Remekelt az Unilever a fejlődő piacokon

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 02. 03. 13:07

A brit-holland Unilever csoport 15 százalékkal növelte nyereségét a tavalyi utolsó negyedévben az előző évhez képest, főként a fejlődő piacokon elért forgalomnövekedés hatására.

Ugyanakkor a nyersanyagok drágulása miatt csökkent a nyereségtermelő képesség, a fogyasztói termékeket gyártó óriásvállalat úgynevezett üzemi profitrátája 20 bázisponttal visszaesett az előző évihez képest. A cég ezért hamarosan emeli számos termék árát, és 1 milliárd eurót lefarag a működési költségekből az idén.

Csütörtöki jelentésében a társaság arra is figyelmeztetett, hogy a fejlett piacokon az idén is lassú növekedés várható, a kormányzati megszorítások, adóemelések visszafoghatják a fogyasztási kedvet. A Lipton tea, a Dove szappan, a Knorr leves és még közel 400 márka gyártója és forgalmazója 1,04 milliárd euró adózott nyereséget ért el tavaly október és december között.

Az év egészét tekintve a profit 26 százalékkal 4,6 milliárd euróra emelkedett. Az árbevétel a tavalyi utolsó negyedévben 10,82 milliárd euró volt, 12 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Nyugat-Európában 1,1 százalékos volt a növekedés, Ázsiában viszont 8,5 százalékos, az afrikai és a közép- és kelet-európai régióban pedig 8,8 százalékos.

Az Unilever mintegy 170 országban van jelen, élelmiszereket, kozmetikumokat és tisztítószereket forgalmazó és gyártó cég. Magyarországi leányvállalata 1991-ben jön létre. A társaság Magyarországon három gyárat üzemeltet, és ezer főt foglalkoztat – közli a ProfitLine.hu.

Kapcsolódó cikkeink