Rendezvények trade marketinges szemszögből
Rendezvényekről egy kiemelkedő rendezvényen aktuális igazán beszélni, gondolták a Trade Marketing Klub alapítói, ezért adták az IFE Foodapest kiállításon, november közepén megrendezett kihelyezett klubestnek „A marketinges, trade marketinges mint rendezvényszervező” címet.A résztvevők először Fernando Bujarabal-nak, a Berceo Kft. tulajdonos ügyvezetőjének vezetésével spanyol tájakon kalandozhattak a kivetítőn át és a jellegzetes spanyol borok, tapasok, saláták ízvilágán keresztül.
Volumentől a márkaépítésig
A rendezvényekről először Stork Zsolt, a Zwack Unicum top gastro managere beszélt. A különféle fogyasztói, vásárlói, kereskedői, partner és vállalati rendezvények rövid áttekintése után a vállalat kecskeméti pálinka és budapesti Zwack történeti múzeuma is említésre került, amelyek a kiállítások megtekintése mellett egyéni, csoportos és szakmai rendezvényeknek, kóstolóknak is helyet adhatnak.
Az előadás fókuszában a rendezvények speciális fajtája, a fesztiválok kerültek. Érdekes volt látni a rendezvények mögött húzódó tulajdonosokat, a bekapcsolódó márkákat, a résztvevők értékelését a fesztiválokon tapasztaltakról. A volumenértékesítéstől a márkaépítésig, széles skálán mozognak az egyes fesztiválhoz kitűzhető célok.
Körülbelül 450 ezer magyar fiatal látogat el egy évben a magyar fesztiválokra. Ma már üdülésként élik meg a fiatalok ezeket a többnapos rendezvényeket. Meggyőzően láthatóvá vált, hogy amelyik márka a 20-30 éves korosztályt szeretné elérni, annak a fesztiválokon van keresnivalója.
Ezt a célt szolgálta 2008-ban a Next REC Live kamion felállítása is, amely az Unicum Next népszerűsítését egy kamionba épített vendéglátóegység saját zenekeverési lehetőségével és újrahasznosított unicumos tárgyakból készített tárgyak kiállításával tett különlegessé. Egyedi termék és játék is megvalósításra került, az Unicum Next golyó segítségével.
Számtalan buktató és sikertényező összefogott koordinálására van szükség ahhoz, hogy a sok befektetett energia, eszköz, elemzés, kreativitás elérje a célját. Az ismert folyamat itt is jól hasznosítható: elemzés, előkészítés, tervezés, megvalósítás, tanulságok levonása, hogy a láthatóság, a fesztiválhoz illeszkedés, a márka népszerűsítése a céloknak megfelelően alakuljon.
Rendezvények kicsiben és nagyban
Dr. Berencsi György, a Consul-art Kft. ügyvezetője három teljesen különböző célcsoportú és résztvevőszámú rendezvény kapcsán mutatta be a rendezvényszervezés fortélyait. Általánosságban elmondható, hogy legyen szó bár a kb. 50 fős Év Orvosa díjátadóról, a pár száz fős Fontana napról vagy a több ezer fős Szív Világnapja rendezvényről, a siker mindenképp a részleteken múlik. Az alapos előkészítésnek ki kell terjednie a különböző engedélyek beszerzésétől a meghívók átadásán át a résztvevők könnyű bejutásán, biztonságos parkolásán keresztül egészen a stílusos köszönetnyilvánításig vagy a sajtóanyagok gondos kiküldéséig, a megfelelő PR-hatás eléréséig.
A látottak és hallottak azonnal hasznosítható segítséget nyújtottak, ötletet adtak céges karácsonyi parti, vevőtalálkozó vagy fogyasztói esemény lebonyolításához, és a további Trade Marketing Klub rendezvények hatékonyabb megszervezéséhez is.
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >