Az év legsikeresebb promóciója 2009.: aranyérmesek
Aranyérmes: Coty – Rafinanz
Adidas – Wii promóció
A Coty Hungary Kft. megbízásából a Rafinanz Service tízhetes promóciót dolgozott ki az Adidas női kozmetikumok eladásának és a termékcsalád új, Free Emotion illatvonalának piaci és eladáshelyi támogatására. A Rafinanz egyik erőssége, hogy aktivitásait több ügyfelének együttes bemutatásával, úgynevezett keresztpromóciókkal javasolja megvalósítani, így a fiatalos, nőies, sportos terméktulajdonságokat az aktivitás mechanizmusára is sikeresen átültették az Adidas női ruházat és a Nintendo Wii Fit játék bevonásával. Így addicionális reklámfelületekhez jutottak és a célcsoportot is három oldalról közelítették meg. Aki például csak az Adidas női ruházatot ismerte, most kipróbálhatta az Adidas kozmetikumokat és megismerkedhetett a Nintendo Wii játékkal is. A kozmetikumok vásárlásakor SMS-küldéssel lehetett a játékra regisztrálni, és megnyerni az 1 000 db Adidas Free Emotion spray, a 100 db Adidas táska vagy a 10 db Wii Fit játék egyikét. A vásárlók közvetlen elérését és tájékoztatását 200 000 darab termékmatrica, ugyanennyi szórólap, nagyszámú wobbler, plakát és display, áruházi illatfújás, Wii játék kipróbálási lehetőség és azonnali ajándék is biztosította. A kampányt sajtó- és internetes megjelenés is támogatta. A beérkezett 20 000 db SMS, az eladott kozmetikai és keresztpromóciós termékek megnövekedett forgalma bizonyította, hogy a 360 hoszteszóra hasznosan telt, sikerült a célcsoport hatékony megszólítása. Az aranyérmet és a hozzá tartozó díjakat Soós Zoltán, a Rafinanz Service Kft. tulajdonos-
kereskedelmi igazgatója vette át.
Aranyérmes: SPAR Magyarország
Törpmánia
2009. április 23. és június 11. között Aprajafalva és 15 lakója költözött be a Spar, Kaiser’s, Interspar és Plus áruházakba. A játékos akció célja a boltlátogatási gyakoriság, az átlagkosár és ezáltal a forgalom növelése volt, de az általános jókedvre is kedvező hatást gyakorolt, növelte a vásárlói mosolyok számát.. Minden elköltött 4 000 forintért 1 törpcsomagot kaptak a vásárlók, amelyben egy Hupikék Törpike figura, egy kis ismertető füzet és egy törppont volt. A teljes kollekció összegyűjtése – 13 Hupikék Törpike, Hókuszpók és Sziamiaú – mellett a törppontokért kiegészítő termékek – törülköző, mesefilm DVD, foglalkoztatófüzet, képregény, társasjátékkal kombinált gyűjtőalbum – vásárlására is lehetőség nyílt, amit speciális, törpös displayen helyeztek ki. A hetente megújuló akciós termékkínálatban több olyan termék is szerepelt, amelyek megvásárlásával ajándék törpökhöz lehetett jutni, akkor is, ha a vásárlás nem érte el a 4 000 forintot. Tv, sajtó, óriásplakát, külön ehhez a promócióhoz létrehozott weboldal, azon belül online játékok, nyomtatható kifestő, az üzletekben törpgyűjtő találkozók mozgósították a fogyasztókat. A játék leírását ismertető és a pontgyűjtő lapokat az eladótérben és a kasszáknál helyezték ki. Belógató táblák, plakátok, polczászlók és árjelzők, óriás belógató figurák és kitűzők népszerűsítették már az eladótérben az akciót. Az Interspar áruházakban ugróiskola és fotófal biztosította az eredeti törpélményt. A GfK felmérése alapján a magyar háztartások 62 százaléka észlelte a Hupikék Törpikék promóciót, és 26 százalékuk részt is vett benne. A felmérés szerint a modern üzlettípusok vesztettek részesedésükből, és csak a szupermarketek részesedése nőtt némiképp, a Spar erős teljesítményének köszönhetően. A SPAR-csoport volt az egyetlen nemzetközi lánc, amelynek piaci részesedése nőtt, míg más láncoké erősen csökkent. A promóció után a piaci részesedése még jobban növekedett, mint a promóció előtti időszakban (Forrás: GfK). Az aranyérmet és a hozzá tartozó díjakat Hovanyecz Norbert, a SPAR Magyarország Kft. marketingvezetője vette át.
