Rekordnyereséget ért el az Iceland az £1-os termékcsalád eladásainak megugrásával

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 07. 29. 09:13

Rekordnyereséget ért el tavaly az Iceland Foods annak köszönhetően, hogy a pénzszűkében lévő vásárlók megkedvelték az £1-os termékcsaládot.

A fagyasztott élelmiszereket kínáló brit kereskedő a múlt héten közölte a kötvénytulajdonosokkal, hogy a március 29-ig tartó évben az egyszeri tételek nélküli eredmény 24%-kal 315,7 millió fontra ugrott, míg az eladások 6,6%-kal 4,2 milliárd fontra emelkedtek.

Az elmúlt évben az élelmiszerkereskedő több mint 700-ra bővítette termékválasztékát az 1 fontos árkategóriában, miután az év elején 50 új saját márkás és márkás termékkel bővítette azt.

Január első felében, amikor a választékot először bővítették, a termékcsalád forgalma 61%-kal ugrott meg.

A fagyasztószekrényekre nagymértékben támaszkodó kiskereskedőt az elmúlt néhány évben komoly kihívás elé állították a magas villanyszámlák: energiaköltségei 2022/23-ban 94 millió fonttal emelkedtek.

Az Iceland azonban az elmúlt évben 10%-kal csökkentette villamosenergia-fogyasztását, miközben az árak is nagyrészt visszatértek a normális szintre.

Az Iceland befektetőknek azt mondta, hogy az előtte álló évben ismét profitnövekedésre számít, pontos célt azonban nem jelölt meg.

Grocery Gazette

Kapcsolódó cikkeink