Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.
A GfK októberi Fenntarthatósági Indexe 88,1 pontra csökkent a napi fogyasztási cikkek esetében, ami minden idők legalacsonyabb értéke – számolt be a Lebensmittelpraxis. A fenntartható termékeket rendszeresen vásárlók aránya 27%-ról 20%-ra esett vissza, és júliushoz képest 7%-kal kevesebben, már csak 62% hajlandó többet fizetni ezekért.
A fenntarthatóság a friss élelmiszerek – mint a zöldségek, gyümölcsök, húsok és halak – kategóriájában kiemelt szempont ezek után is: a vásárlók 53%-a dönt fenntarthatóságuk miatt ezek mellett. Az alapvető élelmiszereknél, például rizsnél (44%) és tejtermékeknél (43%) fontos a fenntarthatóság a fogyasztóknak, míg az alkoholos italok és lakberendezési tárgyak esetében mindössze 22% fektet a fenntarthatóságra hangsúlyt.
Bár az általános fenntarthatósági trend csökkenő tendenciát mutat, a bioélelmiszerek piaca növekedett: az NIQ aktuális kereskedelmi paneladatai szerint az elmúlt évhez képest közel 10%-kal emelkedett a bioélelmiszerek mennyiségi forgalma. A fogyasztók továbbra is keresik a környezetbarát megoldásokat, elsősorban a helyi termékeket. A magasabb árfekvésű bioüzletek látogatottsága a GfK szerint csökken, ugyanakkor a bio sajátmárkák iránti érdeklődés növekszik.
Kapcsolódó cikkeink
Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >Újrahasználható kozmetikai csomagolásokkal kísérletezik a Kneipp
A testápolási és wellness termékeket gyártó Kneipp 2025 júliusától kísérleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >