Rekordévet zárt az idén megújuló Euronics
Az idén 30 éves Euronics rekordévet zárt tavaly. A 100 százalékban magyar tulajdonú vállalat húsz százalékos árbevétel-növekedést könyvelhetett el a 2017-es eredményhez képest, ezzel átlépte a 74 milliárd forintot. Kifejezetten jól teljesített a számos kényelmi funkcióval rendelkező webshop, melynek forgalma megkétszereződött egy év alatt. A GKI Digital adatai alapján ezzel a webáruház már a 12. helyet foglalja el a hazai piacon.
Az elmúlt harminc évben folyamatosan nyereségesen működő Euronics tavaly az árbevételnél is nagyobb mértékben, 25 százalékkal növelte adózott eredményét. A műszaki áruházláncnál vásárlók egyre bátrabban választják a rugalmas konstrukciójú hitelmegoldásokat, a 2012-es adatokhoz képest 46 százalékkal nőtt a jóváhagyott áruhitelek összértéke.
A fogyasztók tudatossága folyamatosan nő, egyre többen választanak drágább, de jobb minőségű termékeket, melyekhez előszeretettel választanak termékbiztosítást is. Az Euronics 2012-höz képest 159 százalékos növekedést regisztrált ezen a területen. Elsősorban okostelefonjaikat, de más, értékes műszaki tárgyaikat is szeretik biztonságban tudni a vásárlók.
A fejlesztések folytatódnak
A tavalyi év rekordjai azért is kiemelkedők, mert mindezt úgy érte el az Euronics, hogy közben egymilliárd forint értékben hajtott végre beruházásokat: 700 milliót költött a bolthálózat fejlesztésére, illetve 300 milliót az IT és egyéb műszaki jellegű fejlesztésekre.
A 2019-es évben is folytatódnak a beruházások, az idei évben a logisztikára fókuszálva: a raktár 14 000 négyzetméteresre hízik, 400 millió forintot költ az Euronics raktártechnikára, ezen belül 29 Toyota típusú targoncát szereznek be, új csomagolóállomást (és polcrendszert) állítanak üzembe, illetve a fenntarthatóság jegyében teljesen átállnak a vonalkód alapú, papírmentes raktári munkára.
Kapcsolódó cikkeink
Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >Csökkenő árbevétel mellett is javuló eredmények: nehéz év után stabilizálódik az Alföldi Tej Kft.
Lélegzethez jutott az Alföldi Tej Kft. 2024-ben: bár a vállalat…
Tovább olvasom >Már a fiatalabb vásárlóknak is fontos az időablakos kiszállítás – a 30 felettiek esetén ez szinte alapelvárás
Az életkor előrehaladtával egyre fontosabbá válik a hazai online vásárlók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >Sz. Variáns a világ dizájn fővárosaiban – Párizstól Milánón át Debrecenig
Az Sz.Variáns több mint három évtizede a magyar csomagolástechnikai ipar…
Tovább olvasom >