Rekordalacsony szinten a fenntarthatósági index Németországban
Az NIQ fenntarthatósági indexe 2025 januárjában rekordmélységbe, 91,3 pontra csökkent az előző októberi 92,9 pontról. Különösen visszafogott a fogyasztók fenntartható nagyobb beszerzésekrevaló hajlandósága, míg a bioélelmiszerek esetében kedvezőbb a helyzet.
Bizonytalanság a fenntartható nagyobb beszerzések terén
A fenntartható nagyobb beszerzésekre való nyitottság jelentősen visszaesett: az erre vonatkozó részindex 100,3 pontról 90,3 pontra zuhant. Az elmúlt hónapokban csak 25% figyelt oda a nagyobb beszerzések fenntarthatóságára az októberi 28%-kal szemben, ahogy erre vonatkozó tervei is már csak 26%-nak vannak idénre az októberi 30% ellenében. Petra Süptitz, az NIQ fenntarthatósági szakértője szerint ez a pénzügyi bizonytalanság és a gazdasági helyzet miatti óvatosságot tükrözi.
Némi javulás a napi fogyasztási cikkeknél
A napi fogyasztási cikkek piacán ellenben enyhe élénkülés tapasztalható. A fenntartható FMCG-termékekre vonatkozó index 88,1 pontról 91,9 pontra emelkedett. Az elmúlt hónapban a fogyasztók 66%-a – 2 százalékponttal többen, mint októberben – vásárolt fenntartható termékeket. Az ezekért a termékekért többet fizetni hajlandók aránya 62-ről 67%-ra nőtt. A bioélelmiszerek forgalma 2024-ben 9,7%-kal, eladási volumene pedig 10,2%-kal bővült.
Eltérő motivációk a fenntartható vásárlások mögött
Az NIQ elemzése szerint a fenntartható vásárlások motivációja termékkategóriánként eltérő. Az élelmiszerek és italok esetében a fő szempont a helyi termelők támogatása (40%), míg a testápolási és tisztítószereknél a környezetvédelem a legfontosabb indok. Az elektromos készülékek kapcsán a takarékos energiafelhasználás (32%) és a klímavédelem (26%) az elsőszámú tényezők, melyek a vásárlási döntést befolyásolják.
Az NIQ index egy 1000 fős reprezentatív mintán negyedévente méri fel, milyen szerepet játszik a fenntarthatóság a német fogyasztók vásárlási döntéseiben.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >Közös tisztítószercsomagokat kínál a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban
Stratégiai együttműködésre lép a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >