Rekordmagas kakaóárak befolyásolják az idei halloweeni csokigyártást
Az idei halloweeni szezonban a csokoládékészleteket és árakat egyaránt érintik a rekordmagas kakaóárak, különösen az Egyesült Államokban. A CNN jelentése szerint a kakaó tonnánkénti ára az év eleje óta több mint kétszeresére nőtt, januári 4100 dollárról áprilisra 12 ezer dollárra ugrott, és jelenleg is 7400 dollár környékén van. Az áremelkedés oka elsősorban az elmúlt három évben tapasztalt kedvezőtlen időjárási eseményekben keresendő, amelyek Nyugat-Afrika kakaótermelő régióit sújtották.
A világ kakaóellátásának több mint 70%-a ebből a térségből származik, de az El Niño okozta aszályok, özönvízszerű esőzések és gombás betegségek mind hozzájárultak a terméscsökkenéshez. Az International Cocoa Organization (ICCO) előrejelzése szerint a globális kakaótermés 14,2%-kal csökkenhet a szezonban. Ez a visszaesés a csokoládégyártókra is hatással van: a Hershey például augusztusban 288 millió dolláros nyereségről számolt be, ami 48,7%-os visszaesés az előző évhez képest – írja a Telex.
Annak érdekében, hogy megbirkózzanak a helyzettel, az amerikai csokigyártók különböző stratégiákat alkalmaznak. A Mars például gyümölcsös édességekkel és gumicukrokkal bővítette kínálatát, míg más cégek csökkentik termékeik méretét vagy helyettesítik a csokoládét alternatív töltelékekkel, mint az ostya vagy magvak. Az elemzők arra számítanak, hogy a kakaó ára még legalább 2025 szeptemberéig magas maradhat.
Kapcsolódó cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >Idén karácsonykor az élményeké és az ételeké lesz a főszerep
Az idei ünnepi időszakban az amerikai fogyasztók költéseit a közös…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >