Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.
A GfK októberi Fenntarthatósági Indexe 88,1 pontra csökkent a napi fogyasztási cikkek esetében, ami minden idők legalacsonyabb értéke – számolt be a Lebensmittelpraxis. A fenntartható termékeket rendszeresen vásárlók aránya 27%-ról 20%-ra esett vissza, és júliushoz képest 7%-kal kevesebben, már csak 62% hajlandó többet fizetni ezekért.
A fenntarthatóság a friss élelmiszerek – mint a zöldségek, gyümölcsök, húsok és halak – kategóriájában kiemelt szempont ezek után is: a vásárlók 53%-a dönt fenntarthatóságuk miatt ezek mellett. Az alapvető élelmiszereknél, például rizsnél (44%) és tejtermékeknél (43%) fontos a fenntarthatóság a fogyasztóknak, míg az alkoholos italok és lakberendezési tárgyak esetében mindössze 22% fektet a fenntarthatóságra hangsúlyt.
Bár az általános fenntarthatósági trend csökkenő tendenciát mutat, a bioélelmiszerek piaca növekedett: az NIQ aktuális kereskedelmi paneladatai szerint az elmúlt évhez képest közel 10%-kal emelkedett a bioélelmiszerek mennyiségi forgalma. A fogyasztók továbbra is keresik a környezetbarát megoldásokat, elsősorban a helyi termékeket. A magasabb árfekvésű bioüzletek látogatottsága a GfK szerint csökken, ugyanakkor a bio sajátmárkák iránti érdeklődés növekszik.
Kapcsolódó cikkeink
Több száz oldalas jelentés készült a világ jövőjéről
Több száz oldalas tudományos jelentés készült a világ jövőjéről, amelyből…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >Így csökkenthetik négy lépésben a cégek higiéniai karbonlábnyomukat
Okos megoldásokkal a cégek csökkenthetik a hulladék mennyiségét, mérsékelhetik ökolábnyomukat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenkilenc havi mélyponton a GKI konjunktúra indexe
Az idei év első hónapjában folytatódott az enyhén negatív trend:…
Tovább olvasom >Megvan az itthoni vendéglátóipari költés lélektani határa
Többek között ez is kiderül abból a reprezentatív kutatásból, amely…
Tovább olvasom >Újratervezésben élik mindennapjaikat a vezérigazgatók
A világ vezérigazgatóinak közel 60%-a arra számít a következő 12…
Tovább olvasom >