Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása látványosan javult: az attitűd alindex 72 pontra emelkedett. A legnagyobb előrelépés a karbonsemlegességi célok ismeretében és a gazdasági haszon felismerésében történt.
Új rekordot ért el a vállalatvezetők fenntarthatósághoz való hozzáállását mérő attitűd alindex, amely a legfrissebb felmérés szerint 5 ponttal emelkedett, így 72 ponton áll – ez a K&H fenntarthatósági index indulása (2022) óta mért legmagasabb érték.
„A kedvező elmozdulás nem csupán szimbolikus: a vállalatok egyre tudatosabban követik a nemzetközi elvárásokat és fenntarthatósági célokat. A cégek egyre inkább értik a fenntarthatóság gazdasági jelentőségét, és elismerik, hogy a hosszú távú üzleti siker elképzelhetetlen környezeti és társadalmi felelősségvállalás nélkül”
– kommentálta a felmérést Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője.
A legnagyobb pozitív elmozdulások: a fiatalok számára fontos a fenntarthatóság
A 2025 első félévi adatok alapján a vállalatvezetők körében markánsan nőtt a fenntarthatósági célokkal kapcsolatos tudatosság. Az uniós karbonkibocsátás-csökkentési célokat ma már tízből nyolc döntéshozó pontosan ismeri, ez az eddigi legmagasabb arány. Jelentősen nőtt azok száma is, akik úgy érzik, hogy saját cégükre is vonatkoznak a karbonsemlegességgel kapcsolatos elvárások: ez az arány fél év alatt több mint 10 százalékponttal emelkedett 39 százalékról 53-ra. A legnagyobb ugrást azonban a fiatal munkavállalóik kapcsán érzékelték a cégvezetők: négyötödük véleménye szerint a fiatalok ma már szívesebben mennek olyan helyre dolgozni, ahol figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra. Az előző felmérésben a vállalatvezetők kevesebb, mint a fele vélekedett így.
Szinte minden válaszadó – 97 százalékuk – úgy látja, hogy a fenntarthatóság nemcsak erkölcsi vagy társadalmi kérdés, hanem kézzelfogható üzleti előnyt is jelent. Ezt a hozzáállást erősíti az is, hogy mára szinte általános elvárássá vált, hogy egy vállalat működése megfeleljen a fenntarthatósági alapelveknek: a vezetők 96 százaléka tartja ezt fontosnak. Ugyanilyen egyöntetűen gondolják azt is a válaszadók, hogy a fenntarthatóság a befektetők és a fogyasztóik számára is értéket képvisel.
A szemlélet már megvan – a tettek következnek
A fenntarthatósághoz való hozzáállás nemcsak tudatosabbá, hanem gazdaságilag is racionálisabbá vált: a cégvezetők döntő többsége már versenyelőnyt lát a környezeti és társadalmi szempontok beépítésében. Emellett egyre erősebben jelenik meg a vállalati felelősségvállalás gondolata is: a válaszadók szerint nem elég a szabályozói nyomás vagy a fogyasztói elvárás – a cégeknek belső indíttatásból is lépniük kell.
Több mint kétharmaduk úgy látja, hogy fenntartható működéshez először a szemléletnek kell gyökeresen átalakulnia a szervezeten belül. A pozitív attitűd tehát adott, de leginkább az ESG E betűje, azaz a környezeti fenntarthatóság gondolata vált elfogadottá, általánossá a cégek hozzáállásában, miközben a társadalmi felelősségvállalás alindex az április 14. és május 12. közti időszakban felvett kérdőívben a mélypontra esett.
„Rendkívül pozitív fejlemény, hogy a vállalatvezetők fejben már ott vannak a fenntarthatóság mellett. Egyre több döntéshozó érti és vallja: a jövő üzleti sikere nem képzelhető el a fenntarthatósági célok figyelembevétele nélkül. Az attitűd csúcsa azonban csak az első lépés – most az a kérdés, hogyan lehet ezt a szemléletet tényleges cselekvéssé és mérhető eredményekké fordítani”
– mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője.
Kapcsolódó cikkeink
Mintegy 5 millió eurót fordít zöld energiára az Aldi Írországban
Az Aldi Ireland bejelentette, hogy 5 millió eurós beruházással energiatakarékos…
Tovább olvasom >Hagyomány és innováció: így marad versenyben a Nádudvari az élelmiszerpiacon
A mai élelmiszerpiacon nem elég pusztán jó minőséget kínálni –…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Élbolyban a forint
A forint, a lengyel zloty és a cseh korona a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Most akár 20%-kal olcsóbban szerezhetők be a magyar lecsó alapanyagai a PENNY-ben
A nyári szezon kihagyhatatlan kedvence a friss, házias lecsó, amelyhez…
Tovább olvasom >Világnapján ünnepeljük a csokoládét!
Nehéz, sőt, már-már fájó elképzelni egy olyan világot, amelyben nincsenek…
Tovább olvasom >Fejlesztésben látják a jövőt a hazai KKV-k
A cégek döntő többsége vágyik rá, és tervez a technológiai…
Tovább olvasom >