Rekordbevétellel zárta 2024-et a BioTechUSA, de mérséklődött a növekedés üteme
A magyar tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport 2024-ben 93,7 milliárd forintos árbevétellel zárta az évet, amely 3,5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ez ugyan új csúcsot jelent a vállalat történetében, de a korábbi évekhez képest lassuló növekedési ütemet mutat. A cég vezérigazgatója és társtulajdonosa, Lévai Bálint a Pénzcentrum interjújában beszélt a kihívásokról, a jövőbeli tervekről és a piacot meghatározó trendekről.
A növekedés motorja: a külföldi piacok

Lévai Bálint
A vállalat 2024-es árbevételének növekedése elsősorban a nemzetközi piacokról érkezett, míg a hazai szegmens stagnálást mutatott. Ennek fő oka, hogy a magyar fogyasztók egyre tudatosabb döntéseket hoznak, és érzékenyebbé váltak az árakra. A vásárlások számának csökkenése a partnerektől érkező visszajelzésekből is kirajzolódik.
A BioTechUSA árbevételének több mint 80 százaléka külföldi értékesítésből származik, és a vállalat több mint 100 országban van jelen. Az egyik legújabb piaci nyitás Szaúd-Arábiában történt, ahol szakmai kiállításon keresztül sikerült pozíciót szerezniük. Emellett Egyiptom, Kambodzsa és Üzbegisztán is egyre fontosabb szerepet kap a cég növekedési terveiben.
Árképzési kihívások és költséghatékonysági stratégiák
Az inflációs nyomás és az alapanyagárak emelkedése miatt a BioTechUSA-nak komoly döntéseket kellett hoznia az árképzési stratégiájában. Lévai Bálint szerint a cég elérte azt a pontot, ahol további áremelések már veszélyeztetnék a fogyasztói bizalmat, így inkább a költséghatékonyságra és a hosszú távú stabilitásra helyezik a hangsúlyt.
Az e-kereskedelem helyzete
Bár globálisan az e-kereskedelmi szektor visszaesést mutatott 2024-ben, a BioTechUSA ezt inkább a növekedés ütemének lassulásaként élte meg. 2025 elejére azonban újra élénkülés figyelhető meg, különösen a nemzetközi piacokon. Magyarországon a fogyasztók továbbra is óvatosabbak a kiadásaik terén, de a digitális értékesítés szerepe kulcsfontosságú marad a vállalat stratégiájában.
Termékfejlesztési irányok és trendek
A 2024-es év egyik meghatározó trendje a kreatinfogyasztás növekedése volt, amely átvette a korábban domináns kollagén helyét a piac élén. Bár a kreatin továbbra is inkább rétegterméknek számít, dinamikus keresletnövekedés figyelhető meg. A fehérjék és vitaminok iránti kereslet stabilan növekszik, és a vállalat folyamatosan fejleszt innovatív termékeket, különös tekintettel a kreatintartalmú vitaminokra és fehérjeszeletekre.
Jövőbeli célok és beruházások
A 2025-ös év egyik fő célja a 100 milliárd forintos árbevételi szint elérése. Bár a piaci változások és az árfolyam-ingadozások hatással lehetnek az eredményekre, a vállalat jelenlegi növekedési üteme biztató.
A BioTechUSA nemrég 9 milliárd forintos beruházást jelentett be, amelynek egyik eleme a szadai és dunakeszi üzemek energetikai korszerűsítése napelemes rendszerekkel. A fenntarthatóság és az ESG-szempontok egyre fontosabb szerepet kapnak a vállalat működésében, amely számos jótékonysági kezdeményezést is támogat az egészségügy és a társadalmi felelősségvállalás terén.
Akvizíciós tervek: egyelőre kivárnak
A vállalat 2020-ban felvásárolta a Scitec Nutritiont, de 2025-ben nem tervez hasonló akvizíciót, mivel a jelenlegi beruházások és raktárkészlet-növelés köti le a likvid tőkéjüket. A jövőben azonban olyan vállalatokat keresnének felvásárlásra, amelyek bérgyártásban erősek és versenyképes áron érhetők el.
A BioTechUSA sikeres évet zárt 2024-ben, bár a növekedési ütem lassulását a piaci környezet is befolyásolta. A vállalat továbbra is erőteljesen épít a nemzetközi terjeszkedésre, miközben kiemelt figyelmet fordít a költséghatékonyságra és az innovációra. A 2025-ös célok ambiciózusak, de a cég eddigi teljesítménye alapján reális esély mutatkozik azok elérésére.
Kapcsolódó cikkeink
Pedrivel és új termékkel lép szintet a BioTechUSA és az FC Barcelona partnersége
2024 szeptembere óta a BioTechUSA-cégcsoport az FC Barcelona globális táplálékkiegészítő partnere,…
Tovább olvasom >A sport mint stratégiai márkaélmény
Ma már a sport messze nem pusztán szponzorációs felület: komplex,…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Néhány hónapja van talpra állni az ország legnagyobb, leégett gesztenyeüzemének
Szó szerint a hamvaiból kell újjáélednie szeptember közepére az ország…
Tovább olvasom >