővítéseket és elismerésben részesítse azokat a kereskedőket, akik minden téren szeretnének többet nyújtani vásárlóiknak. A meghirdetetett 3+1 kategóriában összesen 30 pályázat érkezett, melyekből hatfős független szakmai zsűri választotta ki a legkiemelkedőbbeket.
Az egyik legnépszerűbb kategória A legjobb ügyfélélmény volt, 21 érvényes pályázattal. Olyan kereskedők szálltak versenybe a címért, akik a termékértékesítés során extra élményt nyújtanak vásárlóiknak. A kategória győztese a Cybergastro, azaz a KAJAHU közösségi étterem és piac lett, akik újszerű digitális megoldásukkal, valamint sokoldalú szórakoztató lehetőségeikkel – élménypiac, élményfőzés – nyerték el a zsűri elismerését. A második helyezettnek járó oklevelet a Spar Magyarország vehette át az érdi Interspar áruházban megvalósított különleges vevőélményeket bemutató pályázatával. A harmadik helyet a City Taxi szerezte meg megújult mobilapplikációjával, hybrid autókampányával és „Ilyen is volt Budapest” szolgáltatásával.
A legjobb multichannel értékesítés kategóriában a szervezők olyan kereskedők nevezését várták, akik többcsatornás értékesítési stratégiát követnek, azaz fizikai bolt mellett online is értékesítenek. A pályázatokban szerepelt az, hogy miként egészíti ki egymást a két értékesítési modell, a kereskedő a fizikaihoz képest milyen különbségeket tapasztal az online értékesítésben, és ehhez milyen információkat, adatokat gyűjt, illetve milyen visszaigazolásokat kap a vásárlóktól. Ebben a kategóriában a Decathlon pályázata bizonyult a legjobbnak, kiemelkedően innovatív megoldásaival. Második a BOOK 24 lett többcsatornás eladói rendszerével, melynek része a könyvkuckó, a könyvautomata és még a mobilapplikáció is. A harmadik helyért járó elismerést az Online Príma Hungary kapta a webes és mobil bevásárlásokra fejlesztetett komplex kiskereskedelmi rendszeréről készített pályázatával.
A legjobb mobil app digitális fizetéssel kategóriában az IMO Hungary vitte el a fődíjat IMO Smart alkalmazásával, amely segítségével az ügyfelek könnyedén megtalálhatják a hozzájuk közel eső IMO autómosót, az alkalmazásból kiválaszthatják a mosóprogramot, és bankkártyával ki is tudják fizetni a szolgáltatást. Ebben a kategóriában olyan Magyarországon bejegyzett és hazánkban is értékesítő kereskedők nevezhettek, akik termékeiket mobil applikációs csatornán is értékesítik, és ezen keresztül a vásárlóknak valamely digitális fizetési megoldás használatát is nyújtják.
Azok a kereskedők, akik a meghirdetett három kategória egyikében neveztek, automatikusan versenybe szálltak Az Év Kereskedője elismerésért is. A zsűri abszolút első helyezését A legjobb ügyfélélmény kategóriában győztes Cybergastro, azaz a KAJAHU közösségi étterem és piac érdemelte ki. A második helyezettnek járó elismerést a tavalyi győztes Decathlon kapta. A harmadik helyért járó oklevelet pedig három kereskedő, a Spar Magyarország, a Laptop.hu és a Rossmann vehette át. A zsűri értékelési szempontjai közül az eredetiség és a hatékonyság mellett a következetes és koherens kivitelezés, a kreatív kommunikáció, valamint az adott megoldásban rejlő fejlesztési, bővítési lehetőségek voltak fókuszban. Ezt a díjat az egyéb kategóriában nem nyertes vállalkozások is megkaphatták.
Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója a versennyel kapcsolatban elmondta:
„Nagy öröm számunkra, hogy idén is számos pályázó szállt versenybe Az Év Kereskedője elismerésért. A benyújtott pályamunkák magas száma és kimagasló minősége is azt bizonyítja, hogy a megmérettetésnek van létjogosultsága a magyar piacon. Bízom benne, hogy a most bemutatott innovatív megoldások példaként szolgálnak majd a szektorban, és a fogyasztók még több ügyfélbarát szolgáltatással találkozhatunk majd vásárlásaik során.”
Az idei év legjobbjait a Business Days 2017 konferencián hirdették ki Tapolcán 2017. szeptember 27-én este, ünnepélyes díjátadó keretében. A kategóriák győztesei egy éven át (2017. október 1. és 2018. szeptember 30. között) használhatják a „Az Év Kereskedője 2017” emblémát és megnevezést.
A teljes rangsor
„Az év kereskedője” kategória
- KAJAHU
- Decathlon
- Spar Magyarország
- Laptop.hu
- Rossmann
„A legjobb multichannel fejlesztés” kategória
- Decathlon
- BOOK 24
- Online Príma Hungary
„A legjobb mobil app digitális fizetéssel” kategória
- IMO Hungary
„A legjobb ügyfélélmény” kategória
- KAJAHU
- Spar Magyarország
- City Taxi
A szakmai zsűri tagjai voltak:
Dr. Totth Gedeon | Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi és Marketing Intézet | intézetvezető, főiskolai tanár |
Bessenyei István | Laurel Számítástechnikai Kft | tulajdonos-vezérigazgató |
Házi Zoltán | Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara | osztályelnök |
Vatai Krisztina | GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. | üzletfejlesztési igazgató |
Kozák Ákos | Gfk Hungária Piackutató Intézet | ügyvezető igazgató |
Hermann Zsuzsanna | Trade magazin | főszerkesztő |
A verseny szervezője a Wonderduck Agency, szakmai partnere a Trade Magazin.