Aranyérmes: Pöttyös
Pöttyös gyűjtemény
A mának élő fogyasztókat aktivizálta hatékonyan a Pöttyös 2009. március 23–május 31. között. A gyűjtőszenvedély felgerjesztésére ikonikus és kultikus pöttyös ajándékokkal töltötték fel a trezorokat, és teljesen új, a mai kor elvárásainak megfelelő promóciós és kommunikációs mechanizmussal kerítették be vásárlóikat. A sorsolás és a teljesítmény kombinációja a szerencsének és a szorgos gyűjtögetésnek is esélyt adott. A megnyerhető és megszerezhető pöttyös tárgyak raktárlistája 2 hetente megújult, a több mint 70-féle, összesen tízezer darab ajándék között a retro típusú vetítőgép, lábbal hajtós Moszkvics, fecske úszónadrág mellett a trendi snowboard vagy robogó is megtalálható volt. A beváltás 6 hétvégén, 14 Tesco áruházban bonyolódott. A hömpölygő sorok és a spontán feltűnt „Pöttyös csomagolást veszek” apróhirdetések
is arról tanúskodtak, hogy ez a promóció valóban megmozgatta az embereket. Az egyedi tv-reklám, sajtóhirdetések és PR mellett az internet- és vírusmarketing is komoly szerepet kapott a kampány népszerűsítésében. A boltokban az akciós csomagolás, a hoszteszek és a figyelemfelkeltő POS-anyagok tették kikerülhetetlenné a Pöttyös termékek vásárlását. A fődíjak – a bepöttyözött Fiat 500 és az Asus netbookok – kisorsolása a több mint 2 millió, interneten feltöltött kódból történt. Legmagasabb licitértéken, 14 000 pöttyért, az Apple Macbook kelt el. Minden mutatószámában messze az elvárások felett teljesített ez az aktivitás. Növekvő piacrészesedést, erősödő márkaérték-mutatókat, növekvő márkahűséget, rekord, 6,2 százalékos beváltási arányt, átlagosan napi 22 000 internetes látogatót eredményezett a Pöttyös számára. Az aranyérmet és a hozzá tartozó díjakat Szutor Szilvia, a FrieslandCampina Hungária Zrt. Brand Managere vette át.
Aranyérmes: Tchibo
Együtt az óvodákért!
A Tchibo 60 éves születésnapját egész éven átívelő marketingprogrammal ünnepelte 2009-ben. A „60 éves a Tchibo! Ünnepeljen velünk!” promóció mellett a termékekhez retro kollekciót, bögrét és aromatartó fémdobozt csomagoltak, és egy olyan különleges nyereményjátékot is szerveztek, amellyel a vásárlók aktívan jót tehettek. A társadalmi szerepvállalás növekvő fontosságát és a magyar óvodák nehéz helyzetét felismerve a gyerekek mindennapjainak barátságosabbá és biztonságosabbá tételét célozták meg az „Együtt az óvodákért!” aktivitásukkal. A sorsoláson azok a fogyasztók vehettek részt, akik 2009. szeptember 1. és december 30. között bármely Tchibo-termék vonalkódját postán beküldték, és a kedvenc óvodát megnevezték. 5 óvoda egyenként 600 000 Ft-ot nyert, ugyanennyivel támogatták a legtöbb szavazatot kapott óvodát is, és egy szerencsés beküldő is ezt az összeget vihette haza. Az integrált marketingkampányban a tv, rádió, internet, valamint a promóciós microsite mellett a kereskedelmi szórólapok, az eladáshelyi anyagok és az óvodák bevonása is jelentős szerepet kapott. A kommunikáció során változatos PR-eszközöket használtak. A média tájékoztatását Csisztu Zsuzsa, mint a program nagykövete, valamint egy szakértő óvónő biztosította. A Tchibo dolgozói is aktívan részt vettek a programban: 6 óvodában a gyerekekkel együtt fát ültettek. A Tchibo saját üzleteiben a promócióhoz addicionális aktivitás társult, amelyet külön katalógus támogatott. A közösségi összefogásban a vidék jeleskedett, a nyereményeknek Nyalka, Oroszlány, Sajószentpéter, Jászboldogháza, Kétsoprony és Pécsvárad lakói örülhettek. A legtöbb szavazatot a Táp-Pázmándfalu-Nyalka Közoktatási Intézményi Társulás Nyalkai Óvodája gyűjtötte össze, amely azért is az összefogás jeles példája, mert Nyalka lakossága mindösszesen 450 fő. A 30 fős gyereklétszámmal működő óvoda a támogatás révén kialakíthatott egy modern étkező-ebédlő helyiséget, amelyet a gyerekek már birtokba is vehettek. A promóciós időszakban elért forgalom- és piacrésznövekedés is igazolta a kezdeményezés népszerűségét és sikerét. Az aranyérmet és a hozzá tartozó díjakat Varga Noémi, a Tchibo Budapest Kft. Senior Brand Managere vette át.