Rekordévet zárt az idén megújuló Euronics
Az idén 30 éves Euronics rekordévet zárt tavaly. A 100 százalékban magyar tulajdonú vállalat húsz százalékos árbevétel-növekedést könyvelhetett el a 2017-es eredményhez képest, ezzel átlépte a 74 milliárd forintot. Kifejezetten jól teljesített a számos kényelmi funkcióval rendelkező webshop, melynek forgalma megkétszereződött egy év alatt. A GKI Digital adatai alapján ezzel a webáruház már a 12. helyet foglalja el a hazai piacon.
Az elmúlt harminc évben folyamatosan nyereségesen működő Euronics tavaly az árbevételnél is nagyobb mértékben, 25 százalékkal növelte adózott eredményét. A műszaki áruházláncnál vásárlók egyre bátrabban választják a rugalmas konstrukciójú hitelmegoldásokat, a 2012-es adatokhoz képest 46 százalékkal nőtt a jóváhagyott áruhitelek összértéke.
A fogyasztók tudatossága folyamatosan nő, egyre többen választanak drágább, de jobb minőségű termékeket, melyekhez előszeretettel választanak termékbiztosítást is. Az Euronics 2012-höz képest 159 százalékos növekedést regisztrált ezen a területen. Elsősorban okostelefonjaikat, de más, értékes műszaki tárgyaikat is szeretik biztonságban tudni a vásárlók.
A fejlesztések folytatódnak
A tavalyi év rekordjai azért is kiemelkedők, mert mindezt úgy érte el az Euronics, hogy közben egymilliárd forint értékben hajtott végre beruházásokat: 700 milliót költött a bolthálózat fejlesztésére, illetve 300 milliót az IT és egyéb műszaki jellegű fejlesztésekre.
A 2019-es évben is folytatódnak a beruházások, az idei évben a logisztikára fókuszálva: a raktár 14 000 négyzetméteresre hízik, 400 millió forintot költ az Euronics raktártechnikára, ezen belül 29 Toyota típusú targoncát szereznek be, új csomagolóállomást (és polcrendszert) állítanak üzembe, illetve a fenntarthatóság jegyében teljesen átállnak a vonalkód alapú, papírmentes raktári munkára.
Kapcsolódó cikkeink
Offline és online – kéz a kézben
Az online és offline csatornák összehangolása egyre inkább elvárás a…
Tovább olvasom >A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >Jól boldogul a Beiersdorf a Niveának köszönhetően
Komoly növekedésbe lendült a Nivea az év első felében, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >