Reménytelen helyzetben a kisebb húsfeldolgozó vállalatok
A húsipar válságát azok a hazai cégek élhetik túl, melyek saját alapanyag-termeléssel, jelentős belföldi értékesítési lehetőségekkel és biztos exportpiacokkal rendelkeznek. A kisebb, importalapanyagokra jobban rászoruló vállalkozások csődbe mehetnek.
A gyenge forint javította az exportárbevételt, a német piac gyengélkedését pedig ellensúlyozzák az amerikai és japán rendelések – nyilatkozta a Napi Gazdaságnak Kovács László, a Pick Szeged Zrt. vezérigazgatója. A Pick árbevételének harmadát exportból szerzi, és a belföldi versenytársak gondjai miatt az utóbbi időben nőtt a belföldi rendelésállománya is. Ezért az év elején bevezetett négynapos munkahétről visszatértek a normál munkamenethez. A Pick a tavalyi 58,5 milliárd forintos árbevételhez képest jóval 60 milliárd fölé várja az idei forgalmát. Az erős sertéstenyésztői háttérrel rendelkező Pápai Hús 1913 Kft. az exportértékesítésnek, valamint a saját belföldi márkabolthálózatnak köszönhetően ugyancsak könnyebb helyzetben van. Az évi 250 ezer sertést feldolgozó, kilenc húsüzem együttműködésével létrejött Kelet-magyarországi Húsosok Kereskedelmi Kft. szintén a több lábon állás, a vertikális integráció megteremtését tartja járható útnak. A cégcsoport vezetője, Fazekas József ugyanakkor kevésbé derűlátó: szerinte ágazati szinten a kisebb vállalkozások 10-15 százalékos keresletcsökkenést voltak kénytelenek elszenvedni év eleje óta, miközben mind az alapanyagok, mind az egyéb költségek magasak voltak. Ha folytatódik ez a tendencia, akkor 120 hazai üzemből száz hamarosan be fog zárni.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megérkezett a Samsung Vision AI a vállalat legújabb tévéivel és hangprojektoraival
A Samsung bejelentette 2025-ös televízió és hangprojektor termékcsaládjainak bevezetését, a…
Tovább olvasom >Újabb intézkedéssel segíti a kormány a gazdák beruházásait
A most megjelenő kamat- és intézményi kezességvállalási díj támogatásával kapcsolatos…
Tovább olvasom >A kormány kompenzációval segíti a sertéstartó gazdákat
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai…
Tovább olvasom >