Rekordmutatókkal zárta a 2023-as évet a nemzetközi Generali Csoport
A nemzetközi Generali Csoport eredményei:
- A bruttó díjbevétel 82,5 milliárd euróra (+5,6%) nőtt 2023-ban, a vagyonbiztosítási (P&C) szegmens nagymértékű növekedésének (+12%) köszönhetően.
- A működési eredmény meghaladta a 6,9 milliárd eurót (+7,9%), köszönhetően az összes szegmens hozzájárulásának, élen a vagyonbiztosításival (P&C). A Combined Ratio 94%-ra (-1.4 p.p.) növekedett. A New Business Margin kiváló volt, elérve az 5,78%-ot (+0,09 p.p.).
- A korrigált adózott eredmény rekordmagasan zárt, 3.575 millió eurón (+14,1%).
- A vállalatcsoport tőkehelyzete továbbra is stabil, szolvencia rátája (Solvency Ratio) 220% (mely a 2022-es pénzügyi évben 221% volt).
- A javasolt 1,28 eurós részvényenkénti osztalék (+10,3%) megerősíti, hogy a vállalat nagy hangsúlyt fektet a részvényesek javadalmazására, valamint teljesíti a 2022-2024-es kumulatív osztalékcélt.
Philippe Donnet, a Generali Csoport CEO-ja elmondta:
„A Generali 2023-as eredményei továbbra is igazolják „Élethosszig tartó partnerség 24: a növekedés motorja” stratégiánk hatékonyságát. Vállalatunk a valaha volt legjobb formában van. Szilárd készpénz- és tőkepozícióinknak köszönhetően a korábbinál gyorsabban növeljük a részvényeseinknek járó osztalékot. A Generali jövőbeni sikeréhez a Conning és a Liberty Seguros felvásárlása is hozzájárul. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem minden kollégánknak és biztosítási tanácsadónknak az eredmények elérése érdekében tett erőfeszítéseiket. Fenntartható növekedési utunk és elkötelezettségünk alapja, hogy felelős befektetőként, felelős biztosítóként, felelős munkaadóként és felelős társadalmi szereplőként járjunk el.”
2023-ban a magyar Generali Csoport, külső környezetünk hatásai – extra infláció, a szomszédunkban dúló háború, a stagnáló gazdaság és a szabályozói kihívások – ellenére is újabb sikeres évet zárt. A MABISZ adati szerint cégcsoport szinten megerősítette piaci második pozícióját, míg a Generali Biztosító teljesítményét önállóan tekintve piacvezető lett.
Kapcsolódó cikkeink
Új növekedési stratégiát jelentett be a Generali Csoport
A Generali Csoport új hároméves stratégiát indít el „Élethosszig tartó…
Tovább olvasom >500 millió eurós részvény-visszavásárlási programról és stratégiai akvizíciókról számolt be a Generali
A Generali Csoport az „Élethosszig tartó partnerség 24 – a…
Tovább olvasom >Elkötelezettek az európai kkv-k a fenntarthatóság mellett, de további ösztönzőkre van szükségük
Az energiaválság, az ellátási láncok zavarai, valamint az infláció és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hősök és árulók ‒ a visszaélésbejelentési rendszer első éve
Az egész Európai Unióban, így nálunk is legalább egy éve,…
Tovább olvasom >KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >