Rekordmennyiség gyűlt össze: több mint 327 tonna élelmiszert adományoztak a SPAR vásárlói nehéz sorsú embereknek
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR 23. Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő kampánya során az áruházlánc vevői több mint 327 tonna tartós élelmiszert vásároltak a rászorulóknak. A kezdeményezésnek köszönhetően a jótékonysági szervezet munkatársai több mint 31 ezer ajándékcsomagot tudnak eljuttatni a hátrányos helyzetű emberekhez az ünnep előtt.
Az idén december 12. és 17. között megszervezett karácsonyi gyűjtésben a Magyar Máltai Szeretetszolgálat csaknem háromezer önkéntese 172 SPAR és INTERSPAR áruházban fogadta a vásárlók adományait. Az akció alatt több mint 327 tonna tartós élelmiszert gyűjtöttek a jótékonysági szervezet munkatársai, amelyből 31 ezer ajándékcsomagot készítettek, hogy azokat még az ünnep előtt személyesen eljuttassák a rászorulóknak. A rekordmennyiségben összeállított csomagok főleg a mindennapokban is fontos termékeket – tésztát, konzervet, rizst, kekszet, lisztet, cukrot és étolajat – tartalmaznak.
„A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR közel negyedszázada szervezi meg az Adni Öröm! élelmiszeradomány-gyűjtő akciót. Ebben az esztendőben olyan új elemekkel buzdítottuk önzetlenségre a vásárlókat, mint egy figyelemfelkeltő reklámfilm és egy online motivációkutatás, amely többek között arra a kérdésre kereste a választ, hogy az emberek miért tartják fontosnak, hogy rászoruló társaikon adományozással segítsenek. A felméréshez kötődően a kampány hat napja során a budapesti Batthyány téri áruházunkban elhelyezett installáción a vásárlók a helyszínen is megoszthatták velünk azt, hogy miért is adományoznak. Nagyszerű volt látni, hogy az egyre szaporodó nyilatkozatok ösztönző, jó példával szolgáltak a többi vevő számára is” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
„Az Adni Öröm! a Magyar Máltai Szeretetszolgálat legnagyobb idei akciója volt, amelyben a karitatív szervezet csaknem valamennyi intézménye és önkéntes csoportja részt vett. A karácsonyi gyűjtés jószándékú emberek tízezreinek tette lehetővé, hogy adott pillanatban, az üzletekben, rászoruló társainknak segítséget nyújtsanak, akár csekély összeggel is. A vásárlók felajánlásaiból készített ajándékcsomagokból rászoruló családok, egyedül maradt idősek, fogyatékossággal élő és hajléktalan emberek részesültek” – tette hozzá Romhányi Tamás, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kommunikációs vezetője.
Az idei kampány alapgondolatául az szolgált, hogy az Adni Öröm! akcióban adakozó emberek névtelen jótevői egy másik családnak, amelynek tagjaival sosem fognak találkozni. Ennek ellenére mégis úgy gondoskodnak róluk, mintha a saját rokonaik lennének. Ezt fejezte ki a „Lett egy másik családom” szlogen.
Az Adni Öröm! 1997 óta tartó történetének egyik fontos újdonsága a televíziós kampány, amely közelebb hozta egymáshoz a támogatásra szorulókat és az adományozókat. A másik az áruházlánc előzetesen, online végzett motivációkutatása volt. A 2019 novemberében 1000 fős mintán végzett felmérés egyik legfontosabb tanulságát az jelentette, hogy a 18-59 éves magyarországi lakosság 68%-áról mondható el, hogy valamilyen rendszerességgel adakozik. Az adományozók legnagyobb része, 52%-a azok közé tartozik, akiket az érzelmeik vezérelnek az önzetlenségben: jó érzéssel tölti el őket, ha másokon segíthetnek. A segítőszándék leginkább a rászorulók támogatásában nyilvánul meg, de sokan áldoznak nélkülöző vagy beteg gyermekek számára is. A felmérés megmutatta azt is, hogy az ünnepi időszakokban a legjellemzőbb az adományozó gesztus. Erősen hatnak a cselekvésre buzdító reklámkampányok, és egyre fontosabb szerepet vállal a fontos ügyek felkarolásában a közösségi média is.
A kampányrajt helyszínén, a SPAR budapesti, Batthyány téri szupermarketében a szervezők arra buzdították az adományozó vásárlókat, hogy az üzletben kihelyezett felületekre írják fel, mi vezeti őket az adományozásban. Az akció végére az installációt teljesen elborították a vásárlók szívet melengető és másokat is önzetlenségre bátorító üzenetei.
A 23. Adni Öröm! jótékonysági kezdeményezés szervezői, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR a rászorulók nevében is hálásan köszöni a vásárlóközönség adományait.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 223 tonna élelmiszerrel segít nehéz sorsú embereknek az idei Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció
Több mint 26 ezer csomag jut nehéz sorsú emberekhez karácsony…
Tovább olvasom >A Mikulásgyár hamarosan bezárja kapuit
A Mikulásgyár hamarosan bezárja kapuit. Azoknak, akik adományozni szeretnének, december…
Tovább olvasom >Kisgyermekes családokat támogat a Kifli.hu és Hosszú Katinka a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal
Ötven nehéz sorsú család részesül a Kifli.hu és Hosszú Katinka…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Már itthon is elérhető Dirk Rossmann önéletrajzi írása
A klímakatasztrófával foglalkozó oköthrillerei után megjelent magyarul Dirk Rossmann, a…
Tovább olvasom >