Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült Államokban, mind Németországban jelentős forgalomnövekedés várható.
A németek 1,3 milliárd eurós extra bevételt várnak
A Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) szerint a német kiskereskedelem 1,3 milliárd eurós többletbevételre számít február 14. körül. Az előrejelzések szerint a fogyasztók közel 28%-a tervez vásárolni Valentin-nap alkalmából, míg 2020-ban ez az arány még csak 17% volt.
A HDE szerint az idén Valentin-napra vásárolni tervező fogyasztók háromnegyede minden évben költ erre az alkalomra, de alig egyötödük tervez idén rendhagyó vásárlást. A fogyasztók 7%-a először szándékozik pénzt költeni Valentin-napon. A Németországban legnépszerűbb Valentin-napi termékkategóriák közé élelmiszerek, virágok tartoznak, de sokan ajándékutalványt, dekorációs cikkeket, valamint ékszert, illetve órát ajándékoznak.
Az USA-ban 27,5 milliárd dollárt hozhat a Valentin-nap
Az Egyesült Államokban a National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights&Analytics felmérése alapján az idei Valentin-napi költések összege elérheti a 27,5 milliárd dollárt, ami meghaladja a tavalyi 25,8 milliárdot és a 2020-as 27,4 milliárdos rekordot is. Az amerikai fogyasztók átlagosan 188,81 dollárt terveznek költeni a neves napra.
Hatból öt amerikai fogyasztó tervezi a Valentin-napot megünnepelni, mely arány a férfiak körében magasabb, ráadásul tavalyhoz (51%) képest is nőtt a részvételi hajlandóság (55%).
Az Egyesült Államokban a legnépszerűbb ajándékok közé tartozik az édesség (56%), a virág (40%), az üdvözlőkártyák (40%), a közös esti programok (35%) és az ékszerek (22%). Ékszervásárlásra 6,5 milliárd dollárt, éttermi vagy egyéb programokra 5,4 milliárd dollárt, virágokra 2,9 milliárdot, édességre 2,5 milliárdot, üdvözlőkártyákra pedig 1,4 milliárdot költenek az amerikaiak.
A vásárlási szokások is változnak: egyre többen ajándékoznak barátoknak (32%), kollégáknak (19%) és házi kedvenceiknek (32%).
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >