Rekordon a német üzleti hangulat
Rekordot ért el novemberben a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének üzleti hangulatindexe.
Novemberben új rekordra, 117,5 pontra emelkedett az ifo német üzleti hangulatindexe az októberi 116,8 pontról.
A piac 116,6 pontot várt novemberre.
A mutató emelkedése a kilátások javulásának volt köszönhető, az aktuális helyzet megítélése az üzleti szereplők körében nem javult: 124,4 pontra csökkent az előző havi 124,8 pontról. Az elkövetkező hat hónapra vonatkozó várakozásokat számszerűsítő mutató viszont 111,0 pontra emelkedett novemberben az októberi 109,2 pontról.
Az ifo üzleti hangulati mutatójának elemei közül a feldolgozóipari is rekordot ért el a kilátások javulásának köszönhetően.
A nagykereskedelmi mutató is emelkedett és történelmi csúcsa közelében áll. A nagykereskedelmi ágazat szereplői aktuális üzleti kondícióikkal is jobban meg vannak elégedve amellett, hogy kilátásaikat is biztatónak ítélik meg.
A kiskereskedelemben ezzel szemben jelentős mértékben romlott az aktuális helyzet megítélése, az elkövetkező hat hónapra vonatkozó kilátásaikat azonban annál biztatóbbnak tartják.
Az építőiparban romlott mind az aktuális helyzet, mind a kilátások megítélése.
Az üzleti hangulatindex alapján az ifo a negyedik negyedévre 0,7 százalékos negyedéves GDP-növekedést valószínűsít, az egész évre pedig 2,3 százalékosat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >