Rekordot döntött az Alibaba
Rekordmagas forgalmat bonyolított le a kínai Alibaba szinglik napjának alkalmából – 268,4 milliárd jüannyi (11 577 milliárd forint) terméket adtak el, ami 26%-os növekedés a tavalyi – szintén rekord – összeghez képest – írja a CNBC nyomán a portfolio.hu.
A „dupla 11” néven is emlegetett szinglik napja épp 11. éve kerül megrendelésre, az „ünnepet” maga az Alibaba indította el azzal, hogy hatalmas leárazásokat hirdetett kereskedelmi platformjain keresztül. Azóta számos rivális, például a JD.com vagy a Pinduoduo is elkezdte leárazni november 11 környékén a termékeit.
Tavaly az Alibaba ezen a napon összesen 30 milliárd dollárnyi értékesítést könyvelt el a platformjain, jóval többet, mint amennyit az amerikaiak vásároltak online a kiber hétfőn (a fekete pénteket követő hétfő), ami pedig az Egyesült Államokban az internetes kereskedelem legforgalmasabb napja.
A közel 500 milliárd dolláros piaci kapitalizációjú Alibaba a legnagyobb kínai internetes kiskereskedelmi cég, domináns szereplő a kínai piacon. A cég mostanában készül egy újabb részvénykibocsátásra, ezúttal Hongkongban, a tervek szerint 15 milliárd dollár értékben bocsáthat ki részvényeket még ebben a hónapban. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >Kína nyújtotta be eddig a legtöbb GenAI szabadalmat
A Szellemi Tulajdon Világszervezetének (WIPO) legfrissebb jelentése szerint 2014 és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >