Remekelt a Wal-Mart
Felülmúlta a várakozásokat a Wal-Mart a karácsonyi negyedévben, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy az e-kereskedelem kezd nagyon felpörögni a cégnél – írja a portfolio.hu. A menedzsment a gyorsjelentésben megerősítette az idei évre vonatkozó várakozásait, aminek szintén örülhetnek a befektetők, emelkedik is az árfolyam.
A Wal-Mart vezérigazgatója, Doug McMillon szerint a kedvező makrogazdasági környezet segített abban, hogy a Wal-Mart növelni tudta bevételeit és piaci részesedését.
A negyedik negyedév fontosabb számai:
Az összehasonlítható alapon számolt bevételek 4,2 százalékkal növekedtek az Egyesült Államokban, szemben a 3,2 százalékos konszenzussal,
már 18. negyedéve emelkednek sorozatban az összehasonlítható alapon számolt bevételek,
a negyedéves bevétel 138,79 milliárd dollár volt, ami 2 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest, ez minimálisan meghaladta az elemzői várakozásokat, a konszenzus ugyanis 138,7 milliárd dollár volt,
a nettó eredmény szintjén 3,69 milliárd dollár nyereséget könyvelt el a Wal-Mart a karácsonyi negyedévben, ami 69 százalékkal magasabb, mint az egy évvel korábbi szint,
az egyszeri tételektől tisztított egy részvényre jutó eredmény 1,41 dollár volt, szemben az 1,33 dolláros elemzői konszenzussal.
A negyedévben a növekedést nagyban segítette az online értékesítések felpörgése, az e-kereskedelmi értékesítések 43 százalékkal ugrottak meg a negyedik negyedévben. A teljes évet tekintve 40 százalék volt a dinamika, ami megfelel a cég célkitűzésének.
A menedzsment megerősítette a teljes évre vonatkozó prognózisát: hazai piacán, az Egyesült Államokban az összehasonlítható alapon számolt bevételek 2,5-3 százalékkal nőhetnek, az e-kereskedelem 35 százalékkal bővülhet. A társaság globális nettó bevétele legalább 3 százalékkal növekedhet idén, de a brazil tevékenység dekonszolidálása és a dohánytermékek nagykereskedelmi értékesítésének visszavágása negatív hatással lesz a növekedési rátákra. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Whiskey: Vámok helyett jöhet a bojkott
Az amerikai whiskey-gyártók ismét a nemzetközi kereskedelmi konfliktusok középpontjába kerültek.…
Tovább olvasom >EU-USA vámháború: a vám rossz a cégeknek, még rosszabbak a fogyasztóknak
Az Európai Bizottság elnöke, Ursula von der Leyen sajnálatát fejezte…
Tovább olvasom >Tojáshiány az Egyesült Államokban: Korlátozásokat vezettek be a nagyobb kiskereskedelmi láncok
Az Egyesült Államokban egyre nagyobb problémát okoz a madárinfluenza-járvány, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Immár ajándékozni is tudunk a Wolt-applikáción keresztül
Új funkció a Wolton: immár ajándékozni is tudunk az applikáción…
Tovább olvasom >Valentin-napra is jó program lehet piros fényben játszani
A február sokak számára az év egyik leglehangolóbb hónapja. A…
Tovább olvasom >Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >