Remek üzlet a Cafeteria-utalványok kibocsátása
Az utalványt kibocsátó cégek árbevétele 2007-ben több milliárd forint volt, adózás előtti eredményük a nettó árbevétel 50 százaléka körül alakult. A kibocsátók így százmilliókat fizettek társasági nyereségadóként.
A kormány becslései szerint 517 milliárd forintra tehető a cafeteria-rendszer teljes forgalma, ezen belül az étkezési utalványoké 231 milliárd forintot ért el 2008-ban – tájékoztatta a Napi Online-t az Étkezési Utalvány Forgalmazói Egyesülés (EUFE), mely a három piacvezető céget: a Sodexo-Pass Hungária Kft-t, a Le Cheque Dejeuner Kft-t és az Accor Services Magyarország Kft-t tömöríti. Az EUFE szerint az utalványkibocsátók fő bevételi forrását az utalványok gyártása és kezelése után felszámított néhány százalékos jutalék jelenti, melyet a szerződött elfogadóhelyek fizetnek ki. Az értékpapír-minőségű és -biztonságú, szigorúan sorszámozott nyomtatványok gyártási költségét a munkaadók fizetik meg a jegyforgalmazóknak. A kibocsátók számára további bevételt jelent a be nem váltott utalványok értéke. Nyereségüket növelik különböző pénzügyi műveletek bevételei is, melyek kamatokból, árfolyamnyereségből tevődnek össze. 2007-ben a Sodexo – akkor még Sodexho – Pass Hungária Kft. árbevétele 2,73 milliárd forintot ért el, adózás előtti eredménye meghaladta az 1,5 milliárd forintot. Erre figyelemmel 300 millió forint társasági nyereségadót fizetett be.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >