Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült Államokban, mind Németországban jelentős forgalomnövekedés várható.
A németek 1,3 milliárd eurós extra bevételt várnak
A Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) szerint a német kiskereskedelem 1,3 milliárd eurós többletbevételre számít február 14. körül. Az előrejelzések szerint a fogyasztók közel 28%-a tervez vásárolni Valentin-nap alkalmából, míg 2020-ban ez az arány még csak 17% volt.
A HDE szerint az idén Valentin-napra vásárolni tervező fogyasztók háromnegyede minden évben költ erre az alkalomra, de alig egyötödük tervez idén rendhagyó vásárlást. A fogyasztók 7%-a először szándékozik pénzt költeni Valentin-napon. A Németországban legnépszerűbb Valentin-napi termékkategóriák közé élelmiszerek, virágok tartoznak, de sokan ajándékutalványt, dekorációs cikkeket, valamint ékszert, illetve órát ajándékoznak.
Az USA-ban 27,5 milliárd dollárt hozhat a Valentin-nap
Az Egyesült Államokban a National Retail Federation (NRF) és a Prosper Insights&Analytics felmérése alapján az idei Valentin-napi költések összege elérheti a 27,5 milliárd dollárt, ami meghaladja a tavalyi 25,8 milliárdot és a 2020-as 27,4 milliárdos rekordot is. Az amerikai fogyasztók átlagosan 188,81 dollárt terveznek költeni a neves napra.
Hatból öt amerikai fogyasztó tervezi a Valentin-napot megünnepelni, mely arány a férfiak körében magasabb, ráadásul tavalyhoz (51%) képest is nőtt a részvételi hajlandóság (55%).
Az Egyesült Államokban a legnépszerűbb ajándékok közé tartozik az édesség (56%), a virág (40%), az üdvözlőkártyák (40%), a közös esti programok (35%) és az ékszerek (22%). Ékszervásárlásra 6,5 milliárd dollárt, éttermi vagy egyéb programokra 5,4 milliárd dollárt, virágokra 2,9 milliárdot, édességre 2,5 milliárdot, üdvözlőkártyákra pedig 1,4 milliárdot költenek az amerikaiak.
A vásárlási szokások is változnak: egyre többen ajándékoznak barátoknak (32%), kollégáknak (19%) és házi kedvenceiknek (32%).
Kapcsolódó cikkeink
Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >