A Müller drogéria- és kiskereskedelmi vállalatcsoport történetének egyik legsikeresebb évét zárta: a 2023/24-es pénzügyi évben 8,3%-kal, 5 milliárd euróra nőtt a cég nettó árbevétele. A naponta közel egymillió vásárlót kiszolgáló hálózat stabil pénzügyi alapokon, sok lábon álló üzleti modellel és egyre erőteljesebb nemzetközi jelenléttel kívánja megerősíteni helyét a modern európai kereskedelem élvonalában.
50 új üzlet, új országok, bővülő kínálat
A forgalombővüléshez jelentős mértékben hozzájárult a Müller nemzetközi terjeszkedése: a vállalat 50 új üzletet nyitott, emellett felvásárolta a svájci Franz Carl Weber játéküzletláncot is, 22 egységgel bővítve portfólióját. A cég belépett a szlovák piacra, ahol 25 bolt megnyitását tervezi, valamint a cseh piacon is önálló leányvállalatot alapított.
A vállalat eladótér-kapacitása 41 000 négyzetméterrel nőtt, miközben munkavállalói létszáma elérte a 35 464 főt – ez csaknem 2000 fős bővülés egy év alatt. A Müller a munkaerő-toborzásban is korszerűsít: digitális toborzási eszközöket és gyakornoki programokat alkalmaz, hogy hosszú távon is biztosítsa a humánerőforrás-hátteret.
Stabil pénzügyi háttér, új üzletágak, fenntartható jövő
A Müller pénzügyi stabilitását a 64,3%-os saját tőke arány garantálja, amely biztos alapot jelent a további fejlesztésekhez. Bár az EBIT 259,3 millió euróra, a nettó konszolidált nyereség pedig 185,1 millió euróra mérséklődött a bér-, energia- és beszerzési költségek emelkedése miatt, a cég a jövőre nézve is erős pozícióban van.
A vállalat a 2024/25-ös évben tovább folytatta terjeszkedését Horvátországban, Spanyolországban, Szlovéniában, Magyarországon és Németországban is. Digitális jelenlétét is erősítette: új irodát nyitott Berlinben, online áruházában pedig már több mint 120 000 terméket kínál, kétszámjegyű növekedéssel és nyereséges működéssel.
Technológiai fronton is előreléptek: új pénztárgép- és készletgazdálkodási rendszert vezettek be, valamint Ulmban megkezdődött az AutoStore logisztikai rendszer kiépítése. A tematikus kínálatban különösen az exkluzív parfüméria (+7,8%) és a játékpiac (+12,7%) teljesített kiemelkedően. A Müller új egészségkoncepciót is indított „Müller Health World” néven, amely modern prevenciós termékekkel és shop-in-shop megoldással jelenik meg az üzletekben.
A cég társadalmi felelősségvállalásban is aktív: több mint 100 000 kilogramm hulladékot gyűjtöttek össze tengerpartokon, 70 000 fát ültettek, és elektromos autók gyorstöltőállomásait telepítik. Minden eladott Spongyabob-játék után egy műanyag palack kerül ki az óceánból – egyedi, játékhoz kapcsolt fenntarthatósági akcióként.
A Müller célja továbbra is világos: stabil növekedés, alkalmazkodás a vásárlói szokásokhoz, és erős, jövőálló jelenlét az európai kereskedelemben.