Az év legsikeresebb promóciója 2008.: különdíjasok
A Trade magazin első alkalommal hirdette meg Az év legsikeresebb promóciója versenyét. A tavalyi év kiemelkedő promócióinak díjátadó ünnepségéről és a III. helyezést elért pályázatokról az előző számunkban olvashattak, ezúttal a különdíjas promóciókat mutatjuk be. Következő számunkban pedig az aranyérmesek kerülnek sorra.
TMK-különdíj: Orbit Envelope málna-fekete ribizli-grapefruit bevezetése és megismertetése
Borítékolt gyümölcsös ízélmény
Az édességpiac meghatározó szereplője, a Wrigley magyarországi termékpalettája tavaly ősszel új színnel gazdagodott. A Prohome Kft.-vel közösen kidolgozott promóció azon alapult, hogy az Orbit Envelope addigi piacon levő 2 mentolos íze mellé megérkezett a málna-fekete ribizli-grapefruit ízkombináció is, amely az első gyümölcsös íz lett a termékcsaládban.
Mindhárom Envelope rágógumira jellemző, hogy prémium, 14, egyenként csomagolt rágógumit tartalmaz, visszazárható boríték formájú csomagolásban, így könnyen kínálható – ezt a terméktulajdonságot jól ki is használták a promóciónál.
A gyümölcsös ízű rágógumi emlékezetessé tételéről a termék rózsaszín-lila csomagolásával harmonizáló különleges hoszteszruhák, kellékek, egyedi pultok, autógrafika, márkázott játékeszköz és ajándékok is gondoskodtak. Az ötletes és igényes bevezetés és az elért eredmények győzték meg a Trade Marketing Klub alapítóit arról, hogy az általuk felajánlott különdíjat ennek a promóciónak ítéljék oda.
Az elsősorban 25–39 éves, A és B jövedelmi kategóriába tartozó, újdonságra nyitott, minőséget értékelő fogyasztókat célzó akció közterületen és a boltokban is látványosan jelent meg. A promóciós időszak első felében, összesen 52 hipermarketben két csinos, a termék feltűnő színeibe öltözött hosztesz a kasszáknál várakozó vásárlóknak Orbit Envelope málna-fekete ribizli-grapefruit terméket kínált, és hívta fel a figyelmet, hogy amennyiben az Orbit Envelope termékcsaládból két csomag bármilyen ízű rágógumit vásárolnak, és ezt blokk ellenében igazolják, ajándékba kapnak egy csomag Orbit Envelope málna-fekete ribizli-grapefruit rágógumit a kasszazónán kívül elhelyezett hoszteszpultnál.
A promóció áruházi aktivitásait követően három héten át két hosztesz a termék színeire brandingelt Smart gépkocsival járta az utakat, és forgalmas tereken, 18 budapesti és 14 vidéki helyszínen játékra invitálta a járókelőket. A felnyitott csomagtartóba darts táblát helyeztek, a játékhoz pedig a termék kóstolásának lehetősége és azonnali ajándékok is párosultak.
Az eredmények nem maradtak el, az akcióban részt vevő áruházakban a termék forgalma megháromszorozódott a megelőző időszakhoz képest.
A különdíjat jelképező óriás Szamos marcipántortát, a két darab, éves TMK klubtagsági kártyát és az ajándékokat Horti-Dávid Adrienn, a Wrigley Hungária Kft. Category Communication Specialist-je vette át (képünkön balra).
Trade magazin HoReCa-különdíj: St. Hubertus 33 promóció és nyereményjáték
Keresd a szarvast! Vadássz Te is!
A Zwack Unicum Nyrt. az évek során folyamatosan szervez a St. Hubertus 33 márka köré izgalmas promóciókat. A 2008. tavaszi időszakra a márka erősítésének és ismertségének növelése céljából a diákbulik kerültek a fókuszba.
A promóció kivitelezésére a Lauritzen Marketing Kft. kapott megbízást. A promóció célja a kóstoltatás mellett eladásösztönző akció lebonyolítása, promóciós játék koordinálása, hatékonyság mérése és visszacsatolás adása is volt. A termék új designjának, színvilágának tudatosítása, rögzítése is kiemelt szerepet kapott.
A Budapestről induló, a termék kék színvilágába öltözött hoszt- és hoszteszcsapatok összesen 52 helyszínt kerestek fel országosan. A promóció során a vásárlásra ösztönzés mellett a csapatok a „Hívd a szarvast!” promóciós játékban való részvételre buzdították a fogyasztókat. Ehhez előzőleg egy szarvas-telefonfülke került felállításra az üzletvezető által megjelölt helyen. A résztvevők fogyasztás után egy kaparós sorsjegyként szolgáló kupont kaptak, amelyről a megjelenő telefonszámot tárcsázhatták. Ha jó számot hívtak, ajándékot – villogó tollat vagy szurkolói kürtöt – kaptak, ha nem, további fogyasztásra ösztönözték őket. A játékot asztali atrappok, plakátok, szórólapok is népszerűsítették a helyszínen. A promóciót szinte mindenhol árakció is támogatta.
A fergeteges hangulatról a fogyasztói visszajelzések és a St. Hubertus honlapján található fényképek is tanúskodnak. A promóció eredményességét mutatja, hogy 5600 ajándék került kiosztásra és 34 000 fiatalt értek el. A vendéglátóhelyeken a termék forgalma a promóció hatására átlagosan másfélszeresére növekedett.
A különdíjat és a hozzá tartozó ajándékokat Molnár Gabriella, a Lauritzen Marketing Kft. Account Managere vette át.
POPAI-különdíj: Friss ötletek konyhája multibrand program 2008
Unilever–Interspar együttműködés
Vevő és szállító között a hosszú távú, eredményes üzleti együttműködés egyik feltétele a bizalmi kapcsolat, ami alapján el lehet mozdulni a hagyományos árakciók területéről a jövőbe mutató, vásárlás helyén nyújtott szolgáltatások felé. Az Interspar és az Unilever egyaránt jól ismeri a magyar háziasszonyok igényeit, és mindkét fél a vásárlói hűség kiépítését tartja szem előtt. Mindezek alapján született meg a Friss ötletek konyhája multibrand program, amely elősegíti, hogy az Unilever- és Spar-élelmiszertermékek bekerüljenek a vásárlók mindennapi étkezéseibe.
A koncepció keretében az eladótérben egy receptállványt vagy interaktív receptautoma-tát állítottak fel, amelyeken keresztül kéthetente megújuló, könnyen elkészíthető, egészséges ételek leírása és a hozzávalókat tartalmazó bevásárlólista vált azonnal elérhetővé a háziasszonyok számára. Általános, egészséggel kapcsolatos tanácsokat is találhattak itt az érdeklődők. A bolt több pontján, a zöldségosztályon, a szárazáru-regálokon, a kapcsolódó cikkeket tartalmazó polcokon ugyanaz az ötletes, minimális brandinget tartalmazó kreatív vezette végig a vásárlókat.
Az eredmény nem maradt el. Minden ötödik vásárló spontán, kétszer annyian egy kis támogatással tudták felidézni a programot. A program tetszési indexe ötös skálán átlag 4,27 lett, ami kiemelkedően magas eredmény. A vásárlók több mint fele vitt haza a receptekből, legtöbbjük jellemzően készített is valamilyen ételt belőle. A receptekben szereplő árucikkek forgalma nőtt az előző évhez képest.
A vásárlókra szabott ötlet és az igényes kivitelezés, a vásárláshelyi marketingeszközök sokoldalú, kreatív alkalmazása, valamint az elért eredmények győzték meg a POPAI Magyarország Egyesület tagjait arról, hogy az általuk felajánlott különdíjat ennek a promóciónak ítéljék oda.
A POPAI-különdíjat, egy valódi ősmagyar szerszámíjat a hozzá tartozó nyíllal és emléktáblával, valamint az ajándékokat Korda Petra, az Unilever Magyarország Kft. Customer Marketing vezetője vette át.
Trade magazin különdíj: Profi Születésnap nyereményjáték promóció
„Ez profi volt, Klárika!”
A Profi diszkontokban évente kiemelt promócióként több nyereményjátékot is rendeznek. A 2008-as szeptemberi Születésnap mégis különleges volt, mert egy komplett médiakampánnyal támogatták, a Balázs–Korda sztárpár szereplésével tévében, az interneten és az üzletekben is.
A merőben új kommunikációs koncepció több cél elérésére irányult. A lánc imázsépítése, a márkanév újrapozicionálása, új vásárlók szerzése, a vevőkör fiatalítása a régi vásárlók megtartása mellett, a vásárlási intenzitás növelése, irányzott forgalomnövelés érdekében zajlott a születésnapi kampány. Minden vevő egy kupont kapott a vásárlást igazoló blokk mellé, ezzel játszhatott a kasszazónán kívül felállított nyerőgépen a napi ajándékokért, illetve részt vehetett a fődíj – 2 db Ford Fiesta személygépkocsi – sorsolásán, ha a játék végén bedobta a kitöltött szelvényt a boltokban kihelyezett gyűjtőládákba. Összesen 850 000 darab nyereményszelvényt bocsátottak ki.
Az akció sikeréhez nagyban hozzájárult a kreatív koncepció, amely humoros, fiatalok és idősebbek számára is könnyen emészthető történetével, ugyanakkor a sztárpár jellegzetességeinek kihangsúlyozásával irányította a figyelmet a Profi üzlethálózatra és a promócióban külön kiemelt termékekre.
A tv-spotok, rádióhirdetések mindegyikében közös jellemző volt, hogy a beszerzést irányító Klárika valami fergetegesen ügyes és humoros dolgot csinált, amelyet a kísérőként funkcionáló Gyuri „Ez profi volt, Klárika!”, majd Klárika „Ez profi volt, Gyurikám!” felkiáltással nyugtázott. Az óriásplakátokon, sajtóban, a bolti szóróanyagokon és az akciós újság címlapján is ez a fő üzenet jelent meg. A kampány szervezésében a D&V Marketing Kft. volt a Profi partnere.
A kitűzött célok teljesültek, a születésnapi promóció eredményesen zárult. Mindezek alapján érthető, hogy a kampány eredetiségével, vidám ötletességével, integrált eszközrendszerével a Trade magazin elismerését is elnyerte.
A különdíjat és a hozzá tartozó ajándékokat Kincses Zsuzsanna, a Profi Magyarország Zrt. marketingkommunikációs vezetője vette át.