Remek évet tudhat maga mögött a Nestlé
A Nestlé 10,6 milliárd svájci frank nettó nyereséggel zárta a tavalyi évet, ez 11,8 százalékkal több, mint 2011-ben. Az árbevétel 10,2 százalékkal 92,2 milliárd frankra nőtt.
Csakúgy mint jóformán minden európai központú multinacionális vállalat esetében, a növekedés dinamikáját a feltörekvő piacok adták. Ezekben a térségekben négyszer olyan gyorsan nőtt a kereslet, mint a fejlett ipari országokban, és a Nestlé bevételeinek 43 százalékát már az úgynevezett küszöbországokban szerzi meg.
A bevétel organikus, vállalatfelvásárlások nélkül számított növekedése azonban elmaradt az elemzői várakozásoktól, csak 5,9 százalékot tett ki a svájci központú multinál, míg a legnagyobb konkurens brit-holland Unilevernél 6,9 százalékra rúgott. Ennek tudható be, hogy a Nestlé részvényeinek árfolyama a kereskedés kezdetekor 2 százalékkal esett. A Nestlé olyan márkák mögött áll mint a Nescafé, a Maggi és a Kit Kat. Magyarországi érdekeltsége a Nestlé Hungária Kft., amely négy termelőüzemet működtet. (tozsdeforum.hu, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >