Rekordforgalom a Poli-Farbe festékgyárnál
Tovább szűkült a festékek piaca Magyarországon az elmúlt esztendőben, a Poli-Farbe Vegyipari Kft. ennek ellenére 10 százalékkal növelni tudta forgalmát, s több mint 8 milliárd forintos forgalmat realizált.
Tizenöt éve költöttek annyit falfestékekre, lazúrokra és zománcokra a hazai vásárlók, mint 2013-ban, tovább szűkült a 23 milliárd forintosra becsült festékpiac. A szektor forgalmának kétharmadát három nagyvállalat adja, közülük a Poli-Farbe kategóriájában az utolsó hazai tulajdonban lévő gyártó cég. A bócsai vállalat 8,051 milliárd forintos forgalmat ért el a tavalyi üzleti esztendőben, szemben a 2012-es 7,334 milliárddal. Az export tevékenység az összforgalom mintegy 8 százalékát tette ki. A vállalat termelése emelkedett: tavaly 37.670 tonna terméket állítottak elő a hazai, a szlovák és a román piacra a 2012-es évi 36.944 tonnával szemben.
– A magyar vásárlók még mindig inkább szakkereskedésekben vásárolnak festéket, s számítanak az eladáshelyi tanácsadásra – mondta Szabó Antal, a Poli-Farbe Vegyipari Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a vállalat a hatékony kereskedelmi és marketingstratégiának, illetve termékeik kedvező ár-érték arányának köszönhette a forgalomnövekedést, pedig a festékboltokban és a nagyáruházakban is csökkenő vásárlási kedv volt jellemző 2013-ban. A Poli-Farbe azonban sikerrel kapaszkodott meg a hipermarketekben és a barkácsáruházakban, s ezzel új célcsoportokat is elért. Ebben az értékesítési csatornában 212 értékesítési pontra szállít a cég és 14%-os forgalmi növekedést könyvelhetett el.
A vállalat 2011-ben hívta életre a Pannon Festék Hálózatot, amihez azóta 92 vállalkozás 130 üzlete csatlakozott. A kiskereskedelmi összefogás azzal a céllal jött létre, hogy a közös fellépés, az egységes kommunikáció elősegítse a magyar mikro-, kis- és közepes vállalkozások, illetve a hazai festékek térnyerését. A „shop-in-shop” koncepció sikerét igazolja, hogy valamennyi partner dinamikus növekedésről tudott beszámolni a keresletcsökkenés ellenére. A Poli-Farbe Kft a Pannon Festék Hálózaton belül tonnában 6,5%-os, míg forgalomban 16% növekedést ért el.
A Poli-Farbe több környezetkímélő beruházást is megvalósított, amelyek segítségével a jövőben újabb termékfejlesztéseket, illetve hatékonyabb működést tudnak megvalósítani a festék- és hőszigetelési piacon. A pacsai polisztirol gyárukat tavaly egy 1200 négyzetméteres raktárhelyiséggel, illetve korszerű gyártóberendezésekkel bővítették mintegy 110 millió forintos beruházás keretében. A bócsai telephelyen átadtak egy 2200 négyzetméteres gyártó- és raktárcsarnokot mintegy 200 millió forint értékben, s új laboratóriumot is építettek 42 millió forintból, amelybe innovatív technológiát telepítettek, köztük a legújabb színmérőket és UV-kamrákat.
– Múlt év második felében kibontakozott idehaza egy kiskereskedelmi forgalomnövekedés, ezeket a tendenciákat tapasztaljuk a festékpiacon is – mondta Szabó Antal. Hangsúlyozta: a Poli-Farbe forgalomnövekedéséhez hozzájárult a nagyon enyhe tél, feltételezhetően a rezsicsökkentésből fakadó megtakarítások egy részét is lakásfelújításra költötte a lakosság, valamint az alacsony betéti kamatok az üzleti lehetőségek felé fordították a megtakarításokat. – Az idei március-áprilisi hónapok forgalmi adatai a tavalyi nyár kiemelkedő forgalmát produkálta, ez bizakodással tölt el minket a 2014-es üzleti év kapcsán – tette hozzá.
A Poli-Farbe az idei évben a tavalyi év forgalmi eredményeit szeretné felülszárnyalni, s folytatja a termékfejlesztéseket. 2013 tavaszán került bevezetésre a Boróka Satin oldószeres vastaglazúr, melyet az idei évben a Boróka vékonylazúr követ. Mivel a kormányzat egyre nagyobb figyelmet fordít az egészségügyi intézmények felújítására, kifejlesztettek egy speciális kórházfestéket, amelyet Medi-Farbe néven dobnak piacra.
A Poli-Farbe hazánk meghatározó festék- és vakolatgyártója, termékeit évről évre minőségi és innovációs díjak ismerik el. A bócsai székhelyű vállalat 22 esztendeje tevékenykedik, 100 százalék hazai tulajdonban van. Mintegy 230 embernek ad munkát. A Poli-Farbe a Magyar Olimpiai Bizottság arany fokozatú támogatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >