Rekordalacsony szinten a fenntarthatósági index Németországban
Az NIQ fenntarthatósági indexe 2025 januárjában rekordmélységbe, 91,3 pontra csökkent az előző októberi 92,9 pontról. Különösen visszafogott a fogyasztók fenntartható nagyobb beszerzésekrevaló hajlandósága, míg a bioélelmiszerek esetében kedvezőbb a helyzet.
Bizonytalanság a fenntartható nagyobb beszerzések terén
A fenntartható nagyobb beszerzésekre való nyitottság jelentősen visszaesett: az erre vonatkozó részindex 100,3 pontról 90,3 pontra zuhant. Az elmúlt hónapokban csak 25% figyelt oda a nagyobb beszerzések fenntarthatóságára az októberi 28%-kal szemben, ahogy erre vonatkozó tervei is már csak 26%-nak vannak idénre az októberi 30% ellenében. Petra Süptitz, az NIQ fenntarthatósági szakértője szerint ez a pénzügyi bizonytalanság és a gazdasági helyzet miatti óvatosságot tükrözi.
Némi javulás a napi fogyasztási cikkeknél
A napi fogyasztási cikkek piacán ellenben enyhe élénkülés tapasztalható. A fenntartható FMCG-termékekre vonatkozó index 88,1 pontról 91,9 pontra emelkedett. Az elmúlt hónapban a fogyasztók 66%-a – 2 százalékponttal többen, mint októberben – vásárolt fenntartható termékeket. Az ezekért a termékekért többet fizetni hajlandók aránya 62-ről 67%-ra nőtt. A bioélelmiszerek forgalma 2024-ben 9,7%-kal, eladási volumene pedig 10,2%-kal bővült.
Eltérő motivációk a fenntartható vásárlások mögött
Az NIQ elemzése szerint a fenntartható vásárlások motivációja termékkategóriánként eltérő. Az élelmiszerek és italok esetében a fő szempont a helyi termelők támogatása (40%), míg a testápolási és tisztítószereknél a környezetvédelem a legfontosabb indok. Az elektromos készülékek kapcsán a takarékos energiafelhasználás (32%) és a klímavédelem (26%) az elsőszámú tényezők, melyek a vásárlási döntést befolyásolják.
Az NIQ index egy 1000 fős reprezentatív mintán negyedévente méri fel, milyen szerepet játszik a fenntarthatóság a német fogyasztók vásárlási döntéseiben.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >