Az év legsikeresebb promóciója 2008.: aranyérmesek
A Trade magazin első alkalommal hirdette meg „Az év legsikeresebb promóciója” versenyét. A tavalyi év kiemelkedő promócióinak díjátadó ünnepségéről és a helyezéseket elért pályázatokról az előző számainkban olvashattak, ezúttal az aranyérmes promóciókat mutatjuk be.
Élelmiszer-kategória, aranyérem: Unilever Magyarország Kft.
Delikát8 „Főzzön 8 játszóteret!”
Az Unilever Magyarország Kft. és a Delikát8 fogyasztói építették a legtöbb játszóteret Magyarországon az elmúlt 2 évben. Ezen a promóción átsüt a vállalati és személyes elkötelezettség és lelkesedés.
A belső előkészítés egészen 2006-ra nyúlik vissza. Mivel a Delikát ételízesítő a főzéshez, ezen keresztül pedig a családokhoz kapcsolódik, adódott az ötlet, hogy a magyarországi játszóterek siralmas állapotán javítsanak. Ráadásul az EU-konformitás jegyében az elavult játszótereket 2008. december 31-től a szabályozásnak megfelelően kötelező korszerűsíteni, ennek hiányában be kell zárni. A mechanizmus egyszerű: egy 1000 grammos Delikát8 vonalkódját kellett beküldeni a település vagy budapesti kerület megjelölésével, ahova a játszóteret szeretnék a fogyasztók. Tv-programfilm, promóciós film, sajtó- és internetes hirdetés, PR-kommunikáció, DM-kampány és erős, figyelemfelkeltő instore-tevékenység kísérte az aktivitást. A mozgósítás rendkívüli volt. Így lett 2007-ben 7+1, majd 2008-ban 8+1 játszótere az országnak. A tavalyi plusz egyet, a lakosok számára vetített, arányosan legtöbb Delikát ételízesítő kódját beküldő település, Drávapiski kapta. Összesen 84 500 pályázat érkezett a beküldési címre. A program 2009-ben tovább folytatódik, hiszen ismertségének növekedésével egyre eredményesebbé és népszerűbbé válik.
Az aranyérmet és a hozzá tartozó díjakat Fekete Zoltán, az Unilever Magyarország Kft. Trade Marketing Manager-e vette át.
Non-food-kategória, aranyérem: Reckitt Benckiser Kft.
„Foltmentes adomány” promóció
Non-food-kategóri-ában, ami a háztartási vegyi árut és a kozmetikai termékeket együttesen öleli fel, a Reckitt Benckiser Magyarország Kft. Vanish márkájához kötődő, társadalmi felelősségvállalás típusú aktivitása került a dobogó legfelső fokára.
A Deutsch Anita színésznő arcával fémjelzett kampány során, a Máltai Szeretetszolgálattal együttműködve, 30 hiper- és szupermarketben, a máltai irodákban és szabadtéri, nyilvános gyűjtőhelyeken fogadták az adományokat 4 hónapon át. Több mint 27 ezer zsák ruha gyűlt így össze, amit a MMSZ hajléktalanokat foglalkoztató mosodájában a Vanish segítségével megtisztítottak, majd szétosztottak a rászorulók között. Külön büszkeségük, hogy a mosoda kizárólag hajléktalanokat foglalkoztat.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat tevékenységét adományokkal is támogatta a vállalat, a mosoda felállítására juttatott pénzadomány mellett termékadománnyal és minden, márciusban eladott Vanish termék árából 10 forinttal. A Reál boltok külön felajánlották, hogy minden, májusban náluk eladott Vanish termék után 10 forintot juttatnak a Szeretetszolgálatnak. A promóciót jelentős marketingtámogatás kísérte, Deutsch Anitával beharangozó és köszönő filmet sugároztak a tv-ben, országos sajtó- és PR-kampány, internetes megjelenés és a regionális rádióadók biztosították a széles körű ismertséget. Bolti szinten a Tesco és Cora áruházakban elhelyezett hatalmas gyűjtődobozok, országos hosztesztevékenység, másodkihelyezések, látványos raklapszigetek, displayek, padlómatricák és bejáratikapu-dekorációk hívták fel a figyelmet a promócióra.
Az aranyérmet és a hozzá tartozó díjakat a Reckitt Bencki-ser Kft. nevében Somlai Anna, a Vanish Brand Managere vette át.
Italkategória, aranyérem: Heineken Hungária Zrt.
Nagy Soproni SzámShow
Az italkategória első helyezettje a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. „Nagy Soproni Szám-show” elnevezésű aktivitása lett.
Tóth Gergely, a Soproni márka vezetője videóbeját-szásokkal elevenítette fel a Boros–Bochkor nevével fémjelzett, fergeteges hangulatú 2007-es számsorsolásokat, ami megalapozta a 2008-as promóció sikerét is. A szakember külön kiemelte a kereskedelem elkötelezettségét, hiszen a promóció ideje alatt az üzletekben naponta kézzel kellett kiírni a nyerő számokat, amit a boltosok nagy lelkesedéssel meg is tettek. 2008-ban egyszerűbb mechanizmussal, és továbbra is vonzó, nagy nyereményekkel ismétlődött meg az akció június 1-től szeptember 30-ig. A nyerőszámokat és a hozzá tartozó nyereményeket a söröskupakokban, nyitófüleken, illetve a HoReCa-egységekben kuponokon lehetett megtalálni. Egy nyerőszámhoz heti egy típusú nyeremény kapcsolódott. Az ajándékok összértéke 50 millió forint volt, ami tartalmazott például autót, digitális kamerát, LCD-televíziót és egy négyszemélyes utat az olimpiára.
Erős média- és POS-támogatás gondoskodott arról, hogy a fogyasztók, vásárlók értesüljenek a promócióról. A tv-ben a népszerű „Sörbarátok” epizódok 14 héten keresztül reklámozták az akciót. A Sláger Rádióban naponta öt alkalommal hangzottak el a nyertes számok, és a szerencsés nyertesekkel interjú készült. A promóciót az üzletekben nagyon látványosan dekorált másodkihelyezésekkel jelenítették meg.
Az aranyérmet és a hozzá tartozó díjakat Tóth Gergely, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. márkavezetője vette át.