Remek évet tudhat maga mögött a Nestlé
A Nestlé 10,6 milliárd svájci frank nettó nyereséggel zárta a tavalyi évet, ez 11,8 százalékkal több, mint 2011-ben. Az árbevétel 10,2 százalékkal 92,2 milliárd frankra nőtt.
Csakúgy mint jóformán minden európai központú multinacionális vállalat esetében, a növekedés dinamikáját a feltörekvő piacok adták. Ezekben a térségekben négyszer olyan gyorsan nőtt a kereslet, mint a fejlett ipari országokban, és a Nestlé bevételeinek 43 százalékát már az úgynevezett küszöbországokban szerzi meg.
A bevétel organikus, vállalatfelvásárlások nélkül számított növekedése azonban elmaradt az elemzői várakozásoktól, csak 5,9 százalékot tett ki a svájci központú multinál, míg a legnagyobb konkurens brit-holland Unilevernél 6,9 százalékra rúgott. Ennek tudható be, hogy a Nestlé részvényeinek árfolyama a kereskedés kezdetekor 2 százalékkal esett. A Nestlé olyan márkák mögött áll mint a Nescafé, a Maggi és a Kit Kat. Magyarországi érdekeltsége a Nestlé Hungária Kft., amely négy termelőüzemet működtet. (tozsdeforum.hu, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >