Rekordot döntött a francia borok exportja
A francia borok és szeszes italok exportja rekordot döntött tavaly több mint egymilliárd eurós, 8,5 százalékos forgalomnövekedéssel, ami mindenekelőtt a kínai és amerikai érdeklődésnek köszönhető – közölte kedden a francia exportálók szövetsége.
Franciaország 2017-ben 198,6 millió (12 üveges) rekesz bort és szeszes italt exportált, 5 százalékkal többet, mint 2016-ban. A forgalom 8,6 százalékkal 12,9 milliárd euróra nőtt 2017-ben.
Az előző évhez képest hasonlóan az exportot elsősorban a konyak húzta fel, mennyiségben 8,7 százalékkal, forgalomban pedig 10,8 százalékos emelkedéssel, de a bor exportja is nőtt: mennyiségben 6, értékben pedig 9,6 százalékkal.
A szövetség azért is üdvözölte az eredményeket, mert a 2010-es évek elején négy éven át visszaesett a francia szeszes italok exportja, és az elmúlt öt évben tavaly mutatkozott először növekedés, ami valamennyi francia borvidéket érintette.
Az eladások az Európai Unióban is emelkedtek 4,6 százalékkal, de a növekedés 80 százaléka az amerikai és az ázsiai érdeklődés növekedésének köszönhető.
A francia borok elsőszámú piaca továbbra is az Egyesült Államok több mint 3 milliárd eurós forgalommal (+10 százalék), amelyet Kína követ 1,2 milliárd euróval, ami az ottani felső középosztály megerősödésének köszönhetően 25 százalékos emelkedést jelent egy év alatt.
A francia külkereskedelmi mérlegben a szeszes italok exportja a második helyen áll a repülőgépek után, megelőzve a kozmetikai termékeket. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A borok suttogója vagy tudós? Avagy mit tud egy Master of Wine?
A Master of Wine (MW) hivatást ezernyi mítosz lengi körül…
Tovább olvasom >Vízválasztó év a szőlészetben: így küzdenek a borászok az aszállyal
A virágzás utáni szakaszban járó szőlőültetvények számára most kritikus a…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >