Rekordot döntött a francia borok exportja
A francia borok és szeszes italok exportja rekordot döntött tavaly több mint egymilliárd eurós, 8,5 százalékos forgalomnövekedéssel, ami mindenekelőtt a kínai és amerikai érdeklődésnek köszönhető – közölte kedden a francia exportálók szövetsége.
Franciaország 2017-ben 198,6 millió (12 üveges) rekesz bort és szeszes italt exportált, 5 százalékkal többet, mint 2016-ban. A forgalom 8,6 százalékkal 12,9 milliárd euróra nőtt 2017-ben.
Az előző évhez képest hasonlóan az exportot elsősorban a konyak húzta fel, mennyiségben 8,7 százalékkal, forgalomban pedig 10,8 százalékos emelkedéssel, de a bor exportja is nőtt: mennyiségben 6, értékben pedig 9,6 százalékkal.
A szövetség azért is üdvözölte az eredményeket, mert a 2010-es évek elején négy éven át visszaesett a francia szeszes italok exportja, és az elmúlt öt évben tavaly mutatkozott először növekedés, ami valamennyi francia borvidéket érintette.
Az eladások az Európai Unióban is emelkedtek 4,6 százalékkal, de a növekedés 80 százaléka az amerikai és az ázsiai érdeklődés növekedésének köszönhető.
A francia borok elsőszámú piaca továbbra is az Egyesült Államok több mint 3 milliárd eurós forgalommal (+10 százalék), amelyet Kína követ 1,2 milliárd euróval, ami az ottani felső középosztály megerősödésének köszönhetően 25 százalékos emelkedést jelent egy év alatt.
A francia külkereskedelmi mérlegben a szeszes italok exportja a második helyen áll a repülőgépek után, megelőzve a kozmetikai termékeket. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Franciaországban lassult az éves infláció júniusban
Franciaországban 2,2 százalékra mérséklődött az éves fogyasztói áremelkedés mértéke júniusban…
Tovább olvasom >Új korszakba lép a Csányi Pincészet
A Villányi borvidék legnagyobb, évszázadokra visszanyúló hagyományokkal rendelkező pincészete, a…
Tovább olvasom >Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >