Rekordot döntött tavaly a mélyfagyasztott élelmiszerek forgalma Németországban
Tavaly rekordot döntött a mélyfagyasztott élelmiszerek fogyasztása Németországban az ágazat szakmai képviseleti szervezete, a Deutsches Tiefkühlinstitut e. V. (dti) kedden kiadott évi rendes jelentése szerint.

2022 rekord év volt mirelit fronton
A mélyfagyasztott élelmiszerek fogyasztása mind a teljes tétel, mind az egy háztartásra, mind az egy főre jutó mennyiség tekintetében rekordot ért el 2022-ben. Az egy főre jutó fogyasztás 47,7 kilogrammra nőtt a 2021-es 46,1 kilogrammról. Az egy háztartásra jutó fogyasztás 4,1 kilogrammal 96,4 kilogrammra nőtt 2022-ben az előző évi 92,3 kilogrammról. A mélyfagyasztott élelmiszerek teljes értékesítése pedig tavaly 3,6 százalékkal 3,909 millió tonnára nőtt a 2021-es 3,773 millió tonnáról és így két százalékkal múlta felül a korábbi, 2019-es rekordot.
A forgalom eltérően alakult a kiskereskedelemben, illetve a vendéglátásban és a tömegétkeztetésben. Miközben a kiskereskedelemben a 2021-eshez képest 5,5 százalékkal, közel kétmillió tonnára csökkent a forgalom, a céges éttermek, kórházak, bölcsődék, iskolai és egyetemi étkezdék és más gasztronómiai létesítmények forgalma 15 százalékkal 1,9 millió tonnára emelkedett. A tömegétkeztetés forgalma azonban a látványos növekedés ellenére is elmarad még a pandémia előtti 2019-es rekordév forgalmától. A kiskereskedelmi viszont hat százalékkal meghaladta azt.
Az értékesítési árbevétel az ágazatban óriási mértékben megnövekedett az idő közben bekövetkezett áremelkedések miatt. A teljes értékesítési árbevétel 16,4 százalékkal 18,54 milliárd euróra nőtt 2022-ben a 2021-es 15,92 milliárd euróról. Az élelmiszer-kiskereskedelemben 5,7 százalékkal 10,22 milliárd euróra nőtt 9,67 milliárd euróról és ezzel először lépte át a 10 milliárd eurós határt. A tömegétkeztetésben és vendéglátásban 33,1 százalékkal nőtt a 2021-es 6,26 milliárd euróról 2022-ben 8,33 milliárd euróra.
Kapcsolódó cikkeink
Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >