Rekordot döntött a Lidl borértékesítése tavaly
A Lidl Magyarország 30,1 millió magyar palackos bort értékesített a kül- és belpiacokon tavaly, 1,6 millió palackkal többet, mint egy évvel korábban – tájékoztatta a diszkont áruházlánc szerdán az MTI-t.
A közleményben felidézték, hogy 2014-ben még 6 millió palack bort adott el a vállalat itthon és a külpiacokon együttesen.
Az áruházlánc 7,8 milliárd forint értékben juttatott el magyar borokat a külpiacokra tavaly; az elmúlt két év alatt csaknem 56 százalékkal nőtt az eladott italok értéke. A teljes magyar palackos borexport 36 százalékát a Lidl bonyolította, ezzel továbbra is megőrizte Magyarország legnagyobb borexportőri címét – közölte a vállalat.
A Lidl Magyarország Európa-szerte 15 országba 184 féle hazai bort exportált. A legnagyobb felvevőpiac az Egyesült Királyság volt, az országba irányuló palackos borexport több mint 90 százaléka a Lidl Magyarországhoz köthető. Emellett Csehország, Németország és Lengyelország tartozik a vállalat top felvevő piacai közé.
A diszkontlánc tapasztalatai szerint a legnépszerűbb borfajta továbbra is a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér volt.
Magyarországon 14,5 millió palack fogyott az áruházak polcairól, 10 százalékkal több, mint 2020-ban. A hazai fogyasztók leginkább az illatos borokat, a könnyed rozékat és a tradicionális vörösborokat kedvelik, valamint egyre keresettebbek a különféle habzóborok – közölte a Lidl. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitotta első outlet üzletét a Lidl Csehországban
Megnyílt a Lidl első outlet formátumú üzlete Prágában, a Štěrboholy…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat
Fehérbor kategóriában a tokaji Bott Pince 2021-es Csontos furmintja, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jobb lesz az anyagi helyzetünk 2025-ben? Kutatás készült arról, mit gondolnak a magyarok
Vegyes várakozásokkal tekint a hazai lakosság az idei pénzügyi helyzetére.…
Tovább olvasom >Különleges matricagyűjtő albummal tért vissza Garfield a SPAR és INTERSPAR áruházakba
A világ legkülönlegesebb állatait bemutató új matricás albummal, az Állati…
Tovább olvasom >“Franco sportos. Legyél te is frankó!” üzenettel indítja az évet és ösztönöz életmódváltásra a BioTechUSA
Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó- és forgalmazójaként…
Tovább olvasom >