Rekordalacsony szinten a fenntarthatósági index Németországban
Az NIQ fenntarthatósági indexe 2025 januárjában rekordmélységbe, 91,3 pontra csökkent az előző októberi 92,9 pontról. Különösen visszafogott a fogyasztók fenntartható nagyobb beszerzésekrevaló hajlandósága, míg a bioélelmiszerek esetében kedvezőbb a helyzet.
Bizonytalanság a fenntartható nagyobb beszerzések terén
A fenntartható nagyobb beszerzésekre való nyitottság jelentősen visszaesett: az erre vonatkozó részindex 100,3 pontról 90,3 pontra zuhant. Az elmúlt hónapokban csak 25% figyelt oda a nagyobb beszerzések fenntarthatóságára az októberi 28%-kal szemben, ahogy erre vonatkozó tervei is már csak 26%-nak vannak idénre az októberi 30% ellenében. Petra Süptitz, az NIQ fenntarthatósági szakértője szerint ez a pénzügyi bizonytalanság és a gazdasági helyzet miatti óvatosságot tükrözi.
Némi javulás a napi fogyasztási cikkeknél
A napi fogyasztási cikkek piacán ellenben enyhe élénkülés tapasztalható. A fenntartható FMCG-termékekre vonatkozó index 88,1 pontról 91,9 pontra emelkedett. Az elmúlt hónapban a fogyasztók 66%-a – 2 százalékponttal többen, mint októberben – vásárolt fenntartható termékeket. Az ezekért a termékekért többet fizetni hajlandók aránya 62-ről 67%-ra nőtt. A bioélelmiszerek forgalma 2024-ben 9,7%-kal, eladási volumene pedig 10,2%-kal bővült.
Eltérő motivációk a fenntartható vásárlások mögött
Az NIQ elemzése szerint a fenntartható vásárlások motivációja termékkategóriánként eltérő. Az élelmiszerek és italok esetében a fő szempont a helyi termelők támogatása (40%), míg a testápolási és tisztítószereknél a környezetvédelem a legfontosabb indok. Az elektromos készülékek kapcsán a takarékos energiafelhasználás (32%) és a klímavédelem (26%) az elsőszámú tényezők, melyek a vásárlási döntést befolyásolják.
Az NIQ index egy 1000 fős reprezentatív mintán negyedévente méri fel, milyen szerepet játszik a fenntarthatóság a német fogyasztók vásárlási döntéseiben.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Palackba zárt gondoskodás
A babáknak és kisgyermekeknek szánt italok piaca dinamikusan fejlődik, amit…
Tovább olvasom >Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >