Rekordméretű növekedés történt 2020-ban az élelmiszeriparban
A Kantar piackutató vállalat szerint a konzerves húsoktól és a sörtől kezdve a cukron át a fehérítőszerekig mindent elkapkodtak a polcokról a vásárlók.
A felméréséhez 42 ország háztartásainak adatait gyűjtötték össze, amelyek a világ népességének 66%-át és a bruttó hazai termék (GDP) 83%-át képviselik – közölte a Kantar.
Legnagyobb nyertesek
A Kantar 2021-es globális felmérése szerint az italok, a tejtermékek és az élelmiszerek azok a termékek, amelyek jellemzően a globális élelmiszer-értékesítés közel ötharmadát teszik ki.
A jelentés szerint az otthoni főzés és sütés 26%-kal növelte a húskonzervek forgalmát, míg a cukor és édesítőszerekét 15%-kal, a fűszernövényekét pedig 13%-kal. A latin-amerikai vásárlók pedig a legtöbb élelmiszer-kategóriában a növekedés motorjai voltak.
Alkohol kereskedelem
A kimutatás alapján a leghosszabb zárlatokkal küszködő nyugat-európai lakosok alkohollal csillapították unalmukat, melynek következtében 2019-hez képest több mint ötszörösére növelték az eladásokat 2020-ban.
Kapcsolódó cikkeink
Távoli, de nyitott kapu: Üzbegisztánban látnak lehetőséget a magyar cégek
Bár földrajzilag és kulturálisan is távoli, Üzbegisztán az egyik legígéretesebb…
Tovább olvasom >Az Agrárkamara az általános iskolások számára idén is szervez pályaorientációs táborokat
Az agrárszakmák népszerűsítése érdekében idén is ingyenes pályaorientációs táborokat szervez…
Tovább olvasom >KSH: stagnált az ipari termelés márciusban
2025 márciusában az ipari termelés volumene az előző év azonos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >