Rekordot döntött tavaly a mélyfagyasztott élelmiszerek forgalma Németországban
Tavaly rekordot döntött a mélyfagyasztott élelmiszerek fogyasztása Németországban az ágazat szakmai képviseleti szervezete, a Deutsches Tiefkühlinstitut e. V. (dti) kedden kiadott évi rendes jelentése szerint.
A mélyfagyasztott élelmiszerek fogyasztása mind a teljes tétel, mind az egy háztartásra, mind az egy főre jutó mennyiség tekintetében rekordot ért el 2022-ben. Az egy főre jutó fogyasztás 47,7 kilogrammra nőtt a 2021-es 46,1 kilogrammról. Az egy háztartásra jutó fogyasztás 4,1 kilogrammal 96,4 kilogrammra nőtt 2022-ben az előző évi 92,3 kilogrammról. A mélyfagyasztott élelmiszerek teljes értékesítése pedig tavaly 3,6 százalékkal 3,909 millió tonnára nőtt a 2021-es 3,773 millió tonnáról és így két százalékkal múlta felül a korábbi, 2019-es rekordot.
A forgalom eltérően alakult a kiskereskedelemben, illetve a vendéglátásban és a tömegétkeztetésben. Miközben a kiskereskedelemben a 2021-eshez képest 5,5 százalékkal, közel kétmillió tonnára csökkent a forgalom, a céges éttermek, kórházak, bölcsődék, iskolai és egyetemi étkezdék és más gasztronómiai létesítmények forgalma 15 százalékkal 1,9 millió tonnára emelkedett. A tömegétkeztetés forgalma azonban a látványos növekedés ellenére is elmarad még a pandémia előtti 2019-es rekordév forgalmától. A kiskereskedelmi viszont hat százalékkal meghaladta azt.
Az értékesítési árbevétel az ágazatban óriási mértékben megnövekedett az idő közben bekövetkezett áremelkedések miatt. A teljes értékesítési árbevétel 16,4 százalékkal 18,54 milliárd euróra nőtt 2022-ben a 2021-es 15,92 milliárd euróról. Az élelmiszer-kiskereskedelemben 5,7 százalékkal 10,22 milliárd euróra nőtt 9,67 milliárd euróról és ezzel először lépte át a 10 milliárd eurós határt. A tömegétkeztetésben és vendéglátásban 33,1 százalékkal nőtt a 2021-es 6,26 milliárd euróról 2022-ben 8,33 milliárd euróra.
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >