Rekordnyereséget ért el az Iceland az £1-os termékcsalád eladásainak megugrásával
Rekordnyereséget ért el tavaly az Iceland Foods annak köszönhetően, hogy a pénzszűkében lévő vásárlók megkedvelték az £1-os termékcsaládot.
A fagyasztott élelmiszereket kínáló brit kereskedő a múlt héten közölte a kötvénytulajdonosokkal, hogy a március 29-ig tartó évben az egyszeri tételek nélküli eredmény 24%-kal 315,7 millió fontra ugrott, míg az eladások 6,6%-kal 4,2 milliárd fontra emelkedtek.
Az elmúlt évben az élelmiszerkereskedő több mint 700-ra bővítette termékválasztékát az 1 fontos árkategóriában, miután az év elején 50 új saját márkás és márkás termékkel bővítette azt.
Január első felében, amikor a választékot először bővítették, a termékcsalád forgalma 61%-kal ugrott meg.
A fagyasztószekrényekre nagymértékben támaszkodó kiskereskedőt az elmúlt néhány évben komoly kihívás elé állították a magas villanyszámlák: energiaköltségei 2022/23-ban 94 millió fonttal emelkedtek.
Az Iceland azonban az elmúlt évben 10%-kal csökkentette villamosenergia-fogyasztását, miközben az árak is nagyrészt visszatértek a normális szintre.
Az Iceland befektetőknek azt mondta, hogy az előtte álló évben ismét profitnövekedésre számít, pontos célt azonban nem jelölt meg.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Brit zabra vált az Alpro az Egyesült Királyságban
A Danone növényi alapú márkája, az Alpro többmillió fontot költ…
Tovább olvasom >Alumíniumpalackos bort vezet be a brit Aldi
Április 14-től alumíniumpalackos saját márkás borral bővül az Aldi kínálata…
Tovább olvasom >A kényelmi vásárlókat célozza új retail média eszközével a brit Co-op
A brit Co-op kiskereskedelmi lánc új digitális reklámeszközt vezetett be…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára.…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >