Rekordszámú turista kereste fel a skóciai whiskylepárlókat tavaly
Rekordszámú turista kereste fel tavaly a skóciai whiskylepárlókat szerdán ismertetett adatok szerint.
A látogatók száma elérte az 1,9 milliót, ami 11,4 százalékos növekedés a 2016-os évhez képest – közölte a helyi főzdéket tömörítő szervezet, a Scotch Whisky Association. A turisták pedig költekeztek is, a látogatóközpontok bevételei 15,6 százalékkal 60,9 millió fontra (22 milliárd forintra) emelkedtek.
A legtöbb turista Németországból és az Egyesült Államokból, majd Indiából, Kínából és Japánból érkezett a lepárlók szerint.
„Kiváló hír ez az ágazat és Skócia számára” – idézte a Scotch Whisky Association ügyvezetőjét a BBC. Karen Betts szerint a főzdék szerte Skóciában világszínvonalú létesítményekkel várják a látogatókat, akiket beavatnak a skót whisky történetébe, érkezzenek akár az Egyesült Királyságból vagy külföldről.
Skóciában 122 whiskyüzem működik, hatvanhat látogatóközponttal várja a turistákat, további nyolc pedig előzetes bejelentkezés esetén fogad vendégeket. A whiskyexport értéke tavaly elérte a 4,37 milliárd fontot (1551,5 milliárd forintot), másodpercenként 39 üveg whiskyt indítottak útnak külföldre. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >K&H: kopogtat a vakáció, irány a nagyvilág!
A nyári külföldi utazások sok középiskolás számára az első igazi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >