Rekordalacsony szinten a fenntarthatósági index Németországban
Az NIQ fenntarthatósági indexe 2025 januárjában rekordmélységbe, 91,3 pontra csökkent az előző októberi 92,9 pontról. Különösen visszafogott a fogyasztók fenntartható nagyobb beszerzésekrevaló hajlandósága, míg a bioélelmiszerek esetében kedvezőbb a helyzet.
Bizonytalanság a fenntartható nagyobb beszerzések terén
A fenntartható nagyobb beszerzésekre való nyitottság jelentősen visszaesett: az erre vonatkozó részindex 100,3 pontról 90,3 pontra zuhant. Az elmúlt hónapokban csak 25% figyelt oda a nagyobb beszerzések fenntarthatóságára az októberi 28%-kal szemben, ahogy erre vonatkozó tervei is már csak 26%-nak vannak idénre az októberi 30% ellenében. Petra Süptitz, az NIQ fenntarthatósági szakértője szerint ez a pénzügyi bizonytalanság és a gazdasági helyzet miatti óvatosságot tükrözi.
Némi javulás a napi fogyasztási cikkeknél
A napi fogyasztási cikkek piacán ellenben enyhe élénkülés tapasztalható. A fenntartható FMCG-termékekre vonatkozó index 88,1 pontról 91,9 pontra emelkedett. Az elmúlt hónapban a fogyasztók 66%-a – 2 százalékponttal többen, mint októberben – vásárolt fenntartható termékeket. Az ezekért a termékekért többet fizetni hajlandók aránya 62-ről 67%-ra nőtt. A bioélelmiszerek forgalma 2024-ben 9,7%-kal, eladási volumene pedig 10,2%-kal bővült.
Eltérő motivációk a fenntartható vásárlások mögött
Az NIQ elemzése szerint a fenntartható vásárlások motivációja termékkategóriánként eltérő. Az élelmiszerek és italok esetében a fő szempont a helyi termelők támogatása (40%), míg a testápolási és tisztítószereknél a környezetvédelem a legfontosabb indok. Az elektromos készülékek kapcsán a takarékos energiafelhasználás (32%) és a klímavédelem (26%) az elsőszámú tényezők, melyek a vásárlási döntést befolyásolják.
Az NIQ index egy 1000 fős reprezentatív mintán negyedévente méri fel, milyen szerepet játszik a fenntarthatóság a német fogyasztók vásárlási döntéseiben.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Nyitottak a németek az AI-ügynökökön keresztüli vásárlásra
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Újítók a kapu előtt
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Coca-Cola, a Philadelphia és a Nutella vezetik az FMCG-márkák nyugati-európai rangsorát
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Közös gondolkodás, tudatos megújulás: fordulópontjához érkezett a magyar retail ingatlanpiac
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ünnepi nyitvatartás a PENNY-ben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Lidl: újabb különadó-emelés már láncbezárást hozhat a magyar piacon
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
