Rekordmennyiségű csomagot kezelt tavaly a Magyar Posta
Tavaly több mint 41 millió csomagot kezelt a Magyar Posta, ennek 30 százalékát a negyedik negyedévben. Mivel az ünnepek előtt vállalt kötelezettségek teljesültek, a panaszok száma csökkent – írja a Világgazdaság Online.
Az elmúlt években a hazai e-kereskedelmi szektor dinamikus növekedést mutatott, amivel párhuzamosan a csomagküldemények mennyisége is jelentősen emelkedett. Tavaly már valamivel több, mint 41 millió csomagot és árutartalmú küldeményt kezelt a posta, ami 5 százalékos növekedésnek felel meg 2017-hez képest – közölték a Világgazdaság érdeklődésére a Magyar Postánál. A társaság kommunikációs osztályán kiemelték, hogy az év végi csúcsidőszak az áruszállítási piac szereplői számára igazi próbatétel.
Az év utolsó két-három hónapjában nem ritkák az olyan napok, amikor a napi átlagos küldeménymennyiség kétszerese érkezik a logisztikai üzemekbe – tették hozzá.
A Magyar Posta adatai szerint 2018 utolsó negyedévében több mint 12 millió darab csomag és árutartalmú küldemény jutott el a címzettekhez. A megnövekedett küldeménymennyiség ellenére a postánál mind a telefonos, mind pedig az e-mailes ügyfélmegkeresések száma csökkent, a Black Friday utáni időszakban mintegy 25 százalékkal kevesebb panaszt regisztráltak, mint egy évvel korábban. A szerződésekben vállalt kézbesítési időket a Magyar Posta betartotta, az ünnepi időszakra vállalt teljesítéseinek eleget tett – közölték, hozzátéve:
a karácsonyi vásárlási akciók hatására a korábbi évek átlagához képest tavaly jóval több nagy terjedelmű küldeményt – például hűtőt, televíziót – adtak fel.
A Magyar Posta az elmúlt évben is több intézkedéssel készült az év végi forgalomnövekedésre. A csúcsidőszak kezdetén egy új, 1 milliárd forintos automata csomagfeldolgozó rendszert állítottak üzembe, továbbá országszerte mintegy hatvan postán extra csomagpontok kialakításával bővítették a kapacitást. Ebben az időszakban kezdték meg az új, háromkerekű elektromos motorok tesztelését, a tricikliket elsősorban Budapesten használják a nemzetközi küldemények kézbesítésére.
Az online kereskedelem további növekedése a jövőben várhatóan még nagyobb terhet ró majd a kézbesítőkre.
Ezt vetíti előre a Központi Statisztikai Hivatal legutóbbi adatközlése, amely szerint tavaly novemberben a kiskereskedelmi forgalomból 6,2 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene éves alapon 26 százalékkal emelkedett. Szakértők szerint az e-kereskedelem részaránya tíz éven belül elérheti a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 20 százalékát. (vg.hu, Gyöngyösi Balázs)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar Posta: Továbbra is elérhetők maradnak a postai szolgáltatások minden településen
A Magyar Posta közleményben biztosította a lakosságot arról, hogy az…
Tovább olvasom >Verseny az idővel
A hatékony árukiszállítási stratégiák kidolgozása nemcsak a költségek optimalizálása miatt…
Tovább olvasom >A jelenlegi kapacitás többszörösét tudja majd a Posta új logisztikai központja
A Magyar Posta újabb mérföldkőhöz érkezett: az ügyfelei hatékonyabb és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >