Rekordnyereséget vár a Pop Mart a virálissá vált játékbabáknak köszönhetően
Több mint 350 százalékos profitnövekedést vár az év első felére a kínai Pop Mart játékgyártó vállalat – jelentette be a cég, utalva a Labubu babák világszerte elsöprő sikerére. A hegyes fogú, manószerű figurák nemcsak a gyerekeket, hanem a felnőtt gyűjtőket is meghódították – és mára igazi státuszszimbólummá váltak – írja a Pénzcentrum.
Üzleti robbanás: háromszoros bevétel, hatszoros részvényár
A pekingi székhelyű Pop Mart közlése szerint az első féléves bevétel több mint háromszorosára nőtt, nyereségük pedig legalább 350 százalékkal emelkedik az előző év azonos időszakához képest. A vállalat tőzsdei értéke már meghaladja a 40 milliárd dollárt, részvényei értéke pedig egy év alatt közel 600 százalékkal emelkedett a hongkongi tőzsdén.
A gyors növekedés mögött nemcsak a Labubu babák nemzetközi térhódítása, hanem a Pop Mart hatékony költségkontrollja is áll – emelte ki a cég.
A „zsákbamacska” modell árnyoldalai
A Pop Mart különösen a „blind box” vagy „zsákbamacska” típusú értékesítési modellről vált ismertté: a vásárlók csak a csomag felbontása után tudják meg, melyik figurát kapták. Bár ez növeli a gyűjtési izgalmat, szakértők szerint a stratégia függőséget és kényszeres vásárlást is kiválthat, egyesek szerint a szerencsejátékoz hasonlítható.
Globális siker: Amerika, K-pop és árverési rekordok
A 2019-ben bevezetett Labubu figurák mára globális jelenséggé váltak. A Pop Mart több mint 2000 saját boltot és automatát működtet világszerte, köztük 40-et az Egyesült Államokban és 400-at Kínában. Az amerikai piacon a kereslet 2024 júniusához képest 5000 százalékkal nőtt – derült ki az M Science kutatócég elemzéséből.
A népszerűséget olyan hírességek is fűtik, mint Kim Kardashian vagy Lisa, a Blackpink K-pop együttes tagja. A Pop Mart ráadásul olyan globális márkákkal működik együtt, mint a Coca-Cola vagy a One Piece anime-franchise.
A vásárlási láz fellendítette a másodlagos piacot is: az eredetileg kb. 10 dollárba kerülő babák több száz dollárért is gazdára találnak. A legextrémebb példa: egy emberméretű Labubu-figura júniusban 150 ezer dollárért kelt el egy pekingi aukción.
Hamisítványok és feketepiac
A virágzó kereslet nem maradt következmények nélkül: a kínai hatóságok júniusban több mint 46 ezer hamis Labubu babát – úgynevezett „Lafufu”-kat – foglaltak le. A Pop Mart kiemelt figyelmet fordít a hamisítás elleni fellépésre, mivel a feketepiac jelentős üzleti és márkaértékbeli kockázatot jelent.
Labubu Magyarországon: elindult a hullám
A trend már hazánkat is elérte. A Labubu babák itthon is hódítanak a fiatalok és gyűjtők körében, sok szülő pedig joggal aggódik: „imádkozz, hogy a gyereked meg ne tudja” – írta találóan egy hazai portál. A játékfigura ugyanis nem olcsó hóbort, hanem egyre inkább státusszimbólum – és potenciális gyűjtőszenvedély – lett.
Kapcsolódó cikkeink
Amikor egy plüssjáték többet ért, mint egy részvény – a spekulatív mániák tanulságai
A spekuláció szót hallva a legtöbben tőzsdei kereskedőkre, kriptovalutákra vagy…
Tovább olvasom >Ezek a Lego legdrágább dolgozói készletei – ritka szettek csillagászati áron
A Lego minden évben meglepi dolgozóit egyedi, kizárólag számukra készített…
Tovább olvasom >53 milliárd forintot fektet be a Lego Nyíregyházán
A Lego állami támogatással 53 milliárd forintból bővíti a nyíregyházi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >Fojtott tempóban: a cégvilág még zsugorodik, de lassul a visszaesés
A hazai cégek száma továbbra is csökken, de a visszaesés…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: több mint 1,5 éve folyamatosan nő a fizetések vásárlóereje
Brüsszel hosszú ideje elhibázott gazdaságpolitikát folytat, a háborút támogatja a…
Tovább olvasom >