Rekordforgalomra készül a budapesti repülőtér – minden részletre kiterjed a nyári felkészülés
Soha nem látott utasforgalomra számítanak a 2025-ös nyári szezonban a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést, hogy a megnövekedett utazási igények mellett is gördülékenyen és biztonságosan működjön a légikikötő. Májusban 1,7 millió utast kezeltek, ami 16%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az év első öt hónapjában már 7,4 millióan fordultak meg a repülőtéren.
A nyári időszak kiemelten megterheli a légi közlekedést, hiszen az éves utasforgalom akár harmada is ezekre a hónapokra koncentrálódik. Az iskolai szünet és a kedvező időjárás mellett a menetrend szerinti járatok mellé megszaporodó chartergépek tovább fokozzák a terhelést. Ennek kezelésére a Budapest Airport a HungaroControllal és a Nemzetgazdasági Minisztériummal stratégiai együttműködésben több mint tucatnyi fejlesztési projektet indított.
A felkészülés részeként fejlesztik a reptéri infrastruktúrát is. Folyamatban van a forgalmi híd és a beszállóterületek felújítása, bővül a 2. Terminál kapacitása, és az év végéig nő az utasfelvételi csarnok alapterülete. Már most 36 önkiszolgáló poggyászfeladó automata segíti a gyorsabb utaskezelést, egyes légitársaságoknál pedig elérhetővé vált a korai poggyászleadás lehetősége.
Az idei év újdonsága, hogy a biztonsági ellenőrzés hatékonyságát is javították, több sávban a legmodernebb testszkennereket helyezték üzembe, így a várakozási idők csökkentek. Az utasélmény biztosítása azonban nemcsak a repülőtér-üzemeltető feladata: légitársaságok, földi kiszolgálók, hatóságok és légiirányítók együttműködésére is szükség van – különösen akkor, ha időjárási viszonyok, műszaki hibák vagy egyéb külső körülmények miatt fennakadások keletkeznek.
A késések, járattörlések kezelése érdekében idén nyáron is elérhetők a BUD:carezone segítőpontok a 2. Terminál A és B oldalán. Ezeken a területeken a repülőtér munkatársai tájékoztatást nyújtanak, szükség esetén élelmet, italt és higiéniai csomagot biztosítanak az utasoknak, kisgyermekeseknek bébiételt is. A repülőtér kék mellényt viselő személyzete egész évben rendelkezésre áll, hogy az utasoknak segítséget nyújtson a terminál bármely pontján.
A Budapest Airport célja, hogy a rekordforgalom ellenére is biztonságos, kényelmes és gördülékeny utazási élményt nyújtson – ehhez elengedhetetlen a légiközlekedési ökoszisztéma szereplőinek szoros együttműködése és a folyamatos fejlesztés.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy hazai borravaló-körkép: így jattolnak a magyarok a vendéglátósok szerint
A vendéglátósok 75 százaléka számolt be arról, hogy a vendégektől…
Tovább olvasom >Mol Limo: a legutóbbi három hosszú hétvégén a magyarok legnépszerűbb belföldi célpontja a Balaton volt
A hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a Balaton, a külföldieké…
Tovább olvasom >Groupama Biztosító-OTP Bank: a magyar családok átlagosan több mint félmillió forintot költenek külföldi nyaralásra
A magyar családok átlagosan több mint félmillió forintot költenek külföldi…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >Deloitte: Magyarország túlteljesítette a globális M&A trendeket
Tavaly a nemzetközi vállalati összeolvadás és felvásárlás (M&A) piaca mérsékelt…
Tovább olvasom >