Rekordforgalmat ért el tavaly a Praktiker
Rekordforgalmat ért el a Praktiker 2019-ben, a barkácsáruház-lánc nettó 67,88 milliárd forintos árbevétellel zárta 2019-et, ez mintegy 18 százalékkal több az előző évi 57,1 milliárd forintnál – közölte a cég az MTI-vel hétfőn.
A társaság üzemi eredménye 3,644 milliárd forintra nőtt a 2018-as 3,159 milliárd forintról.
A közlemény szerint 1998-as hazai piacra lépése óta a 2019-es volt a legeredményesebb üzleti év a Praktiker számára, amely a nettó 190 milliárd forintosra becsült barkácspiacon 33 százalékos részesedéssel a második legnagyobb szereplő.
A Praktikernek 20 áruháza van Magyarországon, mintegy 130 ezer négyzetméternyi értékesítési területet működtet, 340 beszállítója között a magyarok aránya meghaladja a 80 százalékot.
A társaság a 2019-es évet 1501 fős alkalmazotti létszámmal kezdte, az év végén közel 1600 dolgozója volt. A megváltozott munkaképességű munkavállalók létszáma az év eleji kilencről az év végére hatvanra nőtt.
Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója a közlemény szerint kiemelte, hogy tavaly a legjelentősebb árbevételt a szaniter, a kert, az építőanyag és a hidegburkolás kategóriák generálták, és jelentősen nőtt egyebek között az építőelemek és a vasáru eladása is. Hozzátette, hogy a Praktiker webshopja is egyre népszerűbb, az online áruház 2019-ben a forgalom csaknem 10 százalékát adta.
Az ügyvezető kitért arra, hogy a járványhelyzet az idei forgalmat jelentősen befolyásolta, ezért üzleti terveiket módosítani kényszerültek, amit azonban nem számszerűsített. Ugyanakkor jelezte, hogy munkavállalót nem kellett elbocsátani, és a 2017-ben megkezdett áruházfelújítási programot is folytatni fogják Budapesten. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
HungaroControl: 6 százalékkal nő a forgalom az ünnepek alatt
A magyar léginavigációs szolgáltató előzetes becslése alapján a karácsonyt megelőző…
Tovább olvasom >A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >Súlyos visszaesés a nagy barkácsáruházak üzleti teljesítményében 2023-ban
A 2023-as üzleti év nehéz időszakot hozott a nagy barkácsáruházak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >