Remekelt a Coca-Cola
Az értékesítési volumen növekedésének köszönhetően profitnövekedésről számolt be a Coca-Cola az első negyedévre annak ellenére, hogy a nyersanyagköltségek emelkedtek a cégnél.
A gyorsjelentés fő pontjai:
-a bevételek 6%-os növekedése mellett 8%-kal emelkedett az első negyedévben a Coca-Cola profitja az előző év azonos időszakához képest
– mind a bevételek, mind az egy részvényre jutó nyereség felülmúlta az elemzői konszenzust
– a nyersanyagköltségek növekedése miatt a bruttó fedezeti szint csökkent
– a cég többet költ marketingre annak érdekében, hogy megtámogassa a márkanevet.
Minden régióban az értékesítési volumen növekedéséről számolhatott be a Coca-Cola az első negyedévre az egy évvel ezelőtti szinthez képest, ennek köszönhetően pedig a társaság bevételei 5,9%-kal ugrottak meg, ami felülmúlta az elemzői várakozásokat is.
A cég nyersanyagköltségei 10%-kal emelkedtek a negyedévben, ennek eredményeként pedig a bruttó fedezeti szint az egy évvel korábbi 62,5%-ról 61%-ra esett. Viszont az értékesítések növekedése és a cég számára kedvező devizaárfolyam-változások ellentételezni tudták az eredménycsökkentő hatást. Ennek köszönhetően a társaság nettó eredménye az egy évvel ezelőtti 1,9 milliárd dollárról 2,05 milliárd dollárra emelkedett 2012 első negyedévében. Egy részvényre jutó eredménye 0,89 dollárra rúgott, ami meghaladta a 0,87 dolláros elemzői konszenzust.
Bár folyamatos növekedést ért el a Coca-Cola az elmúlt években az értékesítési volumen tekintetében, a cég mégis erősebb marketingtevékenységgel akarja megtámogatni márkanevét, reagálva a PepsiCo hasonló lépésére. A rivális üdítőital-gyártó a közelmúltban jelentette be, hogy 600 millió dollárral növeli idén marketingköltségeit. A Coca-Cola most hozzátette, hogy nem hajlandó belemenni a versenytárssal egy árversenybe.
A vártnál jobb eredményeket pozitívan fogadták a befektetők, a nyitás előtti kereskedésben 1,1%-os pluszba ugrott a részvények árfolyama. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >A PENNY üzletekben még december 24-én is vásárolhatunk
A PENNY Magyarország számára fontos, hogy vásárlóinak az ünnepek alatt…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >