Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.
A GfK októberi Fenntarthatósági Indexe 88,1 pontra csökkent a napi fogyasztási cikkek esetében, ami minden idők legalacsonyabb értéke – számolt be a Lebensmittelpraxis. A fenntartható termékeket rendszeresen vásárlók aránya 27%-ról 20%-ra esett vissza, és júliushoz képest 7%-kal kevesebben, már csak 62% hajlandó többet fizetni ezekért.
A fenntarthatóság a friss élelmiszerek – mint a zöldségek, gyümölcsök, húsok és halak – kategóriájában kiemelt szempont ezek után is: a vásárlók 53%-a dönt fenntarthatóságuk miatt ezek mellett. Az alapvető élelmiszereknél, például rizsnél (44%) és tejtermékeknél (43%) fontos a fenntarthatóság a fogyasztóknak, míg az alkoholos italok és lakberendezési tárgyak esetében mindössze 22% fektet a fenntarthatóságra hangsúlyt.
Bár az általános fenntarthatósági trend csökkenő tendenciát mutat, a bioélelmiszerek piaca növekedett: az NIQ aktuális kereskedelmi paneladatai szerint az elmúlt évhez képest közel 10%-kal emelkedett a bioélelmiszerek mennyiségi forgalma. A fogyasztók továbbra is keresik a környezetbarát megoldásokat, elsősorban a helyi termékeket. A magasabb árfekvésű bioüzletek látogatottsága a GfK szerint csökken, ugyanakkor a bio sajátmárkák iránti érdeklődés növekszik.
Kapcsolódó cikkeink
A skandinávok az érintésmentes fizetést szeretik, a németek viszont a készpénzhez ragaszkodnak
Míg Németországban és Ausztriában továbbra is a készpénzes fizetés a…
Tovább olvasom >RevoUnion néven folytatódik a Cup Revolution sikertörténete
Új névvel és telephelyen, kibővített termékportfólióval és nemzetközi terjeszkedéssel folytatja…
Tovább olvasom >A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly veszélybe kerülhetnek a magyar élelmiszergyártók az árrésstop miatt
Az árrésstop bevezetése nyomán eddig szigorúan titkolt információk kerültek nyilvánosságra:…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: az árrésstoppal érintett élelmiszereknek átlagosan 17,7 százalékkal csökkent az ára
Az árrésstop egy hete lépett életbe, az érintett élelmiszereknek átlagosan…
Tovább olvasom >NAV: a webáruházak sem bújhatnak ki a kiskereskedelmi adó megfizetése alól
A kiskereskedelmi adót a webáruházaknak is fizetniük kell, ha az…
Tovább olvasom >