Rekordmagas kakaóárak befolyásolják az idei halloweeni csokigyártást
Az idei halloweeni szezonban a csokoládékészleteket és árakat egyaránt érintik a rekordmagas kakaóárak, különösen az Egyesült Államokban. A CNN jelentése szerint a kakaó tonnánkénti ára az év eleje óta több mint kétszeresére nőtt, januári 4100 dollárról áprilisra 12 ezer dollárra ugrott, és jelenleg is 7400 dollár környékén van. Az áremelkedés oka elsősorban az elmúlt három évben tapasztalt kedvezőtlen időjárási eseményekben keresendő, amelyek Nyugat-Afrika kakaótermelő régióit sújtották.
A világ kakaóellátásának több mint 70%-a ebből a térségből származik, de az El Niño okozta aszályok, özönvízszerű esőzések és gombás betegségek mind hozzájárultak a terméscsökkenéshez. Az International Cocoa Organization (ICCO) előrejelzése szerint a globális kakaótermés 14,2%-kal csökkenhet a szezonban. Ez a visszaesés a csokoládégyártókra is hatással van: a Hershey például augusztusban 288 millió dolláros nyereségről számolt be, ami 48,7%-os visszaesés az előző évhez képest – írja a Telex.
Annak érdekében, hogy megbirkózzanak a helyzettel, az amerikai csokigyártók különböző stratégiákat alkalmaznak. A Mars például gyümölcsös édességekkel és gumicukrokkal bővítette kínálatát, míg más cégek csökkentik termékeik méretét vagy helyettesítik a csokoládét alternatív töltelékekkel, mint az ostya vagy magvak. Az elemzők arra számítanak, hogy a kakaó ára még legalább 2025 szeptemberéig magas maradhat.
Kapcsolódó cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >Idén karácsonykor az élményeké és az ételeké lesz a főszerep
Az idei ünnepi időszakban az amerikai fogyasztók költéseit a közös…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >