Remekelt a Wal-Mart
Felülmúlta a várakozásokat a Wal-Mart a karácsonyi negyedévben, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy az e-kereskedelem kezd nagyon felpörögni a cégnél – írja a portfolio.hu. A menedzsment a gyorsjelentésben megerősítette az idei évre vonatkozó várakozásait, aminek szintén örülhetnek a befektetők, emelkedik is az árfolyam.
A Wal-Mart vezérigazgatója, Doug McMillon szerint a kedvező makrogazdasági környezet segített abban, hogy a Wal-Mart növelni tudta bevételeit és piaci részesedését.
A negyedik negyedév fontosabb számai:
Az összehasonlítható alapon számolt bevételek 4,2 százalékkal növekedtek az Egyesült Államokban, szemben a 3,2 százalékos konszenzussal,
már 18. negyedéve emelkednek sorozatban az összehasonlítható alapon számolt bevételek,
a negyedéves bevétel 138,79 milliárd dollár volt, ami 2 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest, ez minimálisan meghaladta az elemzői várakozásokat, a konszenzus ugyanis 138,7 milliárd dollár volt,
a nettó eredmény szintjén 3,69 milliárd dollár nyereséget könyvelt el a Wal-Mart a karácsonyi negyedévben, ami 69 százalékkal magasabb, mint az egy évvel korábbi szint,
az egyszeri tételektől tisztított egy részvényre jutó eredmény 1,41 dollár volt, szemben az 1,33 dolláros elemzői konszenzussal.
A negyedévben a növekedést nagyban segítette az online értékesítések felpörgése, az e-kereskedelmi értékesítések 43 százalékkal ugrottak meg a negyedik negyedévben. A teljes évet tekintve 40 százalék volt a dinamika, ami megfelel a cég célkitűzésének.
A menedzsment megerősítette a teljes évre vonatkozó prognózisát: hazai piacán, az Egyesült Államokban az összehasonlítható alapon számolt bevételek 2,5-3 százalékkal nőhetnek, az e-kereskedelem 35 százalékkal bővülhet. A társaság globális nettó bevétele legalább 3 százalékkal növekedhet idén, de a brazil tevékenység dekonszolidálása és a dohánytermékek nagykereskedelmi értékesítésének visszavágása negatív hatással lesz a növekedési rátákra. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >7,2%-os árbevétel-növekedést jelentett a Metro AG a második negyedévben
A Metro AG 7,2%-os forgalomnövekedésről számolt be pénzügyi éve második…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >