Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 11. 11. 09:41

Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.

A GfK októberi Fenntarthatósági Indexe 88,1 pontra csökkent a napi fogyasztási cikkek esetében, ami minden idők legalacsonyabb értéke – számolt be a Lebensmittelpraxis. A fenntartható termékeket rendszeresen vásárlók aránya 27%-ról 20%-ra esett vissza, és júliushoz képest 7%-kal kevesebben, már csak 62% hajlandó többet fizetni ezekért.

A fenntarthatóság a friss élelmiszerek – mint a zöldségek, gyümölcsök, húsok és halak – kategóriájában kiemelt szempont ezek után is: a vásárlók 53%-a dönt fenntarthatóságuk miatt ezek mellett. Az alapvető élelmiszereknél, például rizsnél (44%) és tejtermékeknél (43%) fontos a fenntarthatóság a fogyasztóknak, míg az alkoholos italok és lakberendezési tárgyak esetében mindössze 22% fektet a fenntarthatóságra hangsúlyt.

Bár az általános fenntarthatósági trend csökkenő tendenciát mutat, a bioélelmiszerek piaca növekedett: az NIQ aktuális kereskedelmi paneladatai szerint az elmúlt évhez képest közel 10%-kal emelkedett a bioélelmiszerek mennyiségi forgalma. A fogyasztók továbbra is keresik a környezetbarát megoldásokat, elsősorban a helyi termékeket. A magasabb árfekvésű bioüzletek látogatottsága a GfK szerint csökken, ugyanakkor a bio sajátmárkák iránti érdeklődés növekszik.

 

Kapcsolódó cikkeink