Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt – a Kifli.hu vásárlói egyre tudatosabbak a fenntarthatóságban. Májusban és júniusban havi szinten 500 ezer feletti italcsomagolás érkezett vissza a rendelésekkel.
A Kifli.hu-nál a fenntarthatóság nem csupán célkitűzés, hanem a mindennapi működés egyik alapköve. Az online szupermarket egyedülálló módon, a kötelező visszaváltási rendszerhez hozzájárulva lehetőséget biztosít vásárlóinak arra, hogy rendelésük alkalmával a kiürült italcsomagolásokat visszaadják a futároknak. A kezdeményezés népszerűségét jól mutatja, hogy az elmúlt hónapokban dinamikusan növekedett a visszaváltott palackok mennyisége: eddig összesen 2 662 549 darabot adtak le a Kifli.hu vásárlói a futároknak. A legfrissebb adatok szerint egy hónapban átlagosan 443 ezer palack érkezik vissza a Kifli.hu raktárába, de májusban és júniusban ennél is magasabb volt a visszaváltási kedv. Mindkét hónapban 500 ezer felett volt a begyűjtött italcsomagolások száma.
A rendszer egyszerű: a vásárlók rendelésenként legfeljebb tíz darab kiürült műanyag vagy fém italos palackot adhatnak vissza a hivatalos Kiflis visszaváltózsákban. Ezt az átlátszó műanyag zsákot 2025 júniusától minden rendeléshez automatikusan csatolja a cég, de új zsákot a futártól is lehet kérni bármelyik rendelés során. Fontos, hogy a visszaváltott csomagolás ép, tiszta, kiöblített állapotban legyen, és jól olvasható vonalkóddal, valamint MOHU-logóval rendelkezzen, különben a rendszer nem tudja jóváírni az értékét. A palackokat nem szabad összenyomni vagy meghorpasztani, mivel úgy nem alkalmasak a gépi leolvasásra. A visszaváltott palackokat kupon formájában írja jóvá a vállalat.
A palackvisszaváltási rendszer sikeressége nem csupán azt mutatja, hogy a vásárlók nyitottak a fenntartható megoldásokra, hanem azt is megerősíti, hogy a környezettudatosság és a kényelem nem zárják ki egymást. Éppen ezért a Kifli.hu minden működési területén arra törekszik, hogy a környezetvédelmi célkitűzések valós, kézzelfogható intézkedésekké váljanak – a logisztikai háttértől a termékcsomagoláson át a szállítási rendszerig.
A vállalat hosszú távú környezeti stratégiájának része, hogy saját márkás termékeinél – ahol ez megvalósítható – előnyben részesíti a fenntartható csomagolási megoldásokat. A zöldségek, gyümölcsök és pékáruk esetében például elsődleges csomagolásként papírdobozokat vagy papírzacskókat alkalmaz. A cél, minimálisra csökkenteni az élelmiszerpazarlást és a környezetre gyakorolt terhelést – úgy, hogy közben a vásárlók számára is egyszerű, kényelmes és ösztönző legyen a zöld választás.
Kapcsolódó cikkeink
WWF: minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja
2025-ben minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja –…
Tovább olvasom >EM: tovább folytatódik a visszaváltási rendszer fejlesztése
Az előző év elejétől bevezetett rendszernek köszönhetően 2025 nyarára jelentős…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >