Rekordot döntött tavaly a mélyfagyasztott élelmiszerek forgalma Németországban
Tavaly rekordot döntött a mélyfagyasztott élelmiszerek fogyasztása Németországban az ágazat szakmai képviseleti szervezete, a Deutsches Tiefkühlinstitut e. V. (dti) kedden kiadott évi rendes jelentése szerint.

2022 rekord év volt mirelit fronton
A mélyfagyasztott élelmiszerek fogyasztása mind a teljes tétel, mind az egy háztartásra, mind az egy főre jutó mennyiség tekintetében rekordot ért el 2022-ben. Az egy főre jutó fogyasztás 47,7 kilogrammra nőtt a 2021-es 46,1 kilogrammról. Az egy háztartásra jutó fogyasztás 4,1 kilogrammal 96,4 kilogrammra nőtt 2022-ben az előző évi 92,3 kilogrammról. A mélyfagyasztott élelmiszerek teljes értékesítése pedig tavaly 3,6 százalékkal 3,909 millió tonnára nőtt a 2021-es 3,773 millió tonnáról és így két százalékkal múlta felül a korábbi, 2019-es rekordot.
A forgalom eltérően alakult a kiskereskedelemben, illetve a vendéglátásban és a tömegétkeztetésben. Miközben a kiskereskedelemben a 2021-eshez képest 5,5 százalékkal, közel kétmillió tonnára csökkent a forgalom, a céges éttermek, kórházak, bölcsődék, iskolai és egyetemi étkezdék és más gasztronómiai létesítmények forgalma 15 százalékkal 1,9 millió tonnára emelkedett. A tömegétkeztetés forgalma azonban a látványos növekedés ellenére is elmarad még a pandémia előtti 2019-es rekordév forgalmától. A kiskereskedelmi viszont hat százalékkal meghaladta azt.
Az értékesítési árbevétel az ágazatban óriási mértékben megnövekedett az idő közben bekövetkezett áremelkedések miatt. A teljes értékesítési árbevétel 16,4 százalékkal 18,54 milliárd euróra nőtt 2022-ben a 2021-es 15,92 milliárd euróról. Az élelmiszer-kiskereskedelemben 5,7 százalékkal 10,22 milliárd euróra nőtt 9,67 milliárd euróról és ezzel először lépte át a 10 milliárd eurós határt. A tömegétkeztetésben és vendéglátásban 33,1 százalékkal nőtt a 2021-es 6,26 milliárd euróról 2022-ben 8,33 milliárd euróra.
Kapcsolódó cikkeink
Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Közös tisztítószercsomagokat kínál a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban
Stratégiai együttműködésre lép a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban…
Tovább olvasom >Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >