Rekordmutatókkal zárta a 2023-as évet a nemzetközi Generali Csoport
A nemzetközi Generali Csoport eredményei:
- A bruttó díjbevétel 82,5 milliárd euróra (+5,6%) nőtt 2023-ban, a vagyonbiztosítási (P&C) szegmens nagymértékű növekedésének (+12%) köszönhetően.
- A működési eredmény meghaladta a 6,9 milliárd eurót (+7,9%), köszönhetően az összes szegmens hozzájárulásának, élen a vagyonbiztosításival (P&C). A Combined Ratio 94%-ra (-1.4 p.p.) növekedett. A New Business Margin kiváló volt, elérve az 5,78%-ot (+0,09 p.p.).
- A korrigált adózott eredmény rekordmagasan zárt, 3.575 millió eurón (+14,1%).
- A vállalatcsoport tőkehelyzete továbbra is stabil, szolvencia rátája (Solvency Ratio) 220% (mely a 2022-es pénzügyi évben 221% volt).
- A javasolt 1,28 eurós részvényenkénti osztalék (+10,3%) megerősíti, hogy a vállalat nagy hangsúlyt fektet a részvényesek javadalmazására, valamint teljesíti a 2022-2024-es kumulatív osztalékcélt.
Philippe Donnet, a Generali Csoport CEO-ja elmondta:
„A Generali 2023-as eredményei továbbra is igazolják „Élethosszig tartó partnerség 24: a növekedés motorja” stratégiánk hatékonyságát. Vállalatunk a valaha volt legjobb formában van. Szilárd készpénz- és tőkepozícióinknak köszönhetően a korábbinál gyorsabban növeljük a részvényeseinknek járó osztalékot. A Generali jövőbeni sikeréhez a Conning és a Liberty Seguros felvásárlása is hozzájárul. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem minden kollégánknak és biztosítási tanácsadónknak az eredmények elérése érdekében tett erőfeszítéseiket. Fenntartható növekedési utunk és elkötelezettségünk alapja, hogy felelős befektetőként, felelős biztosítóként, felelős munkaadóként és felelős társadalmi szereplőként járjunk el.”
2023-ban a magyar Generali Csoport, külső környezetünk hatásai – extra infláció, a szomszédunkban dúló háború, a stagnáló gazdaság és a szabályozói kihívások – ellenére is újabb sikeres évet zárt. A MABISZ adati szerint cégcsoport szinten megerősítette piaci második pozícióját, míg a Generali Biztosító teljesítményét önállóan tekintve piacvezető lett.
Kapcsolódó cikkeink
Meghosszabbítják a 15 millió forintos összdíjazású KKV-nak meghirdetett pályázat határidejét
A Generali Csoport immár ötödik alkalommal hirdette meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Az Influence Media nyerte az Europ Assistance PR tenderét
Meghívásos tender keretében választott kommunikációs partnert az Europ Assistance Magyarország.…
Tovább olvasom >A Generali közgyűlése jóváhagyta a 2024-es pénzügyi beszámolót és megválasztotta az új igazgatóságot
A Generali Csoport 2025. évi közgyűlésén jóváhagyták a 2024-es pénzügyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >