Rekordot döntött az Alibaba
Rekordmagas forgalmat bonyolított le a kínai Alibaba szinglik napjának alkalmából – 268,4 milliárd jüannyi (11 577 milliárd forint) terméket adtak el, ami 26%-os növekedés a tavalyi – szintén rekord – összeghez képest – írja a CNBC nyomán a portfolio.hu.
A „dupla 11” néven is emlegetett szinglik napja épp 11. éve kerül megrendelésre, az „ünnepet” maga az Alibaba indította el azzal, hogy hatalmas leárazásokat hirdetett kereskedelmi platformjain keresztül. Azóta számos rivális, például a JD.com vagy a Pinduoduo is elkezdte leárazni november 11 környékén a termékeit.
Tavaly az Alibaba ezen a napon összesen 30 milliárd dollárnyi értékesítést könyvelt el a platformjain, jóval többet, mint amennyit az amerikaiak vásároltak online a kiber hétfőn (a fekete pénteket követő hétfő), ami pedig az Egyesült Államokban az internetes kereskedelem legforgalmasabb napja.
A közel 500 milliárd dolláros piaci kapitalizációjú Alibaba a legnagyobb kínai internetes kiskereskedelmi cég, domináns szereplő a kínai piacon. A cég mostanában készül egy újabb részvénykibocsátásra, ezúttal Hongkongban, a tervek szerint 15 milliárd dollár értékben bocsáthat ki részvényeket még ebben a hónapban. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Kínai gazdaságélénkítés – a befektetők szem elől tévesztik a lényeget
Az alapanyagpiacokat övező hangulat szeptemberben döntő fordulatot vett, amikor Kína…
Tovább olvasom >Fine Dining: az ősi Kína gasztrotörténetei címmel nyílt kiállítás a Néprajzi Múzeumban
Fine Dining: Az ősi Kína gasztrotörténetei címmel nyílt kiállítás kedden…
Tovább olvasom >Kínában kezdett gyártani a magyar 77 Elektronika Csoport által alapított vállalat
Az első magyar gépipari beruházást valósította meg Kínában a száz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >