Rekordméretű növekedés történt 2020-ban az élelmiszeriparban
A Kantar piackutató vállalat szerint a konzerves húsoktól és a sörtől kezdve a cukron át a fehérítőszerekig mindent elkapkodtak a polcokról a vásárlók.
A felméréséhez 42 ország háztartásainak adatait gyűjtötték össze, amelyek a világ népességének 66%-át és a bruttó hazai termék (GDP) 83%-át képviselik – közölte a Kantar.
Legnagyobb nyertesek
A Kantar 2021-es globális felmérése szerint az italok, a tejtermékek és az élelmiszerek azok a termékek, amelyek jellemzően a globális élelmiszer-értékesítés közel ötharmadát teszik ki.
A jelentés szerint az otthoni főzés és sütés 26%-kal növelte a húskonzervek forgalmát, míg a cukor és édesítőszerekét 15%-kal, a fűszernövényekét pedig 13%-kal. A latin-amerikai vásárlók pedig a legtöbb élelmiszer-kategóriában a növekedés motorjai voltak.
Alkohol kereskedelem
A kimutatás alapján a leghosszabb zárlatokkal küszködő nyugat-európai lakosok alkohollal csillapították unalmukat, melynek következtében 2019-hez képest több mint ötszörösére növelték az eladásokat 2020-ban.
Kapcsolódó cikkeink
Az Apple negyedik éve a világ legértékesebb márkája
Idén már negyedszer egymás után áll az Apple a világ…
Tovább olvasom >Folyamatosak a pályázati döntések a jelenlegi agrártámogatási ciklusban
A jelenlegi agrártámogatási ciklusban folyamatosak a pályázati döntések – mondta…
Tovább olvasom >Nagy áremelési hullám várható a kereskedelemben
2025 első felében általánosan csökkenő áremelési szándékokat tapasztalt a GKI…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új lendület az alapításokban, de a cégszámcsökkenés még nem állt meg
Új alapítási hullám érte el a cégvilágot júliusban, mégis tart…
Tovább olvasom >Új könnyítések a fenntarthatósági jelentésben
2025. július 11-én az Európai Bizottság elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi…
Tovább olvasom >Három vármegye, ahol nem a karácsony a csúcs: nyáron száguld a kiskereskedelem
Országos szinten december a kiskereskedelem csúcshónapja: az ünnepi szezon és…
Tovább olvasom >