Rekorderek a magyarok koleszterinszegény olajban
A magyarok Európa-rekorderek a csökkentett koleszterintartalmú étolaj vagy margarin vásárlásában, ezt tárta fel a Nielsen piackutató öt világrész 46 országában, köztük hazánkban végzett online felmérése. Rendszeres veszi ugyanis a válaszadók 49, időnként pedig további 26 százaléka. Ebben a tekintetben Belgiumot, Írországot és Hollandiát előzzük meg. A 19 európai ország átlaga 26 százalék a rendszeres, 27 pedig a időnkénti vásárlóknál.
A jódozott só népszerűségével csak Németország áll előttünk. Ott a rendszeres vásárlók aránya 70, a gyakoriaké 16 százalék. Nálunk 60, illetve 22 százalékos a mutató.
Nem tudott viszont eddig teret nyerni a szójatej, amit nálunk vesznek legritkábban az európai országok közt. 82 százalékunk még sohasem vásárolt szójatejet.
A teljes kiőrlésű gabonából készülő vagy magas rosttartalmú termékek alkotják Magyarországon a harmadik legnépszerűbb árucsoportot: a válaszadók 33 százaléka rendszeres vevője. Az európai országok zömében azonban jóval magasabb az arány.
Funkcionális élelmiszerek vásárlóinak, illetve nem vásárlóinak aránya Magyarországon. A válaszadók százalékában
Termék Rendszeresen Időnként Ritkán Sohasem
Jódozott só 60 22 10 8
Csökkentett koleszterintartalmú étolaj vagy margarin 49 26 16 8
Teljes kiőrlésű termékek 33 38 21 8
Acidophilus kultúrájú vagy probiotikus joghurt 22 31 24 23
„Jó” baktériumot tartalmazó fermentált ital 12 26 23 39
Gyümölcslé egészséget szolgáló adalék anyaggal 9 33 30 28
Kenyér kalciummal vagy más vitaminokkal kiegészítve 8 26 28 38
Tej táplálék-kiegészítőkkel vagy vitaminokkal 8 22 28 42
Cereália táplálék-kiegészítővel 4 15 23 58
Szójatej 2 4 12 82
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >