Rekordévet zárt az idén megújuló Euronics
Az idén 30 éves Euronics rekordévet zárt tavaly. A 100 százalékban magyar tulajdonú vállalat húsz százalékos árbevétel-növekedést könyvelhetett el a 2017-es eredményhez képest, ezzel átlépte a 74 milliárd forintot. Kifejezetten jól teljesített a számos kényelmi funkcióval rendelkező webshop, melynek forgalma megkétszereződött egy év alatt. A GKI Digital adatai alapján ezzel a webáruház már a 12. helyet foglalja el a hazai piacon.
Az elmúlt harminc évben folyamatosan nyereségesen működő Euronics tavaly az árbevételnél is nagyobb mértékben, 25 százalékkal növelte adózott eredményét. A műszaki áruházláncnál vásárlók egyre bátrabban választják a rugalmas konstrukciójú hitelmegoldásokat, a 2012-es adatokhoz képest 46 százalékkal nőtt a jóváhagyott áruhitelek összértéke.
A fogyasztók tudatossága folyamatosan nő, egyre többen választanak drágább, de jobb minőségű termékeket, melyekhez előszeretettel választanak termékbiztosítást is. Az Euronics 2012-höz képest 159 százalékos növekedést regisztrált ezen a területen. Elsősorban okostelefonjaikat, de más, értékes műszaki tárgyaikat is szeretik biztonságban tudni a vásárlók.
A fejlesztések folytatódnak
A tavalyi év rekordjai azért is kiemelkedők, mert mindezt úgy érte el az Euronics, hogy közben egymilliárd forint értékben hajtott végre beruházásokat: 700 milliót költött a bolthálózat fejlesztésére, illetve 300 milliót az IT és egyéb műszaki jellegű fejlesztésekre.
A 2019-es évben is folytatódnak a beruházások, az idei évben a logisztikára fókuszálva: a raktár 14 000 négyzetméteresre hízik, 400 millió forintot költ az Euronics raktártechnikára, ezen belül 29 Toyota típusú targoncát szereznek be, új csomagolóállomást (és polcrendszert) állítanak üzembe, illetve a fenntarthatóság jegyében teljesen átállnak a vonalkód alapú, papírmentes raktári munkára.
Kapcsolódó cikkeink
Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >Saját webshop vagy online piactér?
Egyre több országban megfigyelhető trend a különböző kiskereskedelmi márkák kínálatát egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >