Rekordforgalmat ért el tavaly a Praktiker
Rekordforgalmat ért el a Praktiker 2019-ben, a barkácsáruház-lánc nettó 67,88 milliárd forintos árbevétellel zárta 2019-et, ez mintegy 18 százalékkal több az előző évi 57,1 milliárd forintnál – közölte a cég az MTI-vel hétfőn.
A társaság üzemi eredménye 3,644 milliárd forintra nőtt a 2018-as 3,159 milliárd forintról.
A közlemény szerint 1998-as hazai piacra lépése óta a 2019-es volt a legeredményesebb üzleti év a Praktiker számára, amely a nettó 190 milliárd forintosra becsült barkácspiacon 33 százalékos részesedéssel a második legnagyobb szereplő.
A Praktikernek 20 áruháza van Magyarországon, mintegy 130 ezer négyzetméternyi értékesítési területet működtet, 340 beszállítója között a magyarok aránya meghaladja a 80 százalékot.
A társaság a 2019-es évet 1501 fős alkalmazotti létszámmal kezdte, az év végén közel 1600 dolgozója volt. A megváltozott munkaképességű munkavállalók létszáma az év eleji kilencről az év végére hatvanra nőtt.
Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója a közlemény szerint kiemelte, hogy tavaly a legjelentősebb árbevételt a szaniter, a kert, az építőanyag és a hidegburkolás kategóriák generálták, és jelentősen nőtt egyebek között az építőelemek és a vasáru eladása is. Hozzátette, hogy a Praktiker webshopja is egyre népszerűbb, az online áruház 2019-ben a forgalom csaknem 10 százalékát adta.
Az ügyvezető kitért arra, hogy a járványhelyzet az idei forgalmat jelentősen befolyásolta, ezért üzleti terveiket módosítani kényszerültek, amit azonban nem számszerűsített. Ugyanakkor jelezte, hogy munkavállalót nem kellett elbocsátani, és a 2017-ben megkezdett áruházfelújítási programot is folytatni fogják Budapesten. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos forgalmat hozott az otthonfelújítási SZÉP-kártyás lehetőség
2025. január 1-jétől új felhasználási cél nyílt meg a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >Növelte piaci részesedését és árbevételét 2024-ben a Praktiker
A kihívásokkal teli környezetben is pozitív eredménnyel és piaci részesedésének…
Tovább olvasom >Mindentbelehely: új közösségi tér született Budapest szívében a Praktiker támogatásával
Május 10-én adták át a „Mindentbelehely” nevű közösségi teret Budapesten,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Védelmet kapnak a húskészítmények elnevezései – irányt mutat az Európai Bizottság új javaslata
Újabb lépést tesz az átláthatóbb és tisztességesebb élelmiszerpiac irányába az…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